• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Yleinen pulina poikasten teettämisestä osa 2

Aloittaja ammie, 25.10.08 - klo:17:49

« edellinen - seuraava »

nuhainen

#660
Kiitos saana ihanasta vastauksesta! Tuli tosi hyvä mieli :). Monesti olen huomannut muiden eläinlajien kohdalla jos erehtyy edes kysymään jotain kasvattamiseen/poikasten teettämiseen liittyvää, haukutaan maan rakoon.

En sinänsä kauhean nuori vissiin enää ole  :mrgreen: , ja jonkinmoista kasvatusta männävuosilta hiirien (ja gerbiilien) kohdalla oli, sekä satunnaiset poikueet marsulta, kanilta ja rotilta.   :roll:

Genetiikka asiat on vähän ruosteessa, ja tosiaan hamsterihomma aika tuore, mutta eikös se niin ole että etsivä löytää ja tekevä oppii :).

Niin, ja tää mun neiti on syntynyt 17.4, että saapi vielä kasvaa useamman kuukauden, ennenkuin tulee edes teoreettisesti ajankohtaiseksi astutus.

Uros, mitä hieman katselin, olisi syntynyt tammikuun loppupuolella, mutta kaikki on vielä auki :) .
http://nuhainen.blogspot.com/ hamsteri, hiiriä, gerbiilejä, koira

Saana

#661
^Tarkoitin vanhoilla kasvattajilla sellaisia, jokka ovat kasvattaneet kauemmin (ihan iästä riippumatta). :D

Naaraalle paras astutusajankohta ensimmäiselle poikueelle on neljän kuukauden iästä etiäpäin. Jos naaras on hyvin kehittynyt ja pulskassa kunnossa niin astutusta ei kannata venyttää kovin myöhäiseksi. Keskimääräisesti paras astutusaika lienee naaraan ollessa noin puolivuotias. Hyvä, jos sulla on katsottuna vähän vanhempi uros. Kerkiää seurailla häntää jne. :)

nuhainen

#662
Nuo moniväriset kiinnostaa eniten, vielä kun saisi joskus värin päätettyä  :D .

Toisaalta houkuttelisi ajatus astutuslainasta  :hyper .
http://nuhainen.blogspot.com/ hamsteri, hiiriä, gerbiilejä, koira

Unipallo

#663
Lainaus käyttäjältä: "Saana"^Mulle soitti yks ilta kasin-ysin maissa joku nuorempi mieshenkilö, joka olisi halunnut syyrialaisen hamsterin. Sanoin, että niitä mulla ei ole, vaan ainoastaan robopentuja. Sanoi, että kyllä nekin kelpaa. Kerroin sitten siinä miten erilaisia ne ovat syrkkeihin verrattuna ja hän kyseli tuntisinko ketään, jolla olisi syyrialaisia myytävänä. Hän kun tyttöystävänsä kanssa olisi halunnut hamsterin jo samana iltana. Jepjep.

Soittikohan sama mulle, puhelu tuli about 23 maissa illalla! Ja halusi jonkun pörröisen pikkueläimen tyttöystävälleen, mieluummin 2.  :< Ja oisivat voineet tulla heti hakemaan, ajoivat just autolla ja odottivat vaan että kerron osoitteen. Huh...

Eve87

#664
^ voi apua, kaikenlaisia ostajia sitä mahtuukin. Mutta että keskellä yötä soitetaan, niin on jo aika paksua.  :pihalla:
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Janika S.

#665
Voi kun ihmiset jaksaisivat oikeasti perehtyä lajiin ennenkuin ovat eläintä ostamassa.
Toki suurinosa kyselijöistä on ihan fiksuja, mutta osasta sitten huomaa heti, ettei heillä ole hajuakaan siitä miten hamstereita oikeasti hoidetaan.
Venäjänkääpiöhamsteri roborovskit väreissä normaali, normaali laikukas ja normaali husky.
Jämtlanninpystykorvat nimellä Pyssytorin.
Lemmikkinä lisäksi muutama syyrialainen hamsteri.

Ninde

#666
Muistutuksena kaikille ja tiedoksi uusille, keskustelut omista tulevista ja olevista poikueista Poikaspäiväkirjoihin: viewtopic.php?f=35&t=9241

Tähän triidiin sitten sitä yleisluontoisempaa pulinaa poikueiden/poikasten teettämisestä ja kasvattamisesta.

GaneshaX

#667
Meillä oli taas niin ihana tapaus, kun noita pentuja on edelleen myymättä.

Muija soitti kun olin ruokkiksella, ihan aikuinen ihminen. Kyseli syrkkejä ja että voisiko niitä tulla katsomaan. Sanoin tietenkin tottakai ja sovimme kellonajan.

No, tätä kyseistä ihmistä ei näkynyt, eikä kuulunut, enkä ole kuullut hänestä sen koommin. Koomisinta on, että sanoi asuvansa samalla paikkakunnalla. Olisi voinut edes heittää tekstiviestin, ettei olekkaan kiinnostunut. Meni kyllä sen päivän aikataulut aivan pyllylleen  :kieli
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Unipallo

#668
^Kyl on ärsyttävää tommonen. Mullekin tuli pari melkein jullikkaa viime poikuetta kaupatessa. Yksikin nainen/ perheenäiti oli tulossa ja perui sentään ihan viimehetkillä. Ei siinä perumisessa mitään mutta ois toki voinut aikasemminkin ilmoittaa. :S

jonna

#669
Juu ja samaan aikaan saa muille kaupata ei-oota...
Noita on paljon jotka ei koskaan tule hakemaan, omalle kohdalle sattunut muutamia jotka ei hae vaikka on päivä ja aika sovittu. Osa ei viitsi taas perua varaustaan.
Olen itse niin "ilkeä" että laitan eläimet hyvin herkästi uudelleen myyntiin jos ei varaajasta kuulu mitään. Ja alan ottamaan varausmaksun käyttöön, en enää pidä viikkoa-kahta-kolmea yli luovutusiän ilman varausmaksua.

Mä sain kanssa viime vuoden puolella tuollaisen puhelun että he ajaa kohta siitä ohi, ja haluaa tulla ostamaan marsun. Kello oli aika paljon illalla, eikä kysyjä vaivautunut edes kysymään sopiiko tulla, olenko kotona ja onko mitään kaupan. Sanoin että soittakaa huomenna uudestaan, niin sovitaan ihan aika koska voisi tulla. Sain vastaukseksi kiukkuisen ärähdyksen että eikö sulle raha kelpaa  :D No ei tullut sen herran kanssa kauppoja.

Kerran yksi perhe vaan pölähti pihaan. He oli kuulleet että mulla on marsuja niin he tuli käymään ja katsomaan. Ihan tuntemattomia ihmisiä. Periaatteesta käännytin pois ja sanoin että ei käy just nyt (mulla ei ole julkista eläintarhaa, ja sitten kun on niin sinne on pääsymaksu ja aukioloajat  xD  ).
Noiden tuomoisten ihmisten takia osoitetta ei ole kasvislistalla, eikä puhelinnumeroa.
Tuppaan muutenkin unohtamaan kännyn minne sattuu joten en näe järkeä jakaa puhelinnumeroa johon kukaan ei koskaan vastaa  :D

GaneshaX

#670
Lainaus käyttäjältä: "jonna"Kerran yksi perhe vaan pölähti pihaan. He oli kuulleet että mulla on marsuja niin he tuli käymään ja katsomaan.


No kaiken näkösiä  :huh
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

lentsu

#671
Ilmoittamatta jättäminen on kaikkein inhottavinta. Kaikki ei sitä tajua. On ihan ok, jos jostain syystä haluaa perua varauksen, kunhan ilmoittaa siitä asiallisesti, syitähän voi olla monia tai sitten poikanen ei vaan miellytäkään, mutta semmosesta mä suutun, ettei tyypistä enää kuulu mitään, että katkastaan vaan yhteys varausta perumatta. Silloin laitan kyllä nimen mieleen, eikä tarvii enää toiste tulla multa kyselemään minkään sortin poikasta.

Viime keväänä yks tyyppi piti syrkkipoikasta mulla jonkinkin aikaa varattuna mailaillen ja haluten siitä yhä uusia kuvia. Viimeisimmän kuvalähetyksen jälkeen sitten vaan katosi eetteriin mitään sanomatta. Juu, nimi on muistissa.  :x

GaneshaX

#672
Joo, siis ei perumisessa oo mitään vikaa, mutta senkin saa tehdä ajoissa.

Kerran peruin yhden itse (olin myyvä osapuoli) Odotin viikkotolkulla ja aina kun olin yhteydessä varaajaan, niin oltiin kovasti tulossa hakemaan ja luvattiin ilmoitella sopivaa aikaa ensiviikolla, sitten sitä seuraavalla, sitten seuraavana päivänä, sitten "soittelen sulle kohta" jne,  jne.

Missään vaiheessa ei löytynyt aikaa tulla hakemaan useamman viikon aikana. Kun kyse ei ollut matkastakaan, niin loppujen lopuksi en ruennut enää odottamaan. Kun sitä noutopäivää ei olisi ikinä tullut.

Peruminen on sitä vastoin ihan ok. Edes tekstarilla tai maililla  :)

Pääsääntöisesti on kuitenkin mennyt hyvin, ja ihmiset on ollut fiksuja.  :yes:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

tammenterho

#673
Meillä pääsi 2-vuotias syrkkiuros karkuun. Se oli jotenkin ihmeellisesti päässyt naaraan häkkiin. Naaraalla ei pitänyt olla kiima, mutta ei se sille rukkasiakaan ollu antanu. Pystyisikö 2v uros vielä siittään?

GaneshaX

#674
Hyvin voi pystyä. Uros voi periaatteessa astua kuolemaansa saakka. Joissain tapauksissa vanha uros voi kuitenkin olla jo hedelmätön. Eli tosi tapaus kohtaista.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki