• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Yleinen pulina poikasten teettämisestä osa 2

Aloittaja ammie, 25.10.08 - klo:17:49

« edellinen - seuraava »

Minttu

#630
^ Ja luulen kyllä, että vaikuttaa paljon jos on kokenut ja/tai nimellinen kasvattaja. Tämä on meidän ensimmäinen poikue ja sekin meni vähän penkin alle kun emä olikin kilppari  :kieli

Eve87

#631
Mullakin meni kaikki paitsi kaksi tästä poikueesta Ouluun, onneks siellä tuleepi reissattua näyttelyissä, niin kyyti järjestyy. Sama oli viime poikueen kanssa  :)
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

EmmaTi

#632
Mun kokemuksen mukaan alussa tulee kyselyitä joista ei kuvien lähettämisen jälkeen kuulu mitään, mutta kun poikaset alkaa olla luovutusikäisiä niin ilmaantuu ns. tosiostajia jotka sitten myös ottavat puheeksi että milloin voisivat tulla hakemaan ja miettimiset on mietitty jo ennen yhteydenottoa  :)

Sintturainen

#633
Ja jos tuntuu että poikasia on jäämässä käsiin, oon mä laittanut mainosta ihan eläinkauppojen seinille. Kaikki ei käytä nettiä, tai siis eivät hoksaa tätä kautta hakea.

GaneshaX

#634
Kyllä mä olen joutunut viemään eläinkauppoihin ja joudun edelleenkin varmasti viemään osan. Toki yritän saada myytyä ensin itse, mutta huonolta näyttää.

Onneksi on tutut ja mukavat kauppiaat  :)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Sintturainen

#635
Mulla on nyt parin viime vuoden aikana syntynyt 4 pentuetta, ja eläinkauppaan oon vienyt kaksi pentua. Eli aika hyvin on mennyt kaupaksi ihan suoraan. Varmaan asuinpaikka vaikuttaa paljon...

Eve87

#636
Mulle soitellaan eläinkaupoista pitkin suomea, että löytyisikö hamsunpoikasia. Mulla on yksi ainoa luottoeläinkauppa mihin voin luottavaisin mielin viedä poikasen papereineen myyntiin, ja sieltä saa mukavasti ruokaa ja tavaraa tilalle, toki rahan saa halutessaan, mutta mielumin otan sitten ruokaa, katsovat myös ja ohjeistavat todella hyvin ostajia, todella tyytyväinen olen tuon liikkeen toimintaan ollut. Muutenhan nuo kyllä menevät tosi nopeasti, eikä omalle kohdalle ole sattunut vielä sellaisia varaajia, joista ei kuulukaan, mutta varmasti osuu vielä niitäkin tulevaisuudessa kohdalle.

Tästä poikueesta on yksi enää vapaana, ja jospa sekin huomenna saisi kodin, kun nokka käy kohti Liminkaa :)
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Minttu

#637
Meillä ilmoitus ollu nyt viikon eikä yhtään varmaa varausta tätä kautta, yhden olen saanut työkaverilleni. No josko vielä hetken odottelisi :)

Mustikkamaan

#638
Mun kokemuksen mukaan tulee eniten varauksia just ennen luovaria tai hetikohta sen jälkeen, vaikka ilmoitus olisi ollut jo poikasten syntymästä tai sitä ennenkin. Mitä enemmän ja yksilöllisempiä kuvia ja tietoa laittaa, sitä paremmin menevät kaupaksi. Menekkiä lisää, jos kuljetus onnistuu johonkin suuntaan.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Marla

#639
Minen ole toistaiseksi vienyt eläinkauppoihin ollenkaan poikasia, eikä noita ole ns. jäänyt käsiin kuin pari poikasta kaiken kaikkiaan. Peruuntuneita varauksia on sen sijaan paljon, mutta suurimman osan saa uudelleen kaupattua.
Kyselyjä tosiaan tulee luovari-iässä parhaiten - ei varmastikaan vähiten siksi, että hamsteria ei tarvitse odotella, vaan sen saa mahd. pian, mutta on kuitenkin iältään nuori.

Minttu

#640
Meidän poikue tulee luovutusikään juhannuksena ja meillä on muutto heti juhannuksen jälkeisellä viikolla, siksi on hiukan hätä noiden poikasten kanssa ettei tarvi niitä hirveesti kuljetella.

vilm-a

#641
Tarvitsisin pikaisesti apua ASIANTUNTIJALTA !

Mun naaras syyrialainen oli hoidossa kaverilla viikon. Sillä on sitte poikahamsteri, ja voin sanoa että kaduttaa hemmetisti. Se oli menny tahaltee laittaa niitä yhtee ja toisen kaverin mukaa se oli änkeny urostaki sen takapäähän... Ne oli tapellukki, mutta nyt mun hamsu on varmaa raskaana.

Se on melkeimpä vuoden, saattaa jo olla nii sehän voi kuolla siihen synnytykseen ! Mä oon niin vihanen kaverille siitä .. Etenki, ku mun syrkki ei oo koskaa synnyttänykkään.

Kertokaa nyt mulle että onko toi raskaus ees mahollista ja kaikki riskit siihen. Kertokaa myös HYVIÄ vinkkejä ja että onko se terra pakollinen ? Mun vanhemmat ei todellakaan ala maksamaan, ja jos synnytyksessä menee jokin vikaa nii äiti vaa nauro ja sano ''Mä en todellakaan ala viemään hamsteria eläinlääkäriin, sellasesta rotasta 200e''.

Markka

#642
^Inhottavaa :kieli  
Toivottavasti poikasia ei tule tai kaikki sujuu synnytyksessä ja muussa hyvin :)
Meillä asustelee: Yam Yam's Chamonix 'Nalle' pk musta s. 16.9-12
Novascotiannoutaja Myrock's Rum 'N' Coke 'Muru' s. 27.6-11
Paremmilla hamstrausmailla Bella lk musta vn s.13.9-10 k.15.9-12

Ely

#643
On hyvin epätodennäköistä että hamsteri kuolee synnytykseen jos se on perusterve, täysikasvuinen ja hoidon puolestakin valmistettu siihen, yli vuoden ikäisten hamsterinaaraiden hedelmällisyys vaan laskee niin paljon että poikueen koko jää joko hyvin pieneksi tai sitten jää kokonaan tulematta. Ensisynnyttäjän poikuekoko on vielä paljon pienempi, joten jos niitä poikasia tulee, niin todennäköisesti aika vähän.

Hamsterisi on vielä alle vuoden ikäinen (?) joten mitään ongelmaa ei pitäisi olla, tutkimustenkin mukaan optimaalisin ajankohta on 10 kuukauden iässä.

"In the experience of one of the authors, the optimal reproductive life of a hamster is 10 months of age, and a significant reduction in reproductive capacity occurs by 1 year of age."-Laboratory hamsters, Practical breeding

Kuudentena päivänä astutuksesta hedelmöitynyt munasolu on kiinnittymässä ja tutkijat suosittelevat käsittelyn välttämistä tuolloin jos toivotaan hamsterin lisääntyvän. Voisit kokeilla käsitellä tavallista enemmän 4-7 päivää astutuksen jälkeen ja toivoa ettei hedelmöitys onnistunut, jos siis tuosta "astutuksesta" ei ole kauaa aikaa.

Muutoin kannattaa alkaa lisäilemään proteiinin, rasvan ja vihannesten määrää, tarjota lisää vessapaperia pesän tekoon ja ottaa mahdollisimman paljon selvää hamsterin tiineydestä ja luoda mahdollisimman hyvät olosuhteet synnytykselle.

Terraario tai duna kannattaa hommata, häkeistä pikkuiset saattavat tulla läpi. Jos hamsterillesi sattuu jotain niin kaverisi tulisi korvata mahdolliset eläinlääkärikulut, tai jos hamsterisi selviää ilman ongelmia niin vähintään osallistua poikasten ylläpitokustannuksiin, kun joudut tässä nyt kärsimään suotta toisen virheestä :I
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

spellcaster

#644
Anteeksi,mutta onpa ajattelematon kaveri vilm-alla  :roll: