• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Yleinen pulina poikasten teettämisestä osa 2

Aloittaja ammie, 25.10.08 - klo:17:49

« edellinen - seuraava »

Markka

#600
Tyhmä kysymys, mutta miten emo jaksaa syödä poikasensa kun eihän hamsut syö niin paljoo?
Meillä asustelee: Yam Yam's Chamonix 'Nalle' pk musta s. 16.9-12
Novascotiannoutaja Myrock's Rum 'N' Coke 'Muru' s. 27.6-11
Paremmilla hamstrausmailla Bella lk musta vn s.13.9-10 k.15.9-12

spellcaster

#601
Huomio te, jotka olette lainanneet urostanne astutukseen. Minulta on ehkä lähdössä uros astutuslainaan ja haluaisin tehdä astutuksesta kirjallisen sopimuksen toisen osapuolen kanssa (ihan jo siksi että emme ole ennestään tuttuja). Mitkä kaikki asiat sopimuksessa olisi hyvä näkyä? Ainakin korvaus, maksetaanko rahana vai saanko valita yhden poikasen? Mitäs jos urokselle sattuu jotain astutusreissulla, miten silloin kannattaa toimia? Mitä muita seikkoja pitää muistaa ottaa huomioon?

Vevve

#602
^ En ole tehnyt sopimusta koska olen lainannut vain tutuille, mutta laittaisin ainakin nämä asiat: astutuspalkkio, lainauksen aika (jos haluat hamsterin kotiin tietyn ajan jälkeen vaikkei astutus onnistuisi), sairaustapauksissa kuka on korvausvelvollinen (mulla on eläinten hoitohommissa niin että omistaja korvaa, ellei sairaus ole hoitajan aiheuttama).

Mustikkamaan

#603
Astutussopimuksessa on joitaki noit perusseikkoja kätevästi kaavakemuodossa, lisäehtojakin sinne saa kirjattua hyvin.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

EmmaTi

#604
Me täytettiin just toi astutussoppari jonka voi tulostaa tuolta kaavakkeet-kohdasta tältä sivustolta.
Siinä oli aika hyvin ne asiat mitä pitää huomioida.

Sansku

#605
Onkohan väärä paikka kysyä?

Meillä syntyi eilen vahinko poikasia, ns hybridejä. Emo on hienon pesän dunaan tehnyt, en pääse kurkkaa sisään. Mistä tietää jos siellä on kuolleita? Syökö emo ne, vai jäävätkö ne sinne märänemään? :o
Entäs miten ne "kaupataan"? 4 viikon iässäkö nämä erotetaan emosta, ja tytöt ja pojat erikseen? Kävin tänään eläinkaupassa, mistä emo ja isukki on, ja kerroin etteivät ne ole samaa lajia. Eivät he tienneet, kauppaa edelleen mustia talvikkoja. :(
Minun kehotettiin ruokkia emolle makkaraa ja raakaa jauhelihaa :o voiko se pitää paikkansa? Olen antanut pilttiä, tuoreita vihanneksia ja jyväsekoitusta.

Ja minkäköhän värisiä pikkusista tulee? Emo ilmeisesti helmiäis safiiri (?) - valkoinen ja harmahtava viiva selässä. Isukki musta, valkoiset käpälät, korvat ja masussa valkoista.

Hups, paljon kysymyksiä.

-Sansku-
Wolf ~ hybridi poju ~ 6.12.2010
Lumi ~ talvikko (hybridi?) neiti ~ 18.11.2010
Ruusu ~ talvikko neiti ~ 25.3.2011
Hertta ~ syyrialainen neiti ~ 3.4.2011
Kaneli & Mimosa ~ roborovski tytöt ~ 4.4.2011

http]

Ninde

#606
Sinulle olikin täällä viewtopic.php?f=37&t=9105&p=155311#p155311 jo vastattukin suurimpaan osaan kysymyksistä, olethan lukenut jo linkin artikkelin?
 
Ruokintaohje lienee hyvä kerrata myös://http://www.hamsteriyhdistys.fi/index.php?page=hamsterin-tuoreruokinta. Jauhelihaa voi antaa, mutta ei mitään makkaroita.

Poikasista tulee oletettavasti normaalin värisiä, mutta sittenhän sen näkee kun vähän kasvavat.

Minttu

#607
Minkälaisia hoito-ohjeita ootte antanu poikasten mukana alotteleville harrastajille?

Mietittiin tota hoitopussia jos niitä tilais tai sitte kirjottais ihan "oman version". Tai onko joillain vinkkejä mistä vois mahollisesti tuollaiset hoito-ohjeet hankkia maksutta? :)

Ninde

#608
Yhdistyksen hoito-ohjeet löytyy täältä: http://www.hamsteriyhdistys.fi/index.ph ... ito-ohjeet

GaneshaX

#609
Mä annan poikasen ostajalle itse kirjoittamani hoito-ohjeen, yhdistyksen tekemän hoito-ohjeen, esitteen näyttelyistä ja SHYn esitteen.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Mustikkamaan

#610
Mä annan kans yhistyksen hoito-ohjeen, näyttelyesitteen ja SHY-esitteen, ja sit vielä ite kirjottamani "lisäohjeet" mikä käsittää ruokintaa lähinnä.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Minttu

#611
Mietin ensin myös tota itse kirjottamista, mut sanainen arkku ei oo mitenkään loistelias enkä koe, että osaisin kirjotta "tarpeeksi hyvät" ohjeet joten käytetään luultavasti tota yhdistyksen ohjetta :)

Sintturainen

#612
Help!
Kaverilla on karannut viikon ikäisten poikasten emo. Onko kellään kokemusta, voiko sen ikäiset selvitä hengissä jos emoa ei löydy?

Ely

#613
Orvoista hamstereista huolehtiminen

Kannattaa varautua kuitenkin siihen etteivät selviä.

Huom. "Keep the cage in a very warm location and the temperature around 70 deg." Tuolla 70 asteella tarkoitetaan fahrenheit-asteita, joka vastaa n. 21 celsiusastetta.
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

Sintturainen

#614
Kiitos. Toivottavasti emo löytyisi, on eilen illalla kadonnut.