Yleinen pulina poikasten teettämisestä osa 2

Aloittaja ammie, 25.10.08 - klo:17:49

mirauh

^^ Vevvelle onnittelut robojenkin kasvattaja nimestä!

Ja kiitos Piia sinulle taas jälleen kerran valaistuksesta, jotain tämän kaltaista ajattelinkin että kiveksien ainakin tulisi olla jo vieroitus iässä erotettavissa, mutta mitä nyt yritän kaikkea mahdollista matskua saada tulevaisuuden varalle talteen :D

Nape

^Jos et oo jo lukenut, niin kantsii lukea nuo poikaspäiväkirjat 1 ja 2:kin :)

Noista sukupuolistahan tuli mieleen, että Lindan poikueessa oli se yks uros, josta ei siinä neliviikkosena oikeen osannu sanoa kumpi se on, ku karvaakin oli jo niin paljon. Kivekset ei ollu kuiteskaa kunnolla laskeutuneet. Piti sit laittaa se neliviikkoisena jo yksin asumaan, kun en satavarmasti tienny kumpi se on. Urokseksihan se sitte hetken päästä paljastui, mutta parempi vara ku vahinko.

jonna

mirauh

^Nape itseasiassa mä en oo lukenut kun vasta ton vanhemman poikaspäiväkirjan kun luin noita värigenetiikka juttuja ennen niitä ja meen järjestyksessä, mut niitä ollaan menossa eteenpäin kovaa vauhtia !:)

Jonnalle suuri kiitos linkeistä!

Inskuk00

onko 3kk hamsterinaaras liian nuori astutukseen?

EmmaTi

Lainaus käyttäjältä: "Inskuk00"onko 3kk hamsterinaaras liian nuori astutukseen?

Yleinen suositus on että ooteltais tonne 4kk tienoille.

Ninde

mikä laji?

Anzukka

^Luulisin että talvikko koska allekirjoituksessa lukee "talvikot eve ja ira"
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Lainaus käyttäjältä: "Inskuk00"onko 3kk hamsterinaaras liian nuori astutukseen?
Kyseessä on siis syyrialaisesi lk normaali vn Nasu? Petsiessä kyselit jo samaa, odottele suosiolla siihen yli 4kk ikään, mielummin vielä pidempään :)

Inskuk00

Tarkoitan syyrialaista. En ole vielä lisännyt sitä tuohon tekstiin.

Ja kyllä, tarkoitan Nasua.

Markka

Kuinka vanha uroksen vanha uroksen(syyrialaisilla) täytyy olla? En aio poikasia teettää.tuli mieleen vaan
Meillä asustelee: Yam Yam's Chamonix 'Nalle' pk musta s. 16.9-12
Novascotiannoutaja Myrock's Rum 'N' Coke 'Muru' s. 27.6-11
Paremmilla hamstrausmailla Bella lk musta vn s.13.9-10 k.15.9-12

mirauh

Markka, en usko että on mitään "täytyy" ikää, mutta aika yleiseksi olen todennut noin (6kk-)7kk ja siitä ylöspäin :)

Sahapukki

Hei (: Olisi vain yksi pienoinen kysymys tähän osioon, joka koskee meidän karvattomia poikasia. Eli, meillä syntyi sunnuntaina 17.4 hamsteripoikue, muttemme uskalla vielä katsoa paljonko näitä on tms. Meidän hamsteriäiti on niin stressaantunut, jos siihen lähelle tullaan kurkkimaan. Poikaset syntyivät ns. "pahvilaatikkoon", jonka laitoimme viimeisen dunan siivouksen jälkeen ennen poikasten syntymää, sinne dunaan. Joten, emme oikein pysty katsomaan pesään, koska pesän aukkokin on niin 'vuorattu' täyteen pesätarvikkeita. Tällä nyt synnyttäneellä "äidillä", on ensimmäistä kertaa silloin pari viikkoa sitten teetätetty poikue, joten se on vähän ahdistuneen oloinen, sekä levoton. Käsillä en uskalla ottaa Vikiä dunasta pois, ettei stressaannut lisää ja tapa poikasiaan. Voisiko joku auttaa meitä? (:

Olemme vielä aika "aloittelioita" parin vuoden kokemuksella, sinänsä.
Ylpeä, kolmen hamsterin omistaja :-)

Ninde

^Antakaa emon olla rauhassa ainakin viikon verran, ainoa mitä päivittäin tarvitsee tehdä on ruokkia emoa ja siivota vanhentuneita ruokia pois.

Varmasti tekisi mieli kurkkia pesään, mutta varsinkin jos/kun emo on hermostunut, täytyy vain malttaa mielensä ja antaa emon hoitaa poikaset rauhassa.

Sahapukki

:--) Pitääkös sitten emo ottaa siksi aikaa pois, kun poikaset ovat täyttäneet viikon verran ja voi laskea poikasten määrän. :) ^^
Ylpeä, kolmen hamsterin omistaja :-)