• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Yleinen pulina poikasten teettämisestä osa 2

Aloittaja ammie, 25.10.08 - klo:17:49

« edellinen - seuraava »

Mrk

#555
Sloganmaker:
"Don't play with fire, but play with Pumpkin's."
"Pumpkin's - quality without compromise."
"Get more, get Pumpkin's."

Oli pakko kokeilla myös omalla nimellä ja kieltämättä tästä voisi ottaa kivan aamurutiinin syöttää nimi tällaiseen totuuskoneseen:
"Marika Viinikainen is so amazing." XD

Mua vähän harmittaa etten tarkalleen muista mistä oikein nappasin kasvinimen. Joo-o, siitä on niin kauan! Mutta tuskin on ollut mitään maata mullistavaa tarinaa taustalla (joo-o, silloin piti pärjätä ilman Tarinoita), todennäköisesti olen lukenut sanan jostain ja ajatellut että siinäpä kiva nimi. Pumpkin's tarkoittaa omasta mielestäni kurpitsaa, ei siis hellyttelynimeä ja siksi se on symppis ja vähän humoristinenkin. Kurpitsa fanille passeli. :peukku:

mirauh

#556
Hei kysyisin ihan mielenkiinnosta kun nyt on tuntunuu että cremen sukuisista mm. ps creme ja minkki on yleistynyt niin miten on sitten Karamellin ja Soopelisuklaan laita?

Soopelisuklaata kasvatti muistaakseni kaksi tai kolme kasvattajaa. Karamelliin olen törmännyt vain satunnaisesti mm. wiidiin poikueissa.
Miran hamsterit: kotisivut - syyrialaisien kasvatusta

Nape

#557
Nuo sloganit on aivan parhaita, oon hekotellu niille täällä eilisestä asti :lol:

mirauh

#558
Totta, sloganit nauratti minuakin!;D
Miran hamsterit: kotisivut - syyrialaisien kasvatusta

lentsu

#559
"Jos se on hamsteri, me maksamme siitä" on siis niin sairaan hauska slogan, että mä olen nyt eilisillasta hihitellyt sitä itsekseni enkä voi vieläkään lopettaa.  xD

PiiaL

#560
Lainaus käyttäjältä: "mirauh"Hei kysyisin ihan mielenkiinnosta kun nyt on tuntunuu että cremen sukuisista mm. ps creme ja minkki on yleistynyt niin miten on sitten Karamellin ja Soopelisuklaan laita?

Soopelisuklaata kasvatti muistaakseni kaksi tai kolme kasvattajaa. Karamelliin olen törmännyt vain satunnaisesti mm. wiidiin poikueissa.
Kukaan ei taida tavoitteellisesti kasvattaa karamellia tai soopelisuklaata tällä hetkellä, taitaa niitä harvoin syntyä jonkun muun tavoitellun värin sivussa joihinkin poikueisiin. Mutta en ole paljon kyseisiin väreihin törmännyt etenkään viime aikoina.

Itselläni oli joskus soopelisuklaa ja tykkäsin sen väristä paljon, yritin saada sen lisääntymäänkin, mutta huonoin tuloksin ja empä ole sen jälkeen enää ryhtymällä ryhtynyt tuon värin kanssa mihinkään toimiin. Oikeastaan tällä hetkellä yritän nykyisissä omissa linjoissani juuri vältellä ruskeasilmäisyyttä, kun tarkoituksena olisi ps cremeä ja minkkiä saada aikaiseksi, eikä oikein itseä miellytä, jos kasvatteja sitten epäillään esim. ps karamelleiksi (kuten joitakin I-poikueestani), eikä niistä oikein sitten tolkkua ota. En tykkää, kun joitakin ominaisuuksia on hankala varmaksi sanoa eläimestä.

En kyllä voi sanoa että ps cremet ja minkitkään hirmu yleisiä olisivat, mutta mukava olisi niitä enempi saada :sydan

mirauh

#561
ps creme ja minkki, sanoin ehkä väärin kun sanoin niitä yleiseksi, mutta selvästi omaan silmään nyt jotenkin noussut esille? Voin tosin olla väärässäkin, musta noi soopelisuklaat ja karamellit olis vaan aika nami  :sydan
Miran hamsterit: kotisivut - syyrialaisien kasvatusta

spellcaster

#562
Painoasiaa käsiteltiin muistaakseni tuossa edellisessä ketjussa, mutta kysynpä vielä yhtä mielipidettä kokeneemmilta. Mulla on tuo syrkkinaaras 5 kk ja se on aika pieni ja kevyt, painaa nyt 112 g. Syö kyllä kunnolla ja saa monipuolista ruokaa joten sen takia ei ainakaan ole pieni... Miten siis, onko tuollaisella pienemmällä koolla suurta merkitystä poikasia teettäessä? Ajattelin lähinnä kuinka naaras mahdollisesti kestää odotuksen ja synnytyksen? Vai voiko pienempi koko ja rakenne olla haitaksikin?

mirauh

#563
Vastaan tuli hauska tapaus osoitteessa //http://www.sinecera.nl/sineceradames jossa ylin hamsteri on hopearuoste, eipä ole ennen tullut vastaan !:)
Miran hamsterit: kotisivut - syyrialaisien kasvatusta

Mustikkamaan

#564
No eipä kyllä näytä yhtään ruskeasilmäiseltä hopeanharmaalta.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

wiidii

#565
Ei ole ainakaan yhtään samannäköinen kuin mun poikueeseen syntynyt rs. hopsu. Oon ehkä outo mutta musta rs. hopsut on sikasöpöjä kyllä muuten. :D
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Anzukka

#566
^Mäkin olen nähnyt muutaman kuvan ja aika ihanaisia on :)

Meillä on hirmu pesänrakennustohina alkanut hopsunaaraalla, jos se olis merkki siitä että olis vihdoin kantava. :) 23. päivä pitäis syntyä ja oon ihan täpinöissäni ja odotan mahan kasvua :D
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

mirauh

#567
Mä bongailin aikaisemmin yhdeltä sivulta myös noita rs hopsuja ja ne oli aika herkullisen näkösiä  :P

edit/
Olisiko kellään havainnollistavaa kuvaa alle 5vk uroksen ja naaraan sukupuolien tunnistuksesta? :)
Miran hamsterit: kotisivut - syyrialaisien kasvatusta

Vevve

#568
Dipadaa, nyt sain kasvattajanimen sitten viimein roboillekin  :)  :sydan

PiiaL

#569
Lainaus käyttäjältä: "mirauh"Olisiko kellään havainnollistavaa kuvaa alle 5vk uroksen ja naaraan sukupuolien tunnistuksesta? :)

Poikasten sukupuolet tulee olla viimeistään selvillä silloin, kun ne täyttävät neljä viikkoa, jolloin ne vieroitetaan emosta ja eri sukupuolet toisistaan erilleen. Neliviikkoisilla uroksilla on jo normaalisti kivekset laskeutuneet, eli ne toimivat varmana merkkinä, että jako ei menisi pieleen. Mutta pakko sanoa, että olen nyt nähnyt poikkeuksenkin, jonka vielä ostin naaraana ja vasta vähän aikaa sen jälkeen aloin katsoa tarkemmin, että vaikkei kivekset ole pusseissaan, niin ei tämä naaras ole. Aikaisemmin, kun oli tottunut siihen, että eikai sitä nyt luovutusikäiseltä tarvitse enää tsekkailla sukupuolta, niin ei tullut mieleenkään, että se olisikin uros, kun kivekset eivät tunnu. Kivekset tälle yksilölle laskeutuivat vasta jotain parin kuukauden ikäisenä.

Kuitenkin sukupuolielinten ulkonäkö kyllä kavaltaa sen oikean sukupuolen, eli naaraiden aukot ovat ihan vierekkäin, näyttävät supistuneina ihan kuin yhdeltä aukolta ja uroksen peniksen ja peräaukon välissä on selkeä väli. Tietysti tässä ois nyt kyllä hyvä olla havainnollistavat kuvat, poikasten sukupuolen tunnistus onnistuu kyllä heti, kun pääsee niitä käsittelemään. :)