Yleinen pulina poikasten teettämisestä osa 2

Aloittaja ammie, 25.10.08 - klo:17:49

lentsu

Onnea S.D.G.!!  :) Hienon kasvattajanimen olet valinnut!  :)

AnsaLucia

Onnea onnea uusista ja uudelleen käyttöön tulleista kasvisnimistä!
Arja M
Tarinan talvikot, campbellit ja syyrialaiset

"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat. ..."
Tuntematon sotilas / Väinö Linna

Anzukka

Onnea kaikille kasvinimen saaneille!!!
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

S.D.G.

Lainaus käyttäjältä: "lentsu"Onnea S.D.G.!!  :) Hienon kasvattajanimen olet valinnut!  :)

Kiitos kovasti kaikille mun puolesta :) Ja kiitos kehuista. Kyllä sitä nimeä piti synnyttääkin ainakin kolme vuotta  :huh  On se vaan niin tarkkaa!  Varmaan ne kriteerit ois jo joku aika sitten täyttyneetkin, mutta mulla roikkui siitä nimestä. Siitäs saa kun nipottaa  :haha
Harvey Dentiä mukaillen "You thought we could breed decent hamsters in an indecent time"...

Regalis Hamstery est. 2004. Regalistien kotisivut osoitteessa regalismi.net, Facebookissa Regalis Hamstery.

jonna

Marsuille alunperin tehty mutta käy aivan yhtä hyvin mille tahansa ötökälle. äärettömän näppärä ja helppo ohjelma! Ohjelmaan syötetään eläinten sukutaulut niin pitkälle kuin tiedetään, poikasille sukutaulua kirjoitettaessa riittää että lykkää vanhempien nimet, ohjelma tekee sukutaulun automaattisesti. Noin muun muassa  xD
Tuolla saa laskettua ssp:n yhdellä napin painalluksella, tää laskee max. 16 sukupolvea.

Mä voin antaa käyttöopastusta seuraavassa näyttelyssä jos joku ottaa läppärin mukaan johon toi on ladattu.

Vevve

^ Olen suruinen: tuota ei tietenkään ole macille ja en ole löytänyt muitakaan ilmaisia jotka soveltuisivat tähän  :(

PiiaL

^^ Mulla on koneella tuo Mats, mutta enhän minä osaa käyttää sitä, kun ruotsiksi on xD Että osallistuisin mielelläni johonkin ohjelman opetustilaisuuteen.

Osaan kyllä laskea sukusiitosprosentteja tämän sivun ohjeen mukaan: //http://koti.mbnet.fi/tuulen/sukusii.htm Mutta nopeuttaisipa se, jos osaisin tuota  Mats-ohjelmaa käyttää.

Anzukka

^ Ei sitä voi vaikeemmin tehdä? Toi oli mulle ekasta laskutoimituksesta lähtien hepreaa :D

Mä kaytän sukusiitosprosentin laskemiseen linnunradan laskuria http://www.talvikot.net/db/sukusiitosas ... .php#laske

Vevve

Mä käytän  samaa laskuria kuin Anzukka — kuten Littoisissa todettiin, mun laskutaito on...  :D

Mrk

Lainaus käyttäjältä: "jonna"Tuli tuosta ssp:n laskemisesta mieleen että ladatkaapa tästä ilmainen sukutauluohjelma:
Hei kiitti, toihan on tosi hyvä ohjelma! Addiktoivaa puuhaa täytellä hamsujen tietoja tonne. Laskin (tai laitoin ohjelman laskemaan) meidän viimeisimmän poikueen sukusiitosprosentin, ja kuten arvelinkin vaikka neljässä polvessa näyttää 0%, niin pidemmälle mentäessä luku nousi 3%. Seitsemänteen polveen saakka tiedot pystyi kirjoittamaan lähes täydellisinä, mutta n. 12. polveen asti sai osan sukutiedoista laitettua. Ohjelma kaatuilee välillä, veikkailen että johtuu tästä windows seiskasta.

On kyllä tosi kätevää kun osa kasvattajatovereista jaksaa kirjoitella nettiin poikuetietonsa ja sukutauluja hamstereille. Niistä on tosi iso apu! Siitä tulikin mieleen, miten sen SHY:n sukutietokannan kanssa kävi? Yhdessä vaiheessahan se oli tosi hyvällä mallilla, mutta nyt en ole kuullut asiasta pitkiin aikoihin (vai onko informaatio mennyt ohi korvien?).

Mustikkamaan

Lainaus käyttäjältä: "Mrk"Siitä tulikin mieleen, miten sen SHY:n sukutietokannan kanssa kävi? Yhdessä vaiheessahan se oli tosi hyvällä mallilla, mutta nyt en ole kuullut asiasta pitkiin aikoihin (vai onko informaatio mennyt ohi korvien?).

Se oli hyvässä vaiheessa ja sitten se kuoli.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Mrk

^No voihan kökkö. :|

Mustikkamaan

^Älä muuta viserrä.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Anzukka

Se olis ollu tosi kiva ja kätevä, mut harmi kun ei tullut.

wiidii

Mä olen väkertänyt mun kasvattajanimianomuksen tässä aamun rumuudessa sellaiseen kuntoon, että nyt pitäisi vissiin enää ostaa tulostimeen muste, tulostella läjällinen papereita, rekata parit hamsterit ja pistää Heidille postia!  :)  Ja se tärkein - päättää se mun toivottavasti tuleva nimi!  :D
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.