Yleinen pulina poikasten teettämisestä osa 2

Aloittaja ammie, 25.10.08 - klo:17:49

wiidii

Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

EmmaTi

Lainaus käyttäjältä: "Ninde"
Lainaus käyttäjältä: "EmmaTi"Eikös se jää jo noilla suunnitelluilla poikasilla jo niin kauas ettei se sama nimi edes näy enää sukutaulussa kuin kerran? Vai laskinko oikein?
Tällainen ajattelutapa on ihan vain itsensä pettämistä, ei ne sieltä sukutaulusta mihinkään häviä vaikka eivät papereissa näy. Ylipäätään sukusiitosprosentin laskeminen 3-4 polven suvulla on melko lailla yhtä tyhjän kanssa. Pitäisi olla vähintään 5-6 polvea, mieluiten esim. 8, jotta saataisiin se todellisempi prosentti.

No ei toi oo "mun ajattelutapa", yritin vaan hahmottaa miten pian ne samat nimet siellä toistuu.
Oman hankaluutensa tietenkin tekee tässä se, että suurinosa hamstereista on ilman sukutietoja tai puuttellisella sukutaululla ja uskoisin että jos alkaisin selvittää omien hamsujeni sukuja noista tiedossa olevista nimistä taaksepäin niin taitais tulla äkkiä seinä vastaan.

EmmaTi

Lainaus käyttäjältä: "wiidii"Mulla on kyllä useampi polvi sukua tiedossa mutta ei kykyä laskea neljää polvea enempää. Vaikeuttaa vähän hommia.  :S  Mutta muilta osin toi suku ei kyllä yhtene missään vaiheessa kuin noiden veljesten kautta.

Onko tohon muuten olemassa mitään laskuria? Tai missä olis kaava millä lasketaan?

GaneshaX

Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Sintturainen

Ninde

Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"Mä osaan olla taas sit oikee puusilmä, kun en haullakaan onnistunut löytämään, mut mikä campbelli naaraan jalostuskäyttöikä oli?

Lainaus käyttäjältä: "Mustikkamaan"Semmoi 5-6 kk ensiastutus max (mieluummin aikasemmin), jos on käytetty niin 10 kk about.
4-5kk ikäisinä mä oon ite yleensä astuttanut/yhdistänyt uroksen kanssa. Alle nelikuista en diabetesvaaran takia käyttäisi (vaikka suvussa ei sokrua olisi ollutkaan).

GaneshaX

Eli yhdistäminen aikasintaan noin 4kk ikäisenä?

(ohops. olikin jo tullut lisää infoa  :oops:  )
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Mustikkamaan

^Niin mä oon tavannu tehrä.

lentsu

Onnea kaima uudesta vanhasta kasvattajanimestä!!  :)  :aplodit:

Mustikkamaan

Lainaus käyttäjältä: "Sintturainen"Sain tänään tiedon että oon sanut mun kasvattajanimen takaisin käyttöön ja sehän on siis Sateenkaaren  :)

Molinki jo lähettääs mailia sille käsittelijälle, kun se laitto mulle vaan ilmotusta kahesta muusta hyväksytystä nimestä mut ei sun :D Että miks son ne vaan käsitelly mutta ei sun anomusta. Unohti ilmeisesti vaan sit mulle tiedottaa.

Nape

Onnea Sintturainen :)

lentsu

kahdesta muusta? ^Mikäs se kolmas oli? Tämähän on ollut oikein "pidennä kasvattajalistaa rutkasti kerralla" -päivä.  :)

Sintturainen

^^^ Siinä oli ilmeisesti jotain epäselvää kun mulla on vaihtunut sukunimi tässä katkoksen aikana  :D

S.D.G.

^^ Sehän löytyy täältä!
Kasvatan tästä päivästä lähtien normaaleja talvikoita nimellä Regalis.  :hyper
Vihdoinkin!!! :D
Harvey Dentiä mukaillen "You thought we could breed decent hamsters in an indecent time"...

Regalis Hamstery est. 2004. Regalistien kotisivut osoitteessa regalismi.net, Facebookissa Regalis Hamstery.