• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Yleinen pulina poikasten teettämisestä osa 2

Aloittaja ammie, 25.10.08 - klo:17:49

« edellinen - seuraava »

Mustikkamaan

#435
Naaras voi tietty teoriassa olla jo hedelmätön (tätä teoriaa puoltaisi lähinnä se, jos naaras olisi hirmuisen suuri), mutta en yhtään ihmettelisi, vaikka sieltä tulisi kersat ihan normaaliin tapaan. Syyriksillä lisääntymisikä on pitkä. Toi "vain muutaman minuutin astuminen" ei rajoita poikuekokoa ei sitten ollenkaan, mutta sitä voi rajoittaa munasolujen vähäisempi määrä. Iän puolesta täytyy vaan olla haukkana, ettei kersat jää synnytyskanavaan tms.

Edit: Itellä on myös ollu semmosia naaraita joita ei tapaa kiimassa, mutta lisääntyvät kuitenkin ihan normaalisti - kiima on vaan pitänyt "herättää" oikeana iltana uroksen avulla.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

wiidii

#436
Meilläkin kun tultiin kotiin oli pks hopeamusta uros maaliskuussa vuoden täyttävän naaraan dunassa, hienosti nukkuivat samassa pesässä.  :roll:  Pitää vaan toivoa ettei sieltä mitään poikasia synny. Knikittömiä molemmat on, mutta toi vuoden ikä mua enemmän huolettaa, naaras kun ei poikasia ole koskaan saanut.
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Sintturainen

#437
Minkä värinen naaras? Noin se luonto joskus hoitaa hommiaan ihan ite  :D

Hessuinen

#438
Ehe, täällä puolen ruutua mulla on hauskaa kun muutkin hamsut on päättäneet lisääntyä samalla tavoin kuin tuo meidän pari tuossa aikaisemmin. XD
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

Ken_G

#439
Mjaa, ei kai tuo ihan naurun paikka ole vaikka olisi itelle käynytkin. Toivottavasti ei tule kersoja kummallekaan.

Mrk

#440
Mä jo pelkäsin että se on varma kuolemantuomio naaraalle jos se on tullut kantavaksi, mutta hyvä jos on tsänssejä myös onnistuneeseen synnytykseen. Täytyy kuitenkin toivoa ettei poikasia tule kun vanhemmilla knikkirasitteita, eivätkä muutenkaan ole erityisen nättejä. Sitä paitsi ei olisi nyt oikein resursseja syrkkipoikasiin... Muutenkin on noita kotia etsiviä poikasia nurkat täynnä.

Mustikkamaan

#441
^Kyl se voi ollakin kuolemantuomio, olisin tosi haukkana sen mahdollisen synnytyksen korvilla. 13 kk on aika raju ikä.

Toivotaan kuitenkin, ettei olis enää tossa iässä natsannut, ihan just siks et jos synnytys ei meekkään ok. Mut aika sitkeesti noi syrkit tapaa lisääntyä vanhoinakin (et jos vertaa vaikka talvikoiden lisääntymisikään, joka vaikuttaa olevan lyhempi).
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Sintturainen

#442
Hitsi kun aikailin tuon kasvattajanimihakemuksen kans ja mulla on nyt noi rekkaroidut hamsut jo vanhoja (tai 2 kolmesta...)  :S  Ja millon lie pääsen seuraavan kerran ulkkiksiin, en ainakaan kauemmas kun pitäs tuo pikkuneiti ottaa mukaan...  :kieli

EmmaTi

#443
^mutta nythän ei enää vaadita sitä L1:stä, vaan hamsun voi rekisteröidä ilmankin.
Paprut vaan postiin!

Sintturainen

#444
^Onko näin? :shock:  Onko mulla mennyt jotain ohi, tai siis ilmeisesti siis on!

Hitsit, sehän pitää ruveta siis vääntään jalostussuunnitelmaa  :D

EmmaTi

#445
^Koko L1 on jäänyt pois käytöstä, tuolla Hallitus tiedottaa-palstalla oli muistaakseni näitä kokouksen pöytäkirjoja tms

Sintturainen

#446
^No olipa hyvä että kirjoitin tänne, enhän minä ollut huomannut koko asiaa  :D

Vevve

#447
Joo siis L1:siä ei ole enää ollenkaan käytössä ja jalostusrekisterin ja lemmikkirekisterin sijaan on pelkkä avoin rekisteri johon ei tartte mitään näyttelytuloksia.  :)

wiidii

#448
Joo siis naaras on pk musta oma kasvattini, syntynyt muistaakseni 16.3.2010. Eli ikää neitosella on vähän vajaa vuosi tällä hetkellä. Hirveän huolissani en ole, mutta meillä kävi hamsterinhoitaja keskiviikkona jonka jälkeen hamsterit on ollut keskenään. Jekun takamuskarvat oli sen verran takussa (Mansikka-naaralla on siis normaalit purut), että mitään viittä minuuttia poju tuskin oli siellä dunassa ollut. Kiltisti ne samassa pesässä nukkui eikä kummallakaan ollut mitään jälkiä tappelusta.  :huh
Kovasti toivon että sieltä ei poikasia tule, mutta onhan noita tapauksia ollut ennenkin että noin vuoden ikäinen naaras on ihan terveitä poikasia saanut ja pysynyt itsekin ihan kunnossa. Alan vähän "venyttelemään" Mansikkaa ja jännitän seuraavat kolme viikkoa tuleeko poikasia vai ei.
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Sintturainen

#449
No niin, kasvattajanimianomus odottelee tuossa että saan hamstereiden rekkarit takaisin, enhän mää oo kuin viime kesästä asti tätä tehnyt  :D