• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kasvattajien tiloja

Aloittaja yetta, 02.10.07 - klo:14:24

« edellinen - seuraava »

nuhainen

#450
Nyt on ihan pakko kysyä, että te joilla on lasiterraarioita hyllyissä, niin mitenkä paljon alemman terraarion kannesta on matkaa ylempään hyllyyn? Oon koittanut koko illan miettiä millaisen terraariohyllyn sitä meille väsäisi, kun vaikea hahmottaa miten paljon tilaa tarvitsee siihen kattoverkon yläpuolelle että on helppo hoitaa ja vaihtaa purut.  :)
http://nuhainen.blogspot.com/ hamsteri, hiiriä, gerbiilejä, koira

Eve87

#451
^ Se niin riippuu terraariosta ja hyllystä, eli suosittelen ottamaan mittanauhan käteen ja piirrustelemaan  :)
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

nuhainen

#452
^, niin siihen  vaikuttaa varmasti terraarion korkeus ainakin ja ehkä painokin, mikäli lootia nostelee hyllyiltä...? Kyllähän tuota tuli koko viimeyö piirusteltua  :mrgreen: (kun on ihan sellainen pieni mahdollisuus että saattaisi saada hyvän määrän lasia, joista voisi ehkä rakennella lootia...)
http://nuhainen.blogspot.com/ hamsteri, hiiriä, gerbiilejä, koira

Vevve

#453




Sain hyllyn, jee! Rakennettiin siis parven varaan hylly noille boxeille, harmikseni meni vaan hiukkasen liian korkealle..

Suht sotilaallisen järjestelmällistä, eikös?

Anonymous

#454
^On siististi kyl, onko noissa roboja ekan kuvan boxeissa`?

Vevve

#455
^ Korkeissa roboja, matalissa on talvikoita ja roboja.

lentsu

#456
Veeralla on ihana valtakunta! :) Noi boxit on kyllä älyttömän käteviä, mäkin olen askarrellut niitä vain lisää. Mut itse tykkään käyttää vain korkeampia. Vaikka mulla nyt ei nykyisin talvikoita olekaan. Robot tykkää mökeistä ja tasoista.

helmi

#457
Monet kun tuntuvat omistavan tuollaisen bilteman mustan hyllyn, niin kiinnostaisi tietää kuinka isoja asumuksia siihen maksimissaan mahtuu, pituudeltaan ja korkeudeltaan?  :) Itselläkin on suunnitelmissa hankkia tuollainen, kun ei hirmuisen kalliskaan ole. Pelkään vaan, että ei siihen taida nuo terraariot mahtua..

EmmaTi

#458
Hyllyvälin korkeus on 38.5cm (meidän häkit on 37.5cm)
Leveys on 80.5cm (häkit 80cm)
Syvyys 44.5cm (häkit 50cm mutta pohjassa on pienet "jalat" jotka on sen verran kapeat että ne osuu tohon hyllylle.

Eli häkit juuri mahtuu, ja kun etuseinässä on luukku niin saa hamsunkin sieltä ulos häkkiä liikuttelematta.
Lasiterran pitäis olla suht matala että sais otettua hamsun sieltä..  :S

helmi

#459
^ No voi että, on korkeuden puolesta liian ahdas kyllä terraarioille.  :( Yks minulla taitaa olla korkeudeltaan 36 cm, että just ja just mahtuisi, mutta muut lähes poikkeuksetta 40 cm, että eivät mahdu ollenkaan. Höh.

EmmaTi

#460
Olikohan Ikean Ivar-hyllykkö jota on paljon käytössä hamsuhyllyinä, sitä saa 50cm syvyisillä hyllyillä ja käsittäisin että hyllyjen korkeudet voi itse päättää niin voi jättää tarvittavan tilan terran yläpuolelle.

helmi

#461
^ Kiitos vinkistä!  :) Täytyykin kääntyä tuon Ikean Ivar-hyllykön puoleen siis. Kalliimpihan se on tuohon Bilteman hyllykköön verrattuna, mutta eipä taida halvemmallakaan mistään saada vastaavaa hyllykköä.

lentsu

#462
Mulla on Ikean Ivar ja se on loistava. Hyllyjen välien korkeudet voi tosiaan säätää itse ja lisäksi niitä on helppo muuttaa koska tahansa. hylly jaksaa kantaa jopa lasiterrat. Suosittelen!!!

Unipallo

#463
Pointsit Ivarille, halpa ja hyvä. Kohta täytyy vaan hommata toinen.  8-)

tilhi

#464


Tässä siis meidän hamsterit asuu lukuun ottamatta yhtä metristä terraa joka ei tuohon hyllykköön mahdu. Hamsterit asuvat pikkusiskoni huoneessa tällä hetkellä.  <!-- s:D -->:D<!-- s:D -->

Pahoitteluni epäselvästä kuvasta !
Rakkaudella, meitsin hamsterilauma. ]