• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kasvattajien tiloja

Aloittaja yetta, 02.10.07 - klo:14:24

« edellinen - seuraava »

Minski

#270
Marlalla on tosi kivoja asumuksia hamsuilla; ihanaa kun on paljon noita dunaa isompia häkkejä ja olet panostanut hamsujesi asumusten kokoihin :sydan Ja noista hyllyistä kun oli puhe tänään Ikurin näyttelyssä niin kävinpä kurkkaamassa myös niiden kuvat ja totta oli, kun sanoit, että niihin mahtuu nuo häkit hyvin, taidanpa siis tehdä joskus reissun Biltemaan (tai toisinsanoen laittaa äiskän ja iskän hakeen mulle pari hyllyä sieltä :D)


MirkkuH:lla ihanan siistiä ja avaran näköistä ja asumuksissa hienoja sisustuksia :yes:
Hamsteriton tätä nykyä

Marla

#271
^ Kiitos. :)
Nuo hyllyt painavat sen verran, ettei niitä missään bussissa oikein viitsisi raahata, joten kuljetus olisi ehdottomasti jees. Kohta jokaisella hamsuihmisellä on noita hyllyjä. :haha

GaneshaX

#272
Mirkulla on niin siistii  :sydan  Ovatko hyllyt makkarissa? Kääpiöiden kanssa saa oikeesti nukuttua?  :huh
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

MirkkuH

#273
^joo makkarissa, ja kyllä saa nukuttua, mulla on noi puiset pyörät jotka eivät paljon pidä ääntä...välilä kuluu hento helinä, kun on tyhjennetty poskaristä siemenet pyörään ja siellä sitten juostaan, välillä vähän kovempi, jos on pähkinä kyseessä.

Sain ton hylly halvalla kaverilta (olisi antanyt kyllä ilmankin hyvään kotiin xD ), siihen menee just 75 cm:n terrat...tosi tyytyväinen siihen :)

Sara

#274


Kovin vaatimattomasti meillä on vielä näitä häkkejä käytössä, mutta eipä meillä ole vielä älyttömästi noita hamstereitakaan. Ensikuussa lauma lisääntyy ainakin yhdellä hamsterilla, joten kyllä se siitä pikkuhiljaa. :yes: Keskimmäisten kaltaisia itserakennettuja häkkejä löytyy tällä hetkellä varalta 6kpl, pikkuhäkkejä on varalla 4kpl.

Alin syrkkihäkki on Aapon käytössä, mittoja sillä on 78cm x 50cm. Kaksi seuraavaa häkkiä sen päällä ovat käytössä meidän syrkkineideillä, kokoa näillä häkeillä on n. 70cm x 50cm. Ylimmän pikkuhäkin mitat ovat n. 45cm x 35cm (35L) ja sitä asuttaa toistaiseksi talvikko Saga. Ensiviikolla pitäisi saada Ikeasta 45L Samloja, ni pääsis sit semmoseen. Otin kuvan kesken siivousten (ei noi häkit yleensä ole noin siistissä järjestyksessä xD ), joten kuvasta puuttuu näköjään vielä Mein juomapullo ja häkkeihin saatiin uunituksen jälkeen lisää keppejäkin.

Ja meillähän hamsterit asustavat olohuonetta, koska ei näiden kanssa pysty hirveästi nukkumaan. Pienempänä se oli ihan sama kuinka paljon melua huoneessa oli öisin, mutta kai sitä on iän myötä tullut jotenkin herkkäunisemmaksi. :D
vhk roborovskit

Minski

#275
^ Toi olikin ihana vaihe kun oli vasta muutama hamsu eikä homma ollu vielä levinny käsiin :) Hämärästi muistan vielä semmosen ajankin eläneeni :P

Mikä toi alin häkki on ? Imac Criceti 16 vai onko Ferplast Mary vai kenties joku kolmas ? Entä mistä noiden itse tehtyhen häkkien pohjat olet tehnyt ? Kivan näköisiä nuo itse tehdyt ja ihana kun näkyy tuosta pohjalaatikostakin läpi :yes:
Hamsteriton tätä nykyä

Sara

#276
^ En osaa sanoa tarkalleen mikä tuo alin häkki on merkiltään. Ei ole ainakaan tuo Imac Criceti 16 ja tuskin on Ferplast Marykaan. Tuossa on tosiaan kolme luukkua, yksi edessä ja kaksi katossa (on hieman turhan pienet luukut noin muutenkin), mutta Ferplast Maryssa näyttäisi olevan vain yksi. On siinä joskus ollut joku tarra kyljessä, mutta piti oikein tarkastaa ja siinä ei tällä hetkellä lue mitään.

Itsetehtyjen häkkien pohjana on käytetty Ikean Samla-laatikkoja (55L). Noiden häkkien tekeminen vaati melkosen monta tuntia ja paljon haavoja käsissä, mutta onneksi lopputulos miellyttää omaakin silmää. :D Tarkoitus olisi, että tulevaisuudessa häkit tulee olemaan näitä itsetehtyjä. Ovat sen verran käteviä ja juuri sellaisia kuin haluan, luukkujen koot voi määrittää itse ym.
vhk roborovskit

MirkkuH

#277
^^^noi on kyllä fiksun näköisiä noi omatekoiset häkit :yes:

Otas ensi kerralla kuvia työvaiheista ja laita tänne, jos verisiltä käsiltä kykenet...olisi mielenkiintoista nähdä :jeps:

Minski

#278
Lainaus käyttäjältä: "Sara"^ En osaa sanoa tarkalleen mikä tuo alin häkki on merkiltään. Ei ole ainakaan tuo Imac Criceti 16 ja tuskin on Ferplast Marykaan. Tuossa on tosiaan kolme luukkua, yksi edessä ja kaksi katossa (on hieman turhan pienet luukut noin muutenkin), mutta Ferplast Maryssa näyttäisi olevan vain yksi. On siinä joskus ollut joku tarra kyljessä, mutta piti oikein tarkastaa ja siinä ei tällä hetkellä lue mitään.
Ok. Imac Cricetissä on juuri noin nuo luukut; 1 edessä, 2 katossa, Maryssa on yksi pieni luukku edessä ja 1 iso luukku katossa. Jos saat selville mikä häkki tuo on niin ilmoittele :)

Lainaus käyttäjältä: "Sara"Itsetehtyjen häkkien pohjana on käytetty Ikean Samla-laatikkoja (55L). Noiden häkkien tekeminen vaati melkosen monta tuntia ja paljon haavoja käsissä, mutta onneksi lopputulos miellyttää omaakin silmää. :D Tarkoitus olisi, että tulevaisuudessa häkit tulee olemaan näitä itsetehtyjä. Ovat sen verran käteviä ja juuri sellaisia kuin haluan, luukkujen koot voi määrittää itse ym.
Paljollakos teet niitä myyntiin :P
Hamsteriton tätä nykyä

Sara

#279
^ Hahh, katsotaan sitten, kun kädet on kunnossa näiden edellisten jäljiltä. :P
vhk roborovskit

karov

#280
En nyt näe itseäni kunnon kasvattajana kun on vasta kaksi poikuetta takana ja tän ketjun otsikko on että "Kasvattajien tiloja" mutta laitanpas nyt kuitenkin mun hamsuhuoneesta kuvaa  :D


Ylimmässä hamsterdunassa asuu syrkkiuros Mister Norre Vaan* "Kurre", sen alla syrkkiuros Timothy Tähtiaate** "Timi" ja alimpana Lenni Lokinpoikanen "Nessu". Pöydän päällä minidunassa talvikkotyttö Aicha Chérie "Aisha" ja hamsterdunassa syrkkiuros Julius Jamboree "Julius". :)



Vaikka tuossa tuo sänky nyt onkin, siellä ei nuku kukaan. Meillä kun on noita huoneita ylimääräsenä muutama, ja sänkyjä samoin, niin tuossa on sitten sänky turhana :) Onhan tohon kätevä ripotella tavaraa päälle ;) Tuo terraario (jota ei näy kauheasti kuvissa) on noiden hamsterdunien kanssa samankokoinen ja siellä asuu Hilary Hienohelma "Hilary" :)
CUTIEPIE'S syyrialaiset
pk, lk: hopeanharmaa, seepianharmaa
http://www.karoliina.info/hamsula

Vevve

#281
Ihanan siistiä Karolla. Voi kun ois oma hamsuhuone  :sydan

Marla

#282
Lainaus käyttäjältä: "Vevve"Ihanan siistiä Karolla. Voi kun ois oma hamsuhuone  :sydan
Voi niinpä! Mut mä en viitsi vaatehuoneesta värkätä hamsuhuonetta (mihis ne roinat menis, kanakoppiinko..?), ja yksiöstä kolmioon muuttaminen (no kaksiokin menis, niin hamsut olis olkkarin nurkassa) on opiskelijalle kallista, joten mulla nää asumukset lojuu sulassa sovussa pitkin kämppää. XD Nuo kaksi Biltemasta ostettua hyllyäkin on jo täynnä, eikä oo aavistustakaan, mihin voisin kolmannen tunkea... Jos tänne vielä sohvakin pitäis saada mahtumaan... Kai se on hommattava kohta parvisänky itelle. :roll:

Tupuna

#283
Mirkku :grin  Kylläpäs se on nyt rönsähtänyt :D  Ihanasti olet laitellut kaikki sinne, nättiä.

MirkkuH

#284
^ja ketä voipi syyttää kaikesta :haha  ...on vähän rönsähtänyt; noin vuosi sitten tuli Juri&Aleksi ja tässä ollaan :c8 ...ja lisää tulee :D