Kuvia syyrialaisten hamstereiden poikasista

Aloittaja viiru, 07.09.09 - klo:09:59

jonna

^Plarasin noi kaikki räpsityt kuvat läpi ja noissa kuvissa on muuten sama harmaa muksu  xD  eli kamera vääristää sen värin, tuossa edellisessä viestissäni se harmaa sävy on lähinnä sitä oikeaa mitä ne on luonnossakin. Plus että niillä on punervat silmät. Piti ottaa vielä penikka kauniiseen käteen ja tiiraa taskulampulla onko niillä tikkausta näkyvissä mutta en mä ainakaan huomannut (tai sitten olen taas puusilmä).
Näiden isä jäi vähän nyt mulle arvoitukseksi onko se (surkean vaalea)kyyhkis vai hopeakyyhkis. Postasin sen kuvan tähän ketjuun pari sivua sitten(sivu 43). Luonnossa se on ehkä piirun vaaleampi kuin kuvassa.

Onko sinulla muuten kuvaa miltä hopeamusta näyttää aikuisena? Koskaan en ole nähnyt kunnon kuvaa moisesta.

(kylläpäs sitä taas tuntee itsensä tyhmäksi  :c8  )

wiidii

Silmien väri ei kauheasti vaikuta asiaan, kun kuviollisella hamsterit silmät voivat vaikuttaa punaisilta. Sen takia en siihen kiinnittänyt edes huomiota. :D

Tämän sinun kuvasi perusteella en uskalla sanoa onko hopeakyyhkis vai ei. Minusta on.  :D Minun eräässä poikueessa oli yksi hopeakyyhkis poikanen, tuosta huomaa värieron kun vertailee (lyhytkarvainen on hopea, pikäkarvainen ei). Näissä oli isä kyyhkynharmaa vn ja emä hopeamusta vn.

jonna

Juu uros on justiin samanvärinen kuin sinun kuvassa oleva hopeakyyhkis.
Nämä poikueen kyyhkikset ovat huomattavasti isäänsä tummempia ja nätimmän sävyisiä, puhtaan harmaita kun tuo isä on tuollainen blondattu malli  :D

Kyl marsut on helppoja näihin verrattuna  :D ehkä mä vielä joskus opin näitä hamsujakin tunnistamaan  :D

Lakupekka

Tässä kuvia pläräillessä sain hirveän vauva kuumeen. :D
On ne vaan niin kiehtovia ja ihania.

Se meidän ensimmäinen-ja-viimeinen (viimeinen ainakin toistaiseksi) meni jotenkin liiaksi ohi minulta. Tosin Evessä on minulle tarpeeksi vauvaa ainakin toistaiseksi ..  :peukku:
Sydämen hamstrasivat pikku paholaiset,

Syrkki Wen ‹3
Kiinari Elli. ‹3

viiru

Lainaus käyttäjältä: "wiidii"Valitettavasti minulla ei tähän hätään löydy kuvaa hopeamustasta (vanhalla koneella voisi olla useampiakin, mutta en pääse siihen käsiksi tähän hätään..), mutta SHF:n sivuilta löytyi tämä kuva. Joissain tapauksissa hamsu voi olla myös hyvinkin musta, mutta sellainen hopeisen sävyinen.
Tässä meidän hopeamustia F-poikueesta vuodelta 2006:

Cheersbigears-talvikkokasvatus

wiidii

Hopeamustasta sen verran triviaa, että siinä värissä kilpikonnalaikut ovat valkoisia! :) Minun ihan ensimmäiseen poikueeseen syntyi kaksi hopeamusta kilpikonna -poikasta, ne oli mielettömän suloisia kavereita. Onko tuossa viirunkin yhdessä kuvassa hopeamusta kk -poikanen, vai oliko toinen vanhemmista laikukas?

Olive

^Oho, vähän jännä. Vaan hopeamustallako kilppari näkyy niin? Vkkk samalla tavalla?

Mikä on hopeamustan genotyyppi?
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

^^^Onpa ne nättejä!
AIka jännä tuo kilpparijuttu! Kuveja...??

wiidii

Pitkän etsinnän jälkeen löysin YHDEN kuvan!

Tuo vasemmassa reunassa oleva on hopeamusta kilpikonna. :) Poikueeseen syntyi muistaakseni kaksi hopeamusta kilpikonnaa, kaksi hopeasoopelia, yksi hopeamusta, yksi musta kilpikonna ja 3 mustaa hamsteria.

(Joku, jolla on tallessa minun 2005 syntyneen A-poikueeni paperit (onko viirulla?) voisi varmistaa, arvostaisin suuresti.  :)  Omat tietoni ensimmäisistä hamstereista katosivat tietokoneen hajomisen myötä  :S )

Olive

Voi ei, mä oon mennyttä  :D
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

viiru

Juu, kaksi poikasista oli hopeamusta kilpikonnia. :)

Ja Marjut, on tallessa Oton paperit! Kaivan ne jostain!
Cheersbigears-talvikkokasvatus

Ninde

Mäkin olen noita jonnan poikasia katsellut, että onpas oudon sävyisiä kyyhkiksiksi. Sen verran vielä sanon, että kyyhkiksillä on poikasena ihan selkeästi kirkkaanpunaiset silmät, ne tummuu vasta iän myötä  ja tosiaan kuvio sitten osaltaan tekee sen, että valon osuessa (esim. salama) myös mustat silmät saattaa näyttää punertavilta.

jonna

Joo. Mä en enää arvaile mitään värejä, siirryn normaaleihin  :D  Poikasten silmät on nyt kunnolla auki ja niillä mun kyyhkiksiksi luulemilla on kuin onkin tummat silmät. Voi nolous. Eli ne on siis hopeamustiako...? Kovin ne on vaan vaaleita verraten noihin muihin. Enempi nuo poikueessa olevat "melkein-mustat" muistuttaa noita edellä olleiden kuvien hopeamustia.

Tässä näkyy vasemmassa laidassa yksi "melkein-musta", musta ja taas "melkein-musta". Onko nuo nyt sitten ihan vaan huonoja mustia?

Pitkäkarvainen???

Penskat voi olla joskus rasittavia. Äippä ei saa käydä edes pissalla rauhassa  :roll:

Lastenhoidon voi ottaa rennostikin

Mikäs se on auringossa löhöillessä  xD  Äippä oli niin sikeässä unessa ettei se herännyt vaikka muksut tuuppivat sitä oikein urakalla ulos laatikosta, mamma vaan jatkoi uniaan...

Heli

^Voi ei.  :lov Ihan tulee hamsuvauvakuume tuommosia kuvia katsellessa. Toivottavasti saadaan meillekin kohta omia hamsunaperoita.
Destiny's hamsterit 2001-2009