• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Lemmikki 2009 tuplanäyttely 31.10. - 1.11.2009

Aloittaja Niina-03, 28.08.09 - klo:19:52

« edellinen - seuraava »

jjenna

#165
Kauhulla odotan jo tulevaa viikonloppua.. Perjantaina lähden jo reissuun, veljelleni Hyvinkäälle, josta on huomattavasti helpompi lähteä molempina päivinä matkaan kun täältä. Samalla saa koirallekkin hoitajan- se on vaan yks asia mikä mua ressaa, ku toi koiruus jää muitten riesaks, kun sei oo viel ees sisäsiisti, ja veljen vaimo on raskaana, raukka saa oksentaa ja juosta mahan kanssa ulkona sekunnin välein  :(

Perjantaina pitääki raahautua sit bussilla rautatieasemalle- mukana vklopun omat tavarat, koira ja sen tavarat, plus ainakin 4 myytävää dunaa  :roll: Onneks en ilmonnu omia eläimiä.. Takastulokaan ei oo sen helpompi, kun kotiutuu sitten syrkkilapsonen ja pari dunaa.. Ja voin vaan kuvitella etten ilman "matkamuistoja" messuilla säästy.. Tosin rahatilanne on pyöree nolla et varmaan säästynki  XD

Mut tulee varmasti mukava viikendi, näkee sunnuntaina Helinki livenä :hyper:  :lov
Hamsterikasvatus jäädytettynä

Heli

#166
XD
Saat sitten sitä vastaan, että näet mut niin työntää sormes minun suloisen harjispentuni suuhun!  :sydan
Destiny's hamsterit 2001-2009

Elven

#167
Mäki alan jo pikkuhiljaa panikoimaan. Bussi pitäs lähteä jotain 4 aikaan yöllä, ja mä onneton tulen helposti matkasairaaksi. (varaa etupenkin...) Toivottavasti olisin niin väsynyt että saisin nukuttua matkalla, enkä sairastelis.
Ja lompakko tulee aivan varmasti tyhjenemään totaalisesti. Se on ihan fakta juttu.
Aloittelevaa syrkkikasvatusta, värit vielä vähän hakusessa.

Ninde

#168
Mä en panikoi muutaku että en vain tulis just kipeeksi, tässä viikon verran jo yrittänyt flunssa pukata... :| Koirille tarvii varmaan tuliaisia tuoda, jos sais edullisesti luita ja herkkuja.

Mustikkamaan

#169
Tuli mieleen et ku yhdistys on säästölinjalla, niin onks pk-seutulaisia tuomareita ees kysytty lemmikkituomareiks esim. tähän näyttelyyn Vantaalle? Turhia matkakuluja tulee kun rahtaa tuomarit kaukaa. Viimekski lemmikkituomarit tais olla Jyväskylästä tämmösessä samaisessa näytsissä, eikä ainakaan kaikkia pk-seudun tuomareita oltu kysytty...
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

viiru

#170
^ Ei olla kysytty, mutta toki näin oltaisiin menetelty, mikäli olisi ollut tarvetta. Tässä tapauksessa kuitenkin matkajärjestelyt on sovittu toisin, eli ei tule turhia kuluja Tampereelta rahtaamisesta. ;)

Edellisvuoden Lemmikkimessuille en hankkinut tuomareita, mutta itse arvostelin tuolloin toisena päivänä yhden lemmikkiluokan (enkä nostanut matkakuluja euroakaan), Marjut Oulusta molempina päivinä ja Niina Toivonen Tampereelta toisena päivänä, heidän matkakuluistaan en tiedä.


Niina, et todellakaan jouda nyt sairastua!

Olen melkein tyytyväinen että sairastin sikainfluenssan jo elokuun lopulla, ei ole sen jälkeen ollut pientäkään flunssaa, vaikka normaalisti olen tyyliin joka toinen kuukausi viikon kipeänä.


Ja hei, vielä on assarin- ja sihteerinpestejä jakamatta, ja lisäksi infohenkilöitä tarvitaan kipeästi, etenkin lauantaiaamulle. Klo 9.15 on syyskokous, ja myös kokouksen aikana tulisi jonkun kyetä päivystämään infossa jakamassa näyttelynumeroita ja luetteloita osallistujille.


Tässä vielä nämä vapaat virat:

Lauantai:

Ulkkissyrkit - Heidi Harju
Assistentti:

Ulkkiskääpiöt (vkh tv, kkh) - Petri Pyysilta
Sihteeri:
Assistentti:

Lemmikkisyrkit & lasten lemmikkiluokka - Saana Kankare
Sihteeri:
Assistentti:

Lemmikkikääpiöt - Niina Toivonen
Assistentti:


Sunnuntai:

Lemmikkisyrkit & lasten lemmikkiluokka - Niina Toivonen
Sihteeri:
Assistentti:

Lemmikkikääpiöt - Saana Kankare
Sihteeri:
Assistentti:

Lisäksi myös infolavalla pidettävään tietoiskuun saa vielä ilmoittautua halukkaita hamsunsa kanssa poseeraajia! :)
Cheersbigears-talvikkokasvatus

Elven

#171
Mä en ole ikinä misään noista hommista toiminut, mut kai mä voisin sunnuntaina osan aikaa autella josain. Ei kai se assarointi ainakaan niin kovin vaikeaa ole? Mutta huom, vain osan päivää, en koko aikaa, haluan kaikki muutkin eläimet nähdä. Kun en ole ikinä ennen noilla messuilla vielä ollut.
Voisko sitä jakaa jonkun kanssa, et vuorotunnein tai jotain...?
Aloittelevaa syrkkikasvatusta, värit vielä vähän hakusessa.

viiru

#172
^ Assistenttina oleminen on yksinkertaista ja helppoa, sen osaa ensikertalainenkin. :) Tehtävänä on siis viedä tuomarille eläimiä kuljetusbokseissaan arvosteltavaksi numerojärjestyksessä. Tuomarille voi pöytätilasta riippuen viedä useamman eläimen kerrallaan arvostelua odottamaan.

Assarointia hankaloittavat poissaolevat eläimet (kysytään poissaoleviksi ilmoitettujen numerot ennen arvostelujen alkua infosta), sekä yhtäaikaiset arvostelut ulkomuoto- ja lemmikkiluokassa: eläin saattaa olla arvostelussa silloin, kun sitä yritetään etsiä pöydältä. Jos eläintä ei kaikesta huolimatta millään löydy edes apujoukkojen etsimänä, ilmoitetaan eläin arvostelevan tuomarin sihteerille poissaolevaksi.

Joskus näyttelyissä on teippailtu selkeästi kuljetusboksien paikat pöytiin, tyyliin "tästä numerosta tähän numeroon tähän riviin". Voisin yrittää järjestää jotain vastaavanlaista tähän näyttelyyn, josko se vähentäisi assareiden vaivaa, jos edes suurin osa bokseista saataisiin oikeaan järjestykseen.

Mutta mukavaa, jos voit auttaa! Osa-aikainenkin apu on tyhjää paljonpaljon parempi.
Cheersbigears-talvikkokasvatus

Vevve

#173
Mäpäs löysinkin sen bussin millä pääsen junaa helpommin ihan 500m päähän messuhallista! Se on 452K, lähtee ainakin sunnuntaiaamuna elielinaukiolta. Pidän junaa sitten varavaihtoehtona jos bussin kanssa käy joku kämmi.  xD

Katsoin muuten tota messuhallin karttaa, ja sieltäpä pisti esiin taas kipukoukku.  Mä mietin aina, miten ihmeessä joku Kipukoukku on joka paikassa ruokamessuista eläinmessuihin?  :shock: Se vaan jotenkin on ihan sikaärsyttävää. Eikö messuille yleensä etsitä lähinnä sellaisia näytteilleasettajia joilla on jotain tekemistä messujen teeman kanssa?

jjenna

#174
Mua harmittaa ku ei oo messukarttaa, kun en ilmonnu eläimiä- ei tullu vahvistusta. Ois ollu kiva kassella  :D
Hamsterikasvatus jäädytettynä

viiru

#175
Lainaus käyttäjältä: "jjenna"Mua harmittaa ku ei oo messukarttaa, kun en ilmonnu eläimiä- ei tullu vahvistusta. Ois ollu kiva kassella  :D
Lähetin sinulle näyttelyvahvistuskopion. :)
Cheersbigears-talvikkokasvatus

Mustikkamaan

#176
Onks tähän näytsiin mitenkään mahdollista saada järkättyä pikkuruista myyntipöytää? Must (niin ku varmaan monen muunkin mielestä ehkäpä) olis kiva ehkä tehdä joku pieni karvainen heräteostos :D ja niitä on paras tehdä jos myytävät eläimet on siellä sillattiin keskitetysti tyrkyllä :P Junou.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Yökyöpeli

#177
Kyllähän nyt myyntipöytä olla pitää  :P
Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät huku.

www.freewebs.com/yokyopelin

Ninde

#178
Ai mä en ees tajunnu et siinä kirjeessä oli joku karttakin ku en avannu sitä.  xD Onko toi meidän tila pienempi kuin aikaisempina vuosina? Vähän ainakin näyttäis siltä.

viiru

#179
Kattotaan, jos saisin tuotua vaikka jonkun pikkukahvipöydän kotoota. Näiden messujen pöytäkapasiteetti on tosi tarkkaan laskettu vain välttämättömän tarpeen mukaan, ja siihen välttämättömään ei nyt sisällytetty myyntipöytää. Ei parane ottaa ylimääräisiä, kun hintaa on kappaleelta 10 euroa + alv 22%.

Mä en yhtään tiedä mitä tuo meidän alue on neliössä, mutta eiköhän myö hamstereinemme sinne mahduta. Ylihuomenna sitä pääsee arvioimaan. :)
Cheersbigears-talvikkokasvatus