• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Yleinen pulina poikasten teettämisestä

Aloittaja Heli, 20.08.07 - klo:23:39

« edellinen - seuraava »

Anonymous

#885
eta, minä laittaisin naaraspoikasen yksin.

Ninde

#886
Minä yrittäisin tarkistaa niitä sukupuolia vielä huolella, että menisivät oikein. Tuon ikäisillä uroksilla pitäisi kivekset jo erottua ihan hyvin. Jos on epäselvää niin erottaisin sen oletetun naaraan ehkä yksikseen, koska ei olisi ensimmäinen kerta että vähän reilu 5 viikkoinen uros astuu emänsä... Tosin täytyyhän se sukupuoli olla selvillä ennen kuin hamsu lähtee uuteen kotiin, eli kannattaa katsella niitä vielä oikein tarkkaan.

X-File's/JonnaMilaya

#887
Itsellänikin robopoikue missä on 2 epävarmaa. Naaraalla oli aiemminkin poikue josta kaikkien sukupuolet oli aikaisessa vaiheessa selvät eikä sittemmin muuttuneet.Perjantaina 4 viikkoisia.
Onkohan koskaan muuten hamstereilla tullut vastaan hermafrodiittia?
~Solnechnyi Trusha~

eta

#888
Tänään taas katsoin ja tänään se oli minusta enemmän poika kuin tyttö. Ajattelin kuitenkin sen laittaa yksin jos kumminkin naaras. Ei olisi kivaa että Maarit saisikin tytön joka olisi tiineenä  xD  Jätän sen kumminkin vielä yksikseen emon kanssa muutamaksi päiväksi kun muut otan pois omaan terraan.

Vevve

#889
Lainaus käyttäjältä: "eta"Tänään taas katsoin ja tänään se oli minusta enemmän poika kuin tyttö. Ajattelin kuitenkin sen laittaa yksin jos kumminkin naaras. Ei olisi kivaa että Maarit saisikin tytön joka olisi tiineenä  xD  Jätän sen kumminkin vielä yksikseen emon kanssa muutamaksi päiväksi kun muut otan pois omaan terraan.

Joskus tuntuu tulevan näitä hassun näköisiä vauvoja. Nyt on tainnut selvitä mullakin, että syksyin L-poikueen toinen herra Lost And Found onkin tyttö.  xD
Hän asusteleepi Kotkassa lemmikkinä, joten ei hätiä mitiä.

eta

#890
^Onneksi myös Maaritille sopii jos poika onkin tyttö.
Erehdyksiä välillä tulee  :P Miksi joku onkin niin vaikea ja joistakin näkee heti kumpiako ovat.

Vevve

#891
Niinpä. Näistä uusista on mullakin sukupuolten katsominen tulossa, niitä on niin paljon että pelkään meneväni sekaisin ku pitäisi uusille omistajille viedä.

Mutta hei, kun nämä nyt jo 9 päivän iässä ovat taaperrelleet ulos pesästä tuoreruokia syömään, tohdinko vielä koskea?
Yleensähän se pesästä ulos tuleminen on jossain kahden viikon iässä, mutta nämä tekevät joukkovaelluksia puurokupille jo näin pieninä rääpäleinä. Ilmeisesti emo opettanut kun on raahannut nisissään ulos jo parin päivän ikäisinä.

eta

#892
Eilen on poikaset eroteltu emostaan. Aluksi oli 6 poikaa mutta kyllä siellä sitten kumminkin oli yksi tyttö oli mutta se olikin safiirityttö. Tuo jota epäilin on kyllä mielestäni poika.

Hami

#893
Kuin hankala syyrialaisen poikaselta on tunnistaa sukupuoli? xD
Tai siis milloin pystyy helpoiten tunnistamaan kumpaa sukupuolta on...
Jotenkin itselle jäänyt sellainen muistikuva että 3 viikon iässä alkaisi jo erottamaan...  :pihalla:
[size=85]6 x syyrialaiset ?
1 x vkh talvikko ?
2 x maatiais kissat ?
1 x kääpiöluppa ?
[/size]

Pertti

#894
Mulla on ollut yksi "vahvistusta vaille" hermafrodiitti. Musta täplikäs (yllättävää) campbelli, josta en osannut missään vaiheessa sanoa sen sukupuolta. Ei tulltu tiineeksi urokselle eikä astunut naarasta. Kuoli kohtuullisen nuorena, alle vuotiaana.
Kyllä aina yhen voi ottaa!

Minski

#895
Lainaus käyttäjältä: "Hami"Kuin hankala syyrialaisen poikaselta on tunnistaa sukupuoli? xD
Tai siis milloin pystyy helpoiten tunnistamaan kumpaa sukupuolta on...
Jotenkin itselle jäänyt sellainen muistikuva että 3 viikon iässä alkaisi jo erottamaan...  :pihalla:
Mielestäni ei ole yhtään hankalaa. Kyllä sen aika pienestä hamsulapsesta jo näkee kumpi siitä on kasvamassa, periaatteessa jo vaikka vastasyntyneestä näkisi, jos niitä vain menisi käpäilemään. Ja koskemattakin poikasiin sukupuolet näkee hyvin siitä, että tyttöpoikasilla nisärivistö näkyy hyvin selvästi, pojilla taas ei, esimerkiksi tässä (huonossa) kuvassa etummainen on tyttö ja takimmainen poika.
Mutta oikeestaan mun mielestä sukupuolien katsominen kauhean aikaisin ei hyödytä mitään (muuta kuin pääsee omasta uteliaisuudestaan asiaa kohtaan), koska jos poikueessa on vaikka 10 saman väristä poikasta niin ei siitä kuitenkaan ole enää 4-viikkoisena hyötyä, että tiesi poikasten sukupuolet 10 päivän ikäisinä, kun kuitenkin poikaset on saman näköisiä 4-viikkoisina ja ne sukupuolet pitää kuiteskin katsoo silloin uusiksi :) Paitsi tietty sit on hyötyä, jos poikasista on varauksia tietylle sukupuolelle niin voi varaajille sanoa mitä sukupuolta siellä on minkäkin verran tulossa.

Ite oon kattonut sukupuolet ensimmäisen kerran silloin, kun vain hamsulapset pesästä lähtevät ja ovat sen ikäisiä, että niihin arvaa jo koskea, yleensä siinä pari viikkoisina ja hyvin ne siinä iässä jo erottaa: http://i28.photobucket.com/albums/c247/ ... puolet.jpg
Tietysti varmistan ne vielä 4-viikkoisina, kun pitää erottaa poikaset sukupuolittain, mutta kyllä se ensimmäinen katsominen on aina oikein ollut tähän asti.


Edit. Syyristen sukupuolten katsomisesta on muuten jo tämän topicin sivulla 2 keskusteltu: viewtopic.php?f=35&t=531&p=6202 :)
Hamsteriton tätä nykyä

Hami

#896
Lainaus käyttäjältä: "Minski"
Lainaus käyttäjältä: "Hami"Kuin hankala syyrialaisen poikaselta on tunnistaa sukupuoli? xD
Tai siis milloin pystyy helpoiten tunnistamaan kumpaa sukupuolta on...
Jotenkin itselle jäänyt sellainen muistikuva että 3 viikon iässä alkaisi jo erottamaan...  :pihalla:
Mielestäni ei ole yhtään hankalaa. Kyllä sen aika pienestä hamsulapsesta jo näkee kumpi siitä on kasvamassa, periaatteessa jo vaikka vastasyntyneestä näkisi, jos niitä vain menisi käpäilemään. Ja koskemattakin poikasiin sukupuolet näkee hyvin siitä, että tyttöpoikasilla nisärivistö näkyy hyvin selvästi, pojilla taas ei, esimerkiksi tässä (huonossa) kuvassa etummainen on tyttö ja takimmainen poika.
Mutta oikeestaan mun mielestä sukupuolien katsominen kauhean aikaisin ei hyödytä mitään (muuta kuin pääsee omasta uteliaisuudestaan asiaa kohtaan), koska jos poikueessa on vaikka 10 saman väristä poikasta niin ei siitä kuitenkaan ole enää 4-viikkoisena hyötyä, että tiesi poikasten sukupuolet 10 päivän ikäisinä, kun kuitenkin poikaset on saman näköisiä 4-viikkoisina ja ne sukupuolet pitää kuiteskin katsoo silloin uusiksi :) Paitsi tietty sit on hyötyä, jos poikasista on varauksia tietylle sukupuolelle niin voi varaajille sanoa mitä sukupuolta siellä on minkäkin verran tulossa.

Ite oon kattonut sukupuolet ensimmäisen kerran silloin, kun vain hamsulapset pesästä lähtevät ja ovat sen ikäisiä, että niihin arvaa jo koskea, yleensä siinä pari viikkoisina ja hyvin ne siinä iässä jo erottaa: http://i28.photobucket.com/albums/c247/ ... puolet.jpg
Tietysti varmistan ne vielä 4-viikkoisina, kun pitää erottaa poikaset sukupuolittain, mutta kyllä se ensimmäinen katsominen on aina oikein ollut tähän asti.


Edit. Syyristen sukupuolten katsomisesta on muuten jo tämän topicin sivulla 2 keskusteltu: http://hamsteriyhdistys.net/foorumi/vie ... 531&p=6202 :)

Kiitos. :)
Sitä tuossa uumoilinkin eilen illalla ennen tämän viestin lukemista. :)

Ihan omasta uteliaisuudesta kysäisin vain, että onko kuin hankala tunnistaa. :)
( Kaikkea ei kannata näköjään netistä uskoa. )
Näyttäisi siltä että meillä menee ½ ja ½ että ovat tyttöjä ja poikia, vielä en ole uskaltanut mennä poikasiin koskemaan, kun ovat vasta vähän reilu 1vk:n ikäisiä.
[size=85]6 x syyrialaiset ?
1 x vkh talvikko ?
2 x maatiais kissat ?
1 x kääpiöluppa ?
[/size]

Vevve

#897
Mä olen yleensä tunnistanut sukupuolet vasta +3 vk iässä, ennen sitä ne ovat milloin poikia, milloin tyttöjä. :D

Oletteko muuten huomanneet, että kesäaikana poikasia olisi vaikeampi saada myytyä kun ihmiset ovat matkoilla tms? Mulle on tulossa kesäkuussa talvikkovauvoja, yhden pidän itse mutta muiden kodinsaanti mietityttää.

Oranssi

#898
Paras poikasten myyntiaika on alkusyksystä tai talvella heti vuoden alussa, jolloin ihmiset ovat siirtymässä lomilta takaisin arkeen. Mutta aina osa ihmisistä haluaa uuden lemmikin lomansa *alussa*, joten kyllä varmasti löydät kodit kesällä syntyville talvikoillesi.

Hami

#899
Olisi ollut syyrialaisia niin olisin voinut ottaa. :D
[size=85]6 x syyrialaiset ?
1 x vkh talvikko ?
2 x maatiais kissat ?
1 x kääpiöluppa ?
[/size]