Yleinen pulina poikasten teettämisestä

Aloittaja Heli, 20.08.07 - klo:23:39

blood.and.tears

Mut eiks pidä olla rekisterissä, mikäli hakee vaikka muotovaliotitteliä?
Kotona tassuttelee
Cämpsyt Pilli ja Pulla
Puput Myrtti ja Tohveli
Maatiaiskisut MiuMiu ja Pantteri

PiiaL

^Kyllä.

Carmen

Meille on myös tulossa hamsuvauvoja, tai elän ainakin siinä toivossa  :)

Yhdistin tänään Anemone's Atlantiksen ja All For You Uptown Girlin.

Nyt vain jännäämään ja toivomaan parasta  xD

Juulia

Minustakin olisi ihanaa saada tänne poikasia joskus :) . Mutta luultavasti poikasten aika ei ole vielä.
Odottelen muutaman vuoden ja katson mitä tuleman pitää.
Tulossa pk seepianharmaa vn Nicolas Nurinkurinen Karoliinan hamsulasta

Somnium

Ja joku ihana vois alkaa kasvattaa niitä hopeanharmaita sillä kaipuu on ollut kova pari vuotta! :P Todellakin tahdon semmoisen saada.
"MADNESS"hamsters
Every night they visit you, Every night they come,
And bit by bit, They steal your brain, And feed it to their MUM.

Pähkinä

Onko kenelläkään kuvaa tällaisesta hopeanharmaa umborouksesta?

Tiituz

Mulla on tarkotuksena antaa noille poikasille mukaan hoito-ohjeet, rekisteripaperit, SHY:n esite ja tulostin ton "Tietoisku hamsterin ruokinnasta" niille matkaan  :)
Ja annatteko SHY:n hoito-ohjeet mukaan vai teettekö omat?
Anemone\'s Deep Blue Sea?
Marvellous May Lily?
Eternal Flame?

Hamsula] http://www.freewebs.com/lindan_hamsula/index.htm

Minnaw

Meiltä lähtee rekisteripaperit (tai sukutaulunimellä kai ne kulkee), ja tarvittaessa ruokapussi ja hoito-ohjeet (SHY:n sivuilta). Yhdelle poikueelle laitoin halukkaille mukaan myös ylimääräisiä hamsukortteja.  :)
Oxalis - talvikkokasvatus

Minski

- Rekisteripaperit
- SHY:n hoito-ohjeet
- Toiset hoito-ohjeet :oops:
- Nuoren hamsterin kesytys-ohjeet
- Hamsterin asumus ja muut tarvikkeet-läpyskän
- Lappusen, jossa on esittelyteksti hamsteriyhdistyksestä sekä linkki yhdistyksen sivuille ja tänne foorumille
- Pussillisen tuttua siemenseosta
- Pahviputken virikkeeksi häkkiin
- Pahvisen pesämökin (semmosen Geisha yms-karkkilaatikon, toki ostaja saa ite loppuviimeks päätää mitä mökkiä käyttää)

Sit vaan toivon, että ostajat jaksaa lukee kaikki läpyskät :D Mut ainaki oon ohjeistanut :P
Mut tommonen kiva muuttokuorma lähtee poikasen mukana :D

Jos ostaja on joku jolla ennestään on hamsuja niin en ole noita ohjeita suuremmin laittanut mukaan.
Hamsteriton tätä nykyä

Tiituz

Lainaus käyttäjältä: "Minski"Jos poikasen ostaja ei ole kasvattaja tai entuudestaan noin miljoonan hamsun omistaja niin olen antanut mukaan:

- Rekisteripaperit
- SHY:n hoito-ohjeet
- Toiset hoito-ohjeet :oops:
- Nuoren hamsterin kesytys-ohjeet
- Hamsterin asumus ja muut tarvikkeet-läpyskän
- Pussillisen tuttua siemenseosta
- Pahviputken virikkeeksi häkkiin

Mut tommonen kiva muuttokuorma lähtee poikasen mukana :D

Hahha, uus hamsterin omistaja on varmaa kauhuissaan ku tyrkkäät sille syliin vinon pinon papereita ja laatikollisen muuta tavaraa  xD
Sanoit että annat toiset hoito-ohjeetkin, ootko tehny ne itse vai?
Anemone\'s Deep Blue Sea?
Marvellous May Lily?
Eternal Flame?

Hamsula] http://www.freewebs.com/lindan_hamsula/index.htm

KaisaM.

Mulla tää "poikaspaketti" edistyy pikkuhiljaa. Nykyään mukaan lähtee itse kirjoittamani hoito-ohje, rekisteripaperit, pussillinen jyväseosta ja piltti.  :)  (satunnaisesti jotain muutakin)
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

GaneshaX

-rekisteripaperit
-hoito ohjeet
-nuoren kesytysohjeet
-tietoa ruokinnasta, kirjallisena
-yhdistyksenesitteen
-näyttelyesitteen
-tuttua siemenseosta

hmm... Nyt ei tule kyllä enempää mieleen :oops:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

yetta

Lainaus käyttäjältä: "Tiituz"Ihan mielenkiinnosta kyselen, että mitä annatte poikasen matkaan kun se lähtee uudelle omistajalle? Tietenkin hoito-ohjeet ja rekisteripaperit mutta muuta?  :)

Meillä perussetti on ollut rekkarit, tarvittaessa hoito-ohje (omatekoinen, sisältää myös kaikki hyödylliset linkit) samoin kuin SHY:n esitteitä, plus pussukka tuttua jyväseosta.

bette

Eli miten laskette tuon sukujutun.
Teetkö esim hamsuillasi poikasia jos vaikka e,ei,ee,eii,eee,eiii,eeee nimissä ei tule samoja nimiä? Itse yritin äsken katsoa ettei hamsterini emon sukutaulussa löytyis isän sukutaulussa olevia nimiä, mutta miten sitten noi sisarukset? moneen sukupolveen laskette ne. Tyyliin että kuhan emänäidinäiinäiti ei ole samaa nimeä, sitten ei haittaa vaik samoi nimiä esiintyisi. Kuulostaa nyt melko hankalalta mutta toivottvasti joku edes ymmärsi  :pihalla:  ;)

Sarantha

Luepa tämän ketjun sivu 34, siellä on keskustelua sukusiitoksesta. Tässä yksi lainaus (Pertin viestistä), joka vastaa mielestäni aika hyvin siihen, mitä kysyit:

LainaaViime aikoina oon lähinnä katellut vaan sukutaulusta ettei nyt ihan sisaruksia hamsterit ole. Periaatteessa tää nykyinen käytössä oleva nelipolvinen sukutaulu ei kerro juurikaan mitään todellisesta sukulaisuusasteesta - jos kaivetaan hamsujen sukuja vaikkapa kymmenenkin polven päähän kertautuisi samat eläimet varmasti aika rajustikin.

Minä olen näiden harvojen syntyneiden poikueiden suunnittelussa tehnyt niin, että olen vain katsonut sukkarit läpi, ettei siellä hirveästi samoja nimiä pyöri. Jos tekisin esim. serkusparituksen, niin silloin minulla myös olisi tietoa ja kokemusta enemmän ja joku selkeä ajatus siitä, mitä yhdistelmältä haen. Toistaiseksi olen käyttänyt vain ulkosiitosta, sillä olen vasta ihan alussa kasvatuksessa eikä ideani ihanteellisesta talvikosta saati oma linja ole vielä likimainkaan syntymässä.
Talvikkoharrastusta 2006-2008.
Kotona tällä hetkellä 2 gerbiiliä, 2 maatiaiskissaa & bordercollie.