• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Yleinen pulina poikasten teettämisestä

Aloittaja Heli, 20.08.07 - klo:23:39

« edellinen - seuraava »

joppi

#300
Meille syntyi eilen 5.3 NAKKEJA! <33 Olen naaraan antanut olla ihan rauhassa, vaan antanut ruuan.. pari kuvaa olen ottanut, kun naaras syömässä.. eihän ole pahaksi?? Muuten on  saanut olla ihan rauhassa poikasten kanssa. Ja ku non ollut syömässä, niin olen nopeasti kurkannut pesään.. siis en ole millään koskenut pesään, vaan katsonut. Ja näyttää siltä, että poikasia on paljon.. voi olla vaikka 15:takin!! Millon määrän saa nopeasti tarkemmin laskea?? Eli monen päivän päästä synnytyksestä?? Oli ekat poikaset meidän tytölle.. <3
Syyrialaiset:

? Bijou Argenté, pkr hopeaminkki
? Picus Sienna Shawanna, pks hopeasuklaa
? Helia Hawaii, pk hopeasoopeli
? Yam Yam's Eyespy Ethello, pkr hopeanharmaa
? Kuneitra, lkr suklaa
? Wonderland's Langueur Tranquille, pk hopeasamppanja
? Morrison, lk ps creme laikukas

Aya

#301
Lainaus käyttäjältä: "joppi"Millon määrän saa nopeasti tarkemmin laskea?? Eli monen päivän päästä synnytyksestä?? Oli ekat poikaset meidän tytölle.. <3
Tämän ketjun ihan alkupäässä on keskustelua aiheesta, kannattaa lukea sieltä :)

Mustikkamaan

#302
Mein "paras mahdollinen" dove-linja katkes nyt sit. Eilen illalla ainukainen musta naaraani teki saman mystisen kuolinilmiön kuin ne muutama aikaisempi. Tai se oli niin heikossa hapessa, että oli pakko lopettaa. Eli tavallaan "nukkui pois", mutta en viitsinyt odottaa sen kuolemista. En iltamyöhään sitä saanut edes Eviraan. Poikasia sillä on 6 ja ne kyllä selviäävät, mutta en käytä jalostukseen, tuo oli jo liian mones.

Nyt lähetään taas ihan pohjalta  :cry:
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

joppi

#303
Meille syntyi 5.3, eli pari päivää sitten syrkin pienokaisia! <3 Poikasia on kun, olen nopeasti vilkaissut, niin 11. Varauksia otamme vastaan osoitteen http://www.firmala.fi/~nemoo viekussa. Jos olet kinnostunut varaamaan, niin laita viestiä viekkuun, niin sitten laitan tarkemmat yhteystiedot.. :) Odotan innolla sukupuolia, ja värejä.. Emä: musta kilpikonna, isä: musta valkonauhainen.. Toivottavasti luvassa valkonauhaisia.. Emän isä oli kyyhkynharmaa valkonauhainen, ja emän veli, joka asuu meillä on keltainen musta valkonauhainen.. :) Toivottavasti periytyisi väriä myös emän suvusta, eli noita kelta musta/kyyhkynharmaa valkonauhaisia.. :)
Syyrialaiset:

? Bijou Argenté, pkr hopeaminkki
? Picus Sienna Shawanna, pks hopeasuklaa
? Helia Hawaii, pk hopeasoopeli
? Yam Yam's Eyespy Ethello, pkr hopeanharmaa
? Kuneitra, lkr suklaa
? Wonderland's Langueur Tranquille, pk hopeasamppanja
? Morrison, lk ps creme laikukas

Ninde

#304
^Myynti-ilmoitukset tulisi laittaa niille kuuluvalle palstalle.

Pertti

#305
Urokselle pari-kolme kertaa on mun meest ehdoton maksimi tässä vaiheessa. Urosten kanssa on myös mun mielestä pidettävä huoli siitä että sukupolvet menee kohtuullisen samaan rytmiin ts. mun mielestä on aika järjetöntä käyttää urosta sen veljen tyttärentyttärelle tmv.
Kyllä aina yhen voi ottaa!

Sarantha

#306
^ Ihan mielenkiinnosta, mitä ongelmia tuosta voi aiheutua? Ajattelin vain, kun minulla urokset usein tuppaavat nimenomaan olemaan vähän vanhempia. En pysty tekemään poikueita aina sen 4 kk välein mitä naaraat vaatisivat, joten jätän usein kotiin uroksia ja käytän niitä naaraille vasta kun ovat vähän vanhempia. Ihan jo senkin takia, että kun täällä periferiassa asun, niin uuden jalostusmateriaalin hankkiminen ja eläinten näyttelyttäminen on usein kuukausien prosessi. Ihan onnetontahan tämä touhu tällaisella volyymilla kyllä on...
Talvikkoharrastusta 2006-2008.
Kotona tällä hetkellä 2 gerbiiliä, 2 maatiaiskissaa & bordercollie.

joppi

#307
Ei kai kannata, koska minun kaverini teki hänen naaraallaan poikaset, niin ja hänellä on myös naaraan veli. Niin eihän naaraan poikasta voi astuttaa naraan velillä. Eli uros on poikasten eno. Eihän enolla ja poikasella voi tehdä poikasia??
Syyrialaiset:

? Bijou Argenté, pkr hopeaminkki
? Picus Sienna Shawanna, pks hopeasuklaa
? Helia Hawaii, pk hopeasoopeli
? Yam Yam's Eyespy Ethello, pkr hopeanharmaa
? Kuneitra, lkr suklaa
? Wonderland's Langueur Tranquille, pk hopeasamppanja
? Morrison, lk ps creme laikukas

Pertti

#308
^^Pääpointti oli se, että sukupolvet eivät menisi sekaisin, ei se että naaras ja uros nyt olisivat täsmälleen saman ikäisiä. Lähinnä se lisää sukusiitoksen riskiä tai vähentää ratkaisevasti mahdollisuuksia ulkosiitokseen.
Kyllä aina yhen voi ottaa!

GaneshaX

#309
Itsellä on ainakin tarkoitus jättää ekasta poikueesta kotiin uros, jotta voin juuri pelata alkuun aikaa. Mutta en mä mihinkään linjasiitokseen meinannut heti alkuunsa kompastua, tietenkin seuraava uros jota tulisin käyttämään olisi täysin uusi.
Pah... Sais nyt ensin sellasen naaraankin millä voisi aloittaa.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

joppi

#310
Moi GaneshaX!! Meille syntyi 5.3 syyrialaisen poikasia!! Niitä on 11, ja väreinä on 3 laikukasta, luulisin musta valkonauhaisia. Sitten 3-5 tummaa, ja sitten 2-3 vaaleaa.. varmaan keltaisia. Olisiko sinua kiinnostanut?? Käy osoitteessa ww.firmala.fi/~nemoo, ja laita viekkuun viestiä jos kiinnostaa.    :)
Syyrialaiset:

? Bijou Argenté, pkr hopeaminkki
? Picus Sienna Shawanna, pks hopeasuklaa
? Helia Hawaii, pk hopeasoopeli
? Yam Yam's Eyespy Ethello, pkr hopeanharmaa
? Kuneitra, lkr suklaa
? Wonderland's Langueur Tranquille, pk hopeasamppanja
? Morrison, lk ps creme laikukas

GaneshaX

#311
^Jos viitsit pistää mulle ihan yksityisviestiä tai sähköpostia.
En löydä sivuiltasi yhteystietojasi....
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Aya

#312
Joppi: jo edellisellä sivulla on sulle maininta, että tämä ei ole myyntipalsta. Myynti-ilmot eivät siis edelleenkään kuulu tähän osioon vaan tuonne kauppa alueelle

edit. ja jos vanhemmat ovat musta vn x musta kk, ei poikasissa voi olla keltaista, vaan luultavasti siellä on mustaa (kk, vkkk) ja keltaista mustaa.

GaneshaX

#313
Itsekkin ihmettelin tuota väriä....
Jos nyt käy, niin kuin tod näk käy, etten saa PK naarasta mistään.
Ja joudun käyttämään LK naarasta, niin miten se tulee vaikuttamaan poikasten karvaan/PKn karvan pituuteen?
Eikös se LK ollut kuitenkin se dominoiva. Eli kuinka tehokkaasti se tuhoaa PKn, joka ei niin ihmeellisen pitkä ja tasainen ole muutenkaan??
-----------------------------------------------------
Mitäköhän mä nyt olen mennyt sanomaan :angel
Pari ihmeen hiljaista päivää, ketjun tuntien :kieli
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

GaneshaX

#314
Lainaus käyttäjältä: "Minski"^^
Syyriksillä on ainakin sukupuolten erottaminen helppoa. Robot olikin sitten vähän eri, pojat tunnistin roboista helposti ja päättelin sit vaan niitten eri näkösten olevan tyttöjä ja oikein meni :P

Tuossa 2-viikkoisten syyrispoikasten sukupuolista kuvat, erottaa jo tuossa iässä selkeästi kumpaa sukupuolta kumpikin on:



Eli kaikessa "yksinkertaisuudessaa" tytöillä on nuo aukot ihan kiinni toisissaan ja pojilla ei?
Miten ihmeessä sain taas muotoiltua asian noin??
Mutta syrkkien erottelu on yleensä mennyt aloittelevillakin kasvattajilla oikein?
Mun pitäin mennä johonkin koe-erotteluun :mrgreen:

Ja anteeksi kaksi peräkkäistä viestiä, vähänkö väsyttää. :roll:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki