• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Yleinen pulina poikasten teettämisestä

Aloittaja Heli, 20.08.07 - klo:23:39

« edellinen - seuraava »

Kahvitee

#270
Meillä lähes poikkeuksetta naaraille tulee kantavana joku vimma alkaa puhdistaa terrasta 2 vierekkäistä nurkkaa puhtaaksi puruista ja kasata ne sitten pesäpuolelle, vaikka lisäisin puruja niin sama homma jatkuu  xD

melillan

#271
Ihan sama  :haha Meilläkin putsaa nurkan puruista ja tönää kasvavaan pesänurkkaukseensa!

Goue

#272
Oumaigaaad... On toi meidän Crispino vaan italialaismaineensa veroinen uros... Oli kuin olikin sitten ehtinyt astua Bauerin uudelleen, kuten vähän "pelkäsin".  :shock:

Viime yönä on siis syntynyt tuplat. Vielä en tiedä sen tarkemmin, kun nyt alkaa pohdinta terrajaosta kaikkien robojen kesken ja juuri äsken huomasin nakit pesässä.  :c8

Tässä pitäisi vielä jossain välissä ehtiä itsekin synnyttämään kaiken vauvabuumin keskellä... Kaiken kukkuraksi näyttää, että tuo toinenkin naaras saa poikaset hetkenä minä hyvänsä.

Heli

#273
xD Onnee vaan!
Destiny's hamsterit 2001-2009

Somnium

#274
Kunnon vauvabileet siellä sit menossa! :D mäkin toivotan onnee.
"MADNESS"hamsters
Every night they visit you, Every night they come,
And bit by bit, They steal your brain, And feed it to their MUM.

Lellu

#275
Tässä mieleen tuli yksi kysymys ja toivon saavani pikaisen vastauksen.

Kaverini hamsteri (syyrialainen) sai 5 poikasta ja ne ovat nyt vähän yli viikon vanhoja ja minua ihmetyttää se että emo hoitaa vain kahta poikasta pesässään ja kolme muuta on ulkopuolella. Ne kaksi jotka ovat emon luona ovat hieman pienempiä kuin kolme muuta. joten mietin onko tämä normaalia?

Olen saamassa yhtä poikasta itsellenni joten haluaisin tietää onko se normaalia, että emo hoitaa vain kahta pesässään.
[size=85]Jos poika sut jättää,niin älä ala parkuu,lyö turpiin ja juokse karkuun.[/size]

Heli

#276
Kannattaa siirtää kaikki poikaset samaan pesään. Useampaan pesään jakautuneista poikasista usein toisen pesän poikaset kuolevat sillä emo ei ehdi pitämään kaikki lämpiminä ja kylläisinä.
Destiny's hamsterit 2001-2009

Goue

#277
Juuh... ja kahdeksanhan noita tuplapoikasia sitten on.  xD  Kuvia tuolla robovauvapuolella.

Minski

#278
Lainaus käyttäjältä: "Goue"Oumaigaaad... On toi meidän Crispino vaan italialaismaineensa veroinen uros... Oli kuin olikin sitten ehtinyt astua Bauerin uudelleen, kuten vähän "pelkäsin".  :shock: Viime yönä on siis syntynyt tuplat. Kaiken kukkuraksi näyttää, että tuo toinenkin naaras saa poikaset hetkenä minä hyvänsä.

Juuh... ja kahdeksanhan noita tuplapoikasia sitten on.  xD
Hah :D Pitäsköhän mun olla ylpee kasvatistani xD
Jo on varsinaisen aikaan saava herra, kun ei sen tarvi kun nähdä tyttörobo niin ne saa heti lapset :D Ei ole Crispi kyllä isäänsä tullut, isänsä kun sai kuukausia asua morsionsa kanssa ennenkuin lapsia syntyi.

Kohta sun pitää muuttaa tohon allekirjotuksees, että "24 x vkh rb". xD
Hamsteriton tätä nykyä

Pähkinä

#279
Hamsterin poikasten käsittely hän aloitetaan sitten, kun poikaset tulevat pesästä ulos noin parin viikon iässä. Uskaltaako poikasiin koskea emo hamsterin ollessa samassa häkissä vai pitääkö emo hamsteri ottaa pois? Minkälaista ruokaa olette syöttäneet pienille poikasille, puuroja?

Elisabet

#280
^kyllä  pariviikkosena voi poikasia jo käsitellä, mutta jos emo uhkaavalta näyttää voihan sen laittaa kuljetusboxiin. Poikasille kannattaa tarjota monipuolista ja proteiinipitoista sapuskaa riittävän ravinnon saamiseksi kasvamista varten. Puurot, piltit (erityisesti lihapiltit), hedelmät, vihannekset, kasvikset, sekä eläinkunnan tuotteet ym.. Kannattaa muistaa että myös että tarjolla on monipuolista siemensekoitusta.
Hiiriä ja hamstereita
..pienimuotoista kasvatusta..
Kurkkaa uudet kotisivut!

S.D.G.

#281
Meilläkin on aina yritetty panostaa kovasti ruokintaan kun poikaset on ihan pieniä ja vähän suurempiakin. Silloin olen yrittänyt keksiä mahdollisimman paljon erilaista ja monipuolista sapuskaa että ne kokevat paljon "makuelämyksiä" pieninä, eipähän nirsoilekaan niin kauheesti isompana. Ja kun on tullu usein isoja poikueita, niin aina on pitäny varmistaa, et ruokaa on yllinkyllin. Meidän Pahnanpohjimmaisestakin kasvoi iso tyttö kun sai tarpeeks ruokaa (kaks isoa tuoreruokakuppia esillä) vaikka ihan pienenä olikin puolta muita pienempi.
Niin, ja eihän sitä käsittelyäkään saa unohtaa, että tulee kilttejä hamsuja! :)
Harvey Dentiä mukaillen "You thought we could breed decent hamsters in an indecent time"...

Regalis Hamstery est. 2004. Regalistien kotisivut osoitteessa regalismi.net, Facebookissa Regalis Hamstery.

Potmo

#282
Tässäkin viestiketjussa on jo tätä kysymystä pohdittu, mutta mielestäni jäi varsin epäselväksi.
Minulla on siis syrkkinaaras, jolla haluaisin teettää poikasia tuossa keväämmällä lomien alun korvilla. Kysymykseni koskee poikasten ja emon erottamista.
Milloin poikaset olisi järkevintä erottaa emostaan? Milloin toisistaan?
Jotkut ottavat poikaset erilleen emosta, toiset ottavat urokset eroon naaraista, jotka jättävät emon kanssa asumaan. Jotkut pistävät kaikki erilleen: emon, naaraat ja urokset.
Itselläni on vain yksi terraario ja duna, joten mahdollisuutta viimeiseen ei oikein ole. Eli olisiko järkevintä antaa naaraiden olla emonsa kanssa ja pistää urokset eri paikkaan VAI erottaa poikaset emosta ja antaa urosten ja naaraiden olla vielä keskenään?
Tilaa ei hirveästi ole (eikä rahaakaan) uuden asumuksen hankkimiseksi.
Mutta jos kumpikaan näistä vaihtoehdoista ei ole suositeltavaa, niin pitää keksiä jotain muuta tai jättää poikaset kokonaan tekemättä : (
[size=85]Abigail 12.8.2007 - 24.4.2009
Amor Vincit Omnia, "Amo", 29.3.2009 -
Life isn\'t about waiting for the storm to pass, it\'s about learning to dance in the rain.[/size]

Aya

#283
LainaaMilloin poikaset olisi järkevintä erottaa emostaan? Milloin toisistaan?
urokset pitää erotella naaraasta 4vk iässä. Jos naaraita on ollut paljon, niin yleensä mä olen erotellut nekin omaan terraansa.  Mut jos naaraita on ollut vaan pari, ja yhteiselo emon kanssa on sujunut hyvin, olen antanut niiden olla emon kanssa luovutusikään saakka.

LainaaItselläni on vain yksi terraario ja duna, joten mahdollisuutta viimeiseen ei oikein ole.
Jos aiot poikasia teettää, olisi hyvä varautua siihen, että ylimääräisiä terroja saa olla vähintään pari kappaletta. Poikaset eivät välttämättä mene kaupaksi heti luovutusikään tultaessa, jolloin voit joutua erottelemaan esim. myös siskoksia toisistaan. Eli kannattaa varautua, että terroja voi tosiaan tarvita useammankin kuin vain kaksi ylimääräistä.

Potmo

#284
^Tosiaan.. Ajattelin kyllä kysellä eläinkaupasta josko sinne otettaisiin ne, jotka kaupaksi eivät mene. Hyvin on kyselty poikasia kyllä jo, vaikka onkin vasta mietintäasteella, "entä jos..".. Alustavaa kyselyä, kiitoksia vastauksesta :)
[size=85]Abigail 12.8.2007 - 24.4.2009
Amor Vincit Omnia, "Amo", 29.3.2009 -
Life isn\'t about waiting for the storm to pass, it\'s about learning to dance in the rain.[/size]