• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Yleinen pulina poikasten teettämisestä

Aloittaja Heli, 20.08.07 - klo:23:39

« edellinen - seuraava »

Nilla

#105
Millon yleensä katotte talvikoiden lopullisen värin? Meillä on nyt poikaset 2 viikkoa ja yhden päivän ja kaikilla on alaselkä tumma ja yläselkä vaalea, kasvattaja sanoi, että kyllä se siitä muuttuu viellä paljon, mutta esim tuossa linkissä missä näkyi poikasten kuvat kolmeen viikkoon asti, kahden viikon ikäiset poikaset oli jo lopullisessa värissään.
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

Heli

#106
No ei talvikot vaihda väriä eli väri katsotaan kun katsoja on valmis ne tunnistamaan.  :P

Ja ainakin minä tarkoitan värin muuttumisella sitä, että esimerkiksi tikkaus leviää kun hamsulle tulee "enemmän pinta-alaa" ja väri kehittyy. Mutta ei ne nyt sentään väriä vaihda.  :D
Värit voi siis katsoa jo hyvinkin pieniltä mikäli itse vain värit tunnistaa.
Destiny's hamsterit 2001-2009

GaneshaX

#107
Sori jos tätä on kysytty monta kertaa.
Minkä kokoisia mökkejä olette käyttäneet poikasmökkinä?
Puisia vai mikä on hyvä?
Kun kerran poikaset kasvavat ihan hirveästi ja ei tiedä kuinka monta poikasta tulee.
Pitääkö naaras asuttaa jotenkin erityisempään asuntoon vai käykö suuri duna?
Eli onko asumuksella muita vaatimuksia kuin se etteivät pienet poikaset karkaa?
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Lindu

#108
Ite käytän puisia mökkejä missä on nostettava katto että voi tarkastaa että monta poikasta ja onko niitä yhtään kuollu. Poikaystävä tekee mökit näille meijän talvikoille :) eli ite oon suunnitellut ne :)

Satu-

#109
^^ Meillä on talvikoille tarjottu kaksi pesävaihtoehtoa; pahvinen ja puinen. Pahvisesta olen leikannut pohjan irti, jotta voin tarkastaa poikaset yksinkertaisesti nostamalla laatikon pois niiden päältä. Puisessa
pesässä on kattoluukku, jonka avulla poikasten tarkastus sujuu vaivattomasti. Tässä puisessa vaihtoehdossa on myös pohja, jotta pesän voi nostaa kokonaan ulos terrasta. Itse olen todennut puisen pesän helpommaksi vaikka hamsterit ikävästi tuntuvat pissaavan tälläisiä pesiä pilalle. Mökkien kokoja en ole mittaillut.

Asumuksen kannattaa olla tilava, jotta kasvavilla poikasilla olisi tilaa temmeltää.

Nämä kokemukset siis talvikoiden osalta. :)

Lindu

#110
Totta. :) Mullakaan ei oo missäkään mökissä pohjaa ja jokaisessa  nostettava katto. Ja puusta on tehty vai mitä vaneri puuta onkaa :)  :p Yks mökki näyttää ihan ladolta xD

GaneshaX

#111
Heitä tämän tänne etteivät ihmiset hermostu. :mrgreen:
jos emä olisi pk keltainen (satiini) ja isä pk normaali minkähänlaisia poikasista tulisi laskennallisesti?
Tähän en osaa sanoa vielä minkä värisiä suvussa olisi muuten ollut.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Mustikkamaan

#112
Keltaisia uroksia ja normaali kilpikonna naaraita. Pitkäkarvaisena vain, lisäksi satiineja.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Tiituz

#113
Pari kysymystä :

-Mitä pidätte hamsteri uroksen ja naaraan ikärajana ensimmäisen poikueen teettämiseen? 5-6kk?

-Milloin tunnistatte poikasen satiini turkin? Tai siis missä vaiheessa huomaatte sen olevan satiini? Kiitos  :)
Anemone\'s Deep Blue Sea?
Marvellous May Lily?
Eternal Flame?

Hamsula] http://www.freewebs.com/lindan_hamsula/index.htm

Maikkis

#114
Lainaus käyttäjältä: "Tiituz"Pari kysymystä :

-Mitä pidätte hamsteri uroksen ja naaraan ikärajana ensimmäisen poikueen teettämiseen? 5-6kk?

Itse pidän alarajana 6kk, koska siihen mennessä on knikit yleensä tullut esiin kun kasvu loppuu


Lainaus käyttäjältä: "Tiituz"-Milloin tunnistatte poikasen satiini turkin? Tai siis missä vaiheessa huomaatte sen olevan satiini? Kiitos  :)

Riippuu väristä. Cremellä tunnistaa jo aika aikaisin kun karvat kasvavat, mutta mustilta tunnistaa lopullisesti vasta lähemmäs luovutusikää.

KaisaM.

#115


Juu. Entä mitä sanoisitte väriksi? Minusta sillä ei ole poskimerkkejä, tai jos kuvittelen oikein niin jotkut haaleat harmaat.  xD  Niin outona kemuna olen pitänyt, vaikka muuten ehkä enempi onkin hopeanharmaa.  xD


edit: lisäsin kuvan niin tiedetään mistä puhutaan, kun siivosin poikaskuvatriidiä hieman//Niina
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Vilma

#116
Miten sulle Kaisa, aina syntyy nuo höpsön väriset hamsuttimet :D
On tuo poju kyllä niin jännän värinen, että en tällä tietämyksellä lähde arvaamaan mitään xD
[size=85]Syyrialaiset
u. Hermanni 4/09, pk karamelli
u. Aapo 12/08, pk ps ruoste
n. Kerttu 8/09, lk normaali vkkk
n. Amalia 3/10, normaali vkkk
u. Onni 3/10, hunaja vn
u. Milo 3/10, cinnamon vn[/size]

KaisaM.

#117
Joo, ihmeellisiä tapauksia mulle sattunut.  :pihalla:   :)
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Mustikkamaan

#118
Olisko keltainen umborous? Vähän näyttäs semmoselta.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

KaisaM.

#119
Oho  :shock:  En ole sellaista ikinä nähnyt... Kumpikaan vanhempi ei siis ole umborous, mutta sellaisia voi tulla vai?
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.