• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Yleinen pulina poikasten teettämisestä

Aloittaja Heli, 20.08.07 - klo:23:39

« edellinen - seuraava »

GaneshaX

#960
Meillä taitaa myös venyä ainakin yhden naaraan ensiastutus sinne 8kk ikään. Hirvittää...
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Ninde

#961
Mikä siinä nyt niin hirvittää? 8kk on vielä ihan sopiva astutusikä.

GaneshaX

#962
Ja kyllä kai hedelmällisyys alkaa jo laskea sen ikäsellä?

Huolettaa että taas saa yrittämällä yrittää, eikä pentuja vaan kuulu...
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

tintsku

#963
Neelallekkin on tulossa poikasia, uros tulee astutuslainaan meille oulun näyttelystä 12.9 ja Neela on silloin vähän alle 8kk.

Ninde

#964
Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"Ja kyllä kai hedelmällisyys alkaa jo laskea sen ikäsellä?
No ei kai nyt sentään vielä tuon ikäisenä - hamsteri parhaassa iässään, sanoisin.

Anzukka

#965
No hyvä olin aika samalla kannalla GaneshaX:n kanssa mutta tää ^ helpotti jotenkin asiaa :D
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Miharu

#966
Lainaus käyttäjältä: "tintsku"Neelallekkin on tulossa poikasia, uros tulee astutuslainaan meille oulun näyttelystä 12.9 ja Neela on silloin vähän alle 8kk.

Poikasia täällä päin? Kuulostaapa hyvältä. ;)
+ kääpiöluppa ja nelivarvas.

NuclearBitch

#967
Syyskuussa olisi sitten tarkoitus astuttaa Miri. Kovasti jännittää tuo eka poikue, mutta onneksi asioita on jo ihan hyvin tiedossa :)

Kasvattajille kysymys: kannattaako poikasille antaa jotain muuta siemenseosta kuin rapunzelia? Kun sehän on vähärasvaista, että tarviiko poikaset rasvasempaa sekoitusta kasvamiseen, vai riittäkö vain tuoreruoka siinä lisänä?

Vevve

#968
Lainaus käyttäjältä: "NuclearBitch"Syyskuussa olisi sitten tarkoitus astuttaa Miri. Kovasti jännittää tuo eka poikue, mutta onneksi asioita on jo ihan hyvin tiedossa :)

Kasvattajille kysymys: kannattaako poikasille antaa jotain muuta siemenseosta kuin rapunzelia? Kun sehän on vähärasvaista, että tarviiko poikaset rasvasempaa sekoitusta kasvamiseen, vai riittäkö vain tuoreruoka siinä lisänä?

Mä olen antanut talvikoille ja hyvin ovat kasvaneet. Tietty voi esimerkiksi lisätä siihen pähkinöitä tai auringonkukansiemeniä tai sekoittaa rapunzelia toisen seoksen kanssa. Onhan Rapunzelillakin saatavana oma HerkkuMixinsä joka on tuhdimpaa. Tuoreruokaa pitää tietysti olla hyvää ja monipuolista ja usein.

Maikki^

#969
Olen ajatellut ottaa toisen hamsterin ja alkaa pitämään pienimuotoista kasvatusta. Ja tämä ei ole mikään hetkenmieljohe vaan oon suunnitellu tätä jo kohta varmaa vuuvven  :haha

Ajatustani on kuitenkin lykännyt pienet tilat. Nyt meille alkaa valmistua sellainen talvellakin lämmin halli/rakennus ja sinne ajattelin pienen hamsteri huoneen tehdä. Mietin vain sitten joskus jos saan teetettyä poikueen minne myyn niitä?  :)  No mutta se on kyllä sitten sen ajan murhe  :D

Ninni <3                                Harri <3

KaisaM.

#970
^Se ei kyllä todellakaan ole sen ajan murhe, vaan koteja olisi hyvä olla reilusti tiedossa jo etukäteen. Tai ainakin tietoa miten hamsuille sitten etsitään hyvät uudet kodit. Mitä teet jos hamsuvauvoja tulee 20kpl, sinulla ei ole koteja eikä tiloja? Ylimääräisiä asumuksia pitää olla käsiin jäävien poikasten varalle useita. Vaikka 15-päisen poikueen syntyessä, jos itse pidät yhden ja muutamat saat kavereille,  pitää sinulla olla lopuille 10 poikaselle omat asumukset kunnes ne saavat kodit. Tuonkaltaisella tietopohjalla en alkaisi poikasia teettämään, kannattaa suunnitella ja opiskella asiat ensin kunnolla, niin mahdollisesta kasvatuksestakin tulee kiinnostava ja mukava tapahtuma, eikä murheenkryyni.
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Minski

#971
Lainaus käyttäjältä: "Anzukka"No mulla on tällä hetkellä vajaa kaheksan kuukautta vanha pk cinn vironlaikukas naaras jolle löysin pitkän etsinnän jälkeen uroksen vasta nyt ja saan sen tampereelta 2.8. Kannattaako astuttaa? Omasta mielestäni kyllä kannattaa :)
No 8 kk on juuri sopiva aikuinen ikä hamsulla tulla äidiksi :yes:

Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"
Lainaus käyttäjältä: "Ninde"
Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"Meillä taitaa myös venyä ainakin yhden naaraan ensiastutus sinne 8kk ikään. Hirvittää...
Mikä siinä nyt niin hirvittää? 8kk on vielä ihan sopiva astutusikä.
Ja kyllä kai hedelmällisyys alkaa jo laskea sen ikäsellä?
Huolettaa että taas saa yrittämällä yrittää, eikä pentuja vaan kuulu...
Toivottavasti tulee poikasia :)
Ja tuohon astutusikään semmonen juttu, että jos hamsu on 8 kk ikäsenä jo lisääntymiskyvytön niin jättäsin kyllä sellasen linjan sitte ennemmin käyttämättä kun alkasin sen takia astutusikää laskemaan. Ei ole mielestäni mitenkään lajille hyväksi, jos hamsuja tarvii alkaa astuttaa aina vaan nuorempina ja nuorempina, kun ne ei enää 8 kk ikäsinä lisäänny, siinä mennään sit jo taaksepäin jalostuksessa. Kyllä hamsun pitäisi olla 8 kk ikäisenä hyvässä, kypsässä, aikuisessa iässä poikasten saannin kannalta :yes: Ja jotain vikaa sit mun mielestä on jossain, jos 8 kk ikänen NUORI hamsu ei enää lisäänny ja ehkä parempi, ettei sellaisia sit lisäännytetäkään.
Hamsteriton tätä nykyä

Pähkinä

#972
Meilläkin täytti 9kk kuukautta nytten tuo hamsteri joka synnytti vasta poikaset. Hyvin oli onnistunut synnytys sekä emo ja poikaset voivat hyvin.
Eikö se ole niin, että 10kk jälkeen ei enään ensi kerran synnyttävää hamsteria kannata astuttaa.

Marla

#973
Lainaus käyttäjältä: "Pähkinä"Eikö se ole niin, että 10kk jälkeen ei enään ensi kerran synnyttävää hamsteria kannata astuttaa.
Näinhän se on. :jeps:
Itseäni jäi harmittamaan, kun tuo tk valkoinen tyttö oli 11 kk silloin, kun olisin löytänyt kivanlaisen uroksen sille. Olisi tietenkin voinut etsiä ahkerammin, mut se vain lykkääntyi ja lykkääntyi ja hups, tyttö olikin jo liian vanha... :roll:

Tässä olen miettinyt, että voisi ryhtyä suunnittelemaan Leen astuttamista. Joulukuussa voisi olla sopiva aika. Itse asiassa uroskin löytyy jo valmiina ja näin, että ellei tytölle knikkiä kehity tai muuta ikävää tapahdu, saattaa siinä vuodenvaihteen jälkeen tulla poikasia taas tännekin. :) 1-2 poikuetta per vuosi taitaa olla ihan sopiva tahti - nopeammin ei onnistukaan tällä tavalla, että yrittää katsoa edeltävästä poikueesta sen yhden, jota käyttää seuraavassa.

Mustikkamaan

#974
MUN mielestä 8 kk ei ole nuori synnyttäjä enää, noin jyrsijämaailmaa ajatellen. "Oikeaoppinen" ikä olis varmaan 3 kk, mutta itse suosin 4-6 kk ekoille. Ei siinä, ei 8 kk mikään ikäloppu ole, mutta kyllä alkaa jo vanhanpuoleiseksi mennä kuitenkin.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]