• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Yleinen pulina poikasten teettämisestä

Aloittaja Heli, 20.08.07 - klo:23:39

« edellinen - seuraava »

Miharu

#945
Minäkin olen miettinyt, että sitten parin vuoden päästä, kun olen kokeneempi noiden hamsujen kanssa, teettäisin pari poikuetta, yms ja sitten myöhemmin, kun olisin opiskellut pieneläinhoitajaksi, niin alkaisin ihan kasvattajanimellä kasvattamaan hamsuja.  :lov Jos mie sitten pieneläinhoitajan ammattiin opiskelun jälkeen opiskelisin jonkun "virallisen" ammatin siihen lisäksi. :)
+ kääpiöluppa ja nelivarvas.

Olive

#946
Siis miksei pieneläinhoitaja oo "virallinen" ammatti?
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

Miharu

#947
Lainaus käyttäjältä: "Olive"Siis miksei pieneläinhoitaja oo "virallinen" ammatti?

No siis, tietenkin se on, tottakai, samalla laillahan siinäkin opiskellaan, niin kuin kaikkiin muihinkin ammatteihin, mutta tarkoitin niin kuin, että jättäisin sen ikäänkuin "taka-alalle" ja hyödyntäisin sen eläinharrastuksessani ja sitten opiskelisin jonkun toisen ammatin, jota tekisin enemmänkin työkseni. :) Toivottavasti sait selvää sekaisesta tekstistäni..
+ kääpiöluppa ja nelivarvas.

Olive

#948
Aivan :) Mutta kyllä sä hamsujen kanssa pärjäät ihan ilman ammattitutkintoa. Siis myös kasvatusmielessä.
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

Miharu

#949
Okei. Ja uskonkin, että pärjään, kunhan saan hamsuista vähän enemmän kokemusta. :)
+ kääpiöluppa ja nelivarvas.

NuclearBitch

#950
Minkä ikäisenä syrkkinaaras kannattaa astuttaa? Olen kyllä tietoinen tuosta 4-10 kk iästä, mutta pohdin silti.

GaneshaX

#951
Itse henk.koht pidän parhaimpana 5-8kk ikää, mutta riippuu vähän naaraastakin, suvusta jne...
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Olive

#952
^Samaa mieltä. Meillä on kohta 4kk vanha naaras, jonka ajattelin astuttaa 4kk vanhana, mutta jotenkin mutu vaan sanoo, että ainakin kuukaus vielä ainakin. Jotenkin se vaan tuntuu liian pennulta vielä :)
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

GaneshaX

#953
No meillä oli esim. Deci ihan "valmiin" kokoinen 4kk iässä. Reilusti yli 200g ja muutenkin hyvässä jamassa. Se ei kylläkään ikinä tehnyt pentuja. Sitä knikkiä, josta kaikki pauhas, ei ole vieläkään ilmestynyt XD

Hazelin astutin myös nuorena, koska palkäsin saman toistuvan (se oli myös mahtavan kokoinen 4kk iässä)

Kummaltakin suku pitkälle tiedossa.

Taustoiltaan tuntematonta ja hintelää en uskaltaisi astuttaa niin nuorena.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Minski

#954
Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"Sitä knikkiä, josta kaikki pauhas, ei ole vieläkään ilmestynyt XD
En usko, että kukaan on tarkottanut asiaa niin, että sille tulisi satavarmasti knikki vaan sitä, ettei kukaan voi tietää kasvuikäisestä hamsusta kehittyykö sille knikki vai ei, mahdollisuudet kun on aina 50/50. Se on syy miksi en ite kasvuikäsillä teetä poikasia, muiden tekemisiä en tuomitse, mutta ite aattelen niin, että ei olis mukava juttu ollenkaan, jos 4 kk:n ikäsellä hamsulla olis kymmenen poikasta ja 5 kk:n ikäsenä knikki, mun tuurilla kävis kuiteski just tasan niin :D Sehän on vaan hyvä juttu, jos knikkiä ei tullut, mutta etukäteen kun ei mitenkään voi tietää ja mä oon aika huono ottaan riskejä, tykkään ennemmin pelata varman päälle :)


Meillä nyt Viliina ja Tanisha oli 8 kk kun saivat poikasensa ja musta se oli ihan hyvä ikä. Tanishan tosin yritin astuttaa 6 kk ikäsenä ekan kerran, ettei noi poikueet olis menny päällekkäin, mutta eka astutus ei tuottanut tulosta. Yleensä oon sitä 6-8 kk:n ikää pitäny hyvänä ikänä poikasten saamiselle :)
Hamsteriton tätä nykyä

Juulia

#955
Itsekin pidän hyvänä 6-8kk vanhan naaraan astuttamista :) .
6kk ei kuitenkaan ole enää vauvahamsteri ja on muutenkin valmiimpi kuin esim. pari kuukautta nuorempi. Mun mielestäni. Tottakai, riippuu paljon naaraasta jne.

Mutta yli 9kk vanhaa naarasta en kyllä enää astuttaisi, ellei ole osoittautunut hyväksi jalostusnaaraaksi, joka on saanut hienoja poikasia. Tiineys, synnytys ja poikasten hoito ovat kuitenkin naaraalle suuri rasite, oli naaras minkä ikäinen tahansa.
Tulossa pk seepianharmaa vn Nicolas Nurinkurinen Karoliinan hamsulasta

Anzukka

#956
No mulla on tällä hetkellä vajaa kaheksan kuukautta vanha pk cinn vironlaikukas naaras jolle löysin pitkän etsinnän jälkeen uroksen vasta nyt ja saan sen tampereelta 2.8. Kannattaako astuttaa? Omasta mielestäni kyllä kannattaa :)
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Miharu

#957
Eikös sen voi vielä astuttaa. Kaipas se kahdeksan kuukautta on ihan sopiva, vielä. :) Onnea yritykseen!
+ kääpiöluppa ja nelivarvas.

Anzukka

#958
Toivon että kaikki menee hyvin ja niin päin pois Kyllä varmaan kannattaa astuttaa kun on vironlaikukas eikä ihan huonon näköinenkään :)
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Miharu

#959
Minäkin toivon että kaikki menee hyvin, koska olet etsinyt jo niin kauan urosta. :)
+ kääpiöluppa ja nelivarvas.