• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Yleinen pulina poikasten teettämisestä

Aloittaja Heli, 20.08.07 - klo:23:39

« edellinen - seuraava »

Enkeli89

#795
kokeilutekniikaa kaksi kokeilin n. kuukauden ajan joka ikinen ilta tuloksena aina nirinää ja natinaa-ne vain hävisi- mutta neitokainen saa keskittyä näyttelylinjalle vauvojen paapomisen sijaan.
enää neljä syrkkkiä, kaksi gerbiiliä, kolme karvaista kania ja kissat-liian moni rakas on nyt tähtenä taivaalla \":(\"

Anzukka

#796
Meillä ei ole koskaan seurailtu kiimoja mutta aina kun naaraan on laittanut urokselle niin aina on onnistunut :D
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Pertti

#797
Mä oon pitänyt ekan poikueen maksimi-ikärajan naaraille n. 10 kuukautta. Mun mielestä rupee oleen aika hullu tilanne jos eka poikue pitäis teettää viimestään puolen vuoden iässä, etenkin, kun neli-viiskuista naarasta pidetään yleisesti liian nuorena :D Ts. mitä mä nyt yritän sanoa, niin aika outoa jos hamsterin ensimmäisen poikueen voi teettää vaan n. kuukauden aika-akselilla.

Olinpa taas sekava.
Kyllä aina yhen voi ottaa!

Olive

#798
^^Meilläkin heti ekana iltana onnistu kun olin hakenu lainauroksen. Eikä aikasemmissakaan oo mennyt viittä päivää kauempaa.
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

wiidii

#799
Lainaus käyttäjältä: "Pertti"Ts. mitä mä nyt yritän sanoa, niin aika outoa jos hamsterin ensimmäisen poikueen voi teettää vaan n. kuukauden aika-akselilla.

Oon ihan samaa mieltä! Minun "astutusaika-akseli" on siinä viiden ja puolen-yhdeksän kuukauden iän välillä, ja aina on riittänyt.  :)
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Olive

#800
Entäpä poikueiden väli, mikäli naaraalla teetetään kaks poikuetta?
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

GaneshaX

#801
^ Selaappa aihe alusta loppuun. Turha käsitellä samoja asioita monta kertaa ;)
Minimi synnytysten välissä on 8vk.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Olive

#802
Muistelinkin kyllä että jossain oli mainittuna, mut etten että ois keskusteltu siitä millaisia välejä eri kasvattajat pitää ja miksi. Kun eroja näyttää olevan :)
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

GaneshaX

#803
Mielellään pitää olla kuukausi edellisten pentujen lähtemisestä. ;)
Ja kyllä siitä on puhuttu ;)

Pitäisi myös miettiä, miksi käyttää naarasta kahta kertaa. Onko sillä jotain arvokasta annettavaa lajilleen?
Tästäkin on puhuttu ketjussa.

Itse teetän satiinilla naaraalla varmaan toisen poikueen, koska poikasia selvisi ekasta vain kolme ja niistä yksikään on tuskin satiini.

Tarvitsen min. kaksi satiinia, jotta voin turvata turkkimuunnoksen säilymisen taloudessamme.

Jos jättäisin vaikka vain yhden, niin sen voi arvata miten siinä käy :roll:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Olive

#804
Mä hainkin takaa just sitä keskustelua et kuka tekee mitenkin ja miks, en siis varsinaisesti kaivannut vastausta henk.koht. Vitsi että on pikkasen sekavaa tää teksti tänään  :D

Mut se siitä, kerta on jo puhuttu. :)
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

eta

#805
Itse kun jotain tietoa haen niin joskus häiritsee nämä pitkät ketjut, siis saa monta sivua hakea ja hakea jos ei heti muista sivu numeroa. Joskus on helpompi vaan kysyä uudestaan.  :P

Edit: Tietysti tuo etsi on ihan hyvä käyttää, en vain sitä itse kauheasti  käytä.  :D

GaneshaX

#806
No, välillä vaan pitää käydä koko pitkä keskustelu uudestaan läpi.

Jos aihe on oikein kiinnostava, sen jaksaa kyllä tehdä ;)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

GaneshaX

#807
Tarkastin pesän juuri. Poikueen piti täyttää huomenissa 2vk. Yksikään ei selvinnyt.

Välillä meinaa mennä usko tähän :cry:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

eta

#808
Voi ei, otan osaa  :cry:

Minski

#809
^^ Voi ei pikkuisia, mikähän siinä oli tullut :|
Hamsteriton tätä nykyä