Yleinen pulina poikasten teettämisestä

Aloittaja Heli, 20.08.07 - klo:23:39

GaneshaX

Arvaa vaan olenko saanut monta kertaa ihmiset ärtymään, kun sanon mitä ajattelen XD  Pitäisköhän joskus ajatella, mitä sanoo...

Ninde

Lainaus käyttäjältä: "Oranssi"Tuo "cinnamon" taitaa olla keltainen, silmät näyttäisivät tummilta...
http://www.kolumbus.fi/satumetsan/2008/ ... t10vrk.jpg
Keltaiseksi minäkin sen tuon kuvan perustella heti katsoin.

Ja tuosta kasvattajalistan päivityksestä vielä sen verran, että on kyllä toiminut tänä vuonna ihan hävyttömän huonosti. Omaa uutta osoitettakin sinne sai monta kertaa pyytää (siitä puhumattakaan että se olisi mennyt SKJL:n listallekin perille  :roll: ).... Toivottavasti ensi vuonna on ahkerampi päivittäjä!  :)

wiidii

Voinen paljastaa, että minä olen ensi vuonna ottamassa kaikkia muutoksia vastaan, joten lupaan ainakin yrittää ahkerasti. :)
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Oranssi

Hyvä tietää :) Voit odotella postia heti pyhien mentyä. Hyvää Joulua!

Satu-

GaneshaX

Mulle tuli vielä tällainen mieleen:
Jos yhdistän normaalin ja cinnamonin, niin ilmeisesti normaalit jälkeläiset eivät kaikki kanna ps?? Kö? :huh

venomenom

^eiks se ois teoriassa niin että puolet kantaa?
[size=85]syrkki Chick, lk s musta 100608
kinkit Pyttis, normaali 101207, Raoul, normaali 130109

why isn\'t life as easy as taking candy from a hammy?[/size]

Aya

^^jos toinen vanhemmista on cinnamon (pp), niin silloin jokainen poikanen saa siltä yhden p-geenin, eli kaikki poikaset (vähintäänkin) kantavat cinnamonia.

GaneshaX

^ ok. Näin muistinkin, mutta en ollut varma.

TiinaL

Lainaus käyttäjältä: "Satu-"Huomasin muutama päivä sitten, että meidän safiiritalvikkopoikueen ainoan uroksen toinen korvalehti on hieman rutussa. Olen tässä muutaman päivän ajan seuraillut pojan korvaa ja näyttäisi siltä, ettei pikkuinen pysty suoristamaan korvalehteään. Muiden poikasten korvat ovat aivan normaalit. En tiedä onko korvan ruttuisuus synnynnäistä vai onko poikanen jotenkin loukannut korvalehtensä. Mitä mieltä kokeneemmat ovat tälläisen ruttukorvaisen hamsterin jalostuskäytöstä? Verottaako korvan ruttuisuus hamsterin pisteitä näyttelyssä?

Meilläkin syntyi muutama vuosi sitten safiirityttö, jolla oli myös korva rutussa. Ikäänkuin korva olisi liimaantunut ylimääräiselle vekille. Saattoi se olla repeytynytkin, mutta en saanut korvaa suoristettua sormin. En teettänyt sillä poikasia ja sisaruksensa eivät (tiettävästi) periyttäneet kauneusvirhettä. Näyttelyissä ei käyty tuon kanssa, kaipa siitä miinusta olisi tullut.
Hypnôse

eta

Kuinka monen sukupolven takaa periytyy esim. värit tai sairaudet. Esim. jos on cremeä suvussä ollut vaikka 6 - 7 sukupolvea sitten eikä sen jälkeen ole cremen kanssa yhdistetty niin koska voi yhdistää keltaisen kanssa ? Sekavasti kysytty mutta ihan mielenkiinnolla kyselen.
Jos kerran on jonkun geenin saanut niin voiko se tosiaan seurata "hamaan tulevaisuuteen asti" ?

venomenom

siis eikös creme pidä tulla molemmilta? eli jos keltasen takana ei ole cremeä niin antaa mennä vaan? meen iha sekasin D:
[size=85]syrkki Chick, lk s musta 100608
kinkit Pyttis, normaali 101207, Raoul, normaali 130109

why isn\'t life as easy as taking candy from a hammy?[/size]

GaneshaX

Pystyikö uros kantamaan keltaista?

Juulia

Mun mielestä uros ei pysty kantamaan keltaista :pihalla: (?)
Koska uroshan pystyy vastaanottamaan vain yhden alleelin, joka aiheuttaa sille keltaisen värin.

Saatan olla ihan väärässäkin.
Tulossa pk seepianharmaa vn Nicolas Nurinkurinen Karoliinan hamsulasta

eta

Tuo mitä kysyin oli vaan esimerkki ei minulla siis ole tuollaista hamsua. Ihan vaan mielenkiinnolla että kuinka kaukaa sukupolvien takaa voi vielä joku väri tai sairaus vaikuttaa ?