• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Yleinen pulina poikasten teettämisestä

Aloittaja Heli, 20.08.07 - klo:23:39

« edellinen - seuraava »

GaneshaX

#525
^^^ Nyt mulla särähti korvaan...

"Kai nyt kasvattajan pitäisi olla ihan vaan onnellinen siitä että saa poikaset kaupaksi (kun myymisen takiahan se on ne teettänytkin)"

Myymisen takia? :shock:  En ikinä teettäisi poikuetta jos vain haluaisin myydä ne :huh
Itse teetän poikueet vain sen takia, että mulle jäisi ne 1-2 omasta mielestäni parasta jatkamaan linjaa. Mutta en tietenkään ota "rasitteeksi" ns. ylimääräisiä joita en aio jalostukseen käyttää :pihalla:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Minski

#526
Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"^^^ Nyt mulla särähti korvaan...

"Kai nyt kasvattajan pitäisi olla ihan vaan onnellinen siitä että saa poikaset kaupaksi (kun myymisen takiahan se on ne teettänytkin)"

Myymisen takia? :shock:  En ikinä teettäisi poikuetta jos vain haluaisin myydä ne :huh
No sehän oli selkeesti sarkasmia ;)

Lainaus käyttäjältä: "Sarantha"Sekin on rasittavaa, kun ihmiset kyselevät poikasia, antavat ymmärtää että varaavat, ja sitten heistä ei kuulukaan mitään. Ennen huutelin vielä viikkojen kuluttua näiden perään että oletko vielä ottamassa poikasta vai myynkö sen muualle, mutta enää en jaksa.
Toi on kyllä oikeesti ärsyttävää. Ite kans joskus huutelin ns. varaajien perään, mutta en tosiaankaan enää jaksa eikä mun aika riitä enää semmoseen, eikä mun mielestä homman kuulu niin päin mennäkään. Kaikkein ärsyttävintä ja vihoviimeisintä oli sit ne, jotka ei vaivautuneet vastaamaan mitään :roll:
Hamsteriton tätä nykyä

Ninde

#527
^Tai sit ilmoitetaan et joo me haettiin eläinkaupasta kun ei jaksettu odottaa. No hei kiva kun ette sit viittineet perua sitä varaustanne. :nuija:

mirilii

#528
Puhumattakaan niistä jotka varaa puolelta Suomen kasvattajista talvikot, eikä ole tosiaan tarkoitus ottaa kuin yksi. Sitten ne myöskään ei peru varauksiaan, vaan jättää vaan vastaamatta kun kyselee perään.

Mutta täytyy sanoa että suurin osa nykyään on kyllä ihania ostajia.

GaneshaX

#529
Ja hei anteeksi vaan, mutta musta on monesti sanottu, etten mä ymmärrä pätkääkään sarkasmia ja mulla ei ole tippaakaan huumorintajua XD  Et anteeksi nyt taas niin hirveesti :twisted:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

X-File's/JonnaMilaya

#530
Yhdessä vaiheessa tosiaan oli oikea ongelma noiden "varaajien" kanssa. Kuten se, joka varas, muttei sitten ilmoitellut sovittuna ajankohtana, vaan paljon myöhemmin että nyt tulis hakemaan...Ikävä kyllä, emo oli tappanut pari poikasta ja koko muu poikue oli jo myyty, monta vieläpä niin, että olin saanut kasvattajilta hamsterin ja nyt sitten annoin kyseisestä poikueesta vaihdokin. Voi sitä huutoa, ku vanhemmat oli pojalleen luvannu ja vaati mua myymään jonkun toisen. No en myynyt Eihän mulla mitään muita hamstereita ees ollut myynnissä. Muistaakseni olivat vieläpä soittaneet tuntemattomasta numerosta, enkä siksi voinut ees soittaa ja kertoa ettei pentuja riitäkkään. Ja kun tosiaan vielä pari viikkoa sovitun ajankohdan jälkeen kyselee....

Viime aikoina on ollut aivan ihania kyselijöitä ja ostajia

Ja sitten tietty on ollut niitä, jotka kuvittelevat että kasvattajat pitävät jotain 24/7 elukkaputiikkia, eli milloin vaan voi kasvattajan luona käydä ostamassa ja että kasvattajalla on aina kaikkea myynnissä..Kiva ku joku "sivistynyt" perhe tulee sunnuntaipäivän kävelyn ohessa katsomaan herttaisia elukoita ja kasvattja loikoilee pihalla olut pullo kädessä....Onneks nykyisin on koira vahtina ja portit.
~Solnechnyi Trusha~

Sarantha

#531
Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"Ja hei anteeksi vaan, mutta musta on monesti sanottu, etten mä ymmärrä pätkääkään sarkasmia ja mulla ei ole tippaakaan huumorintajua XD  Et anteeksi nyt taas niin hirveesti :twisted:
Joo, se tosiaan oli sarkasmia  xD

Minulla on nyt viimeisimmän kolmen poikueen kanssa ollut ihan hirveän suuria vaikeuksia saada poikasia myydyksi. Viime kesän poikueista jäi lopulta kotiin toisesta poikueesta neljä kahdeksasta poikasesta ja toisesta kaksi viidestä, näistä yhtä sitten käytin mutta loput viisi ovat tosiaankin olleet vain lemmikkejä... ja siis sinällään "turhia" eläimiä, kun kasvatukseen käytettäviäkään ei mahdu ikinä kotiin niin paljon kuin haluaisi. Nyt huhtikuussa syntyneestä poikueesta on edelleen kotona kolme kuudesta poikasesta, myydyistäkin kaksi meni kaverilleni. Kyselyitä on tullut kahden ja puolen kuukauden aikana muistaakseni kolme, näistä yksi varasikin mutta perui sitten.

Viime vuoden poikueiden jälkeen mietin jo lopetanko koko touhun, vaikka myyminen ei olekaan se päätavoite niin olisi silti kiva, jos voisi jättää kotiin vain ne 1-2 eläintä joita itse tarvitsee, eivätkä loput jäisi lemmikeiksi tilaa viemään. Rohkaistuin sitten kuitenkin vielä kokeilemaan, kun eri puolilla puhuttiin, että talvikoita on ollut viime aikoina huonosti saatavilla, ajattelin että saan varmaan ne muutaman "ylimääräisen" poikasen helposti lemmikkikoteihin. Mutta kun ei niin ei... Tietty nuo minun kasvatuseläimeni eivät ole mitään sertitasoa, mutta kuitenkin näyttelyssä käyneitä, suvultaan tunnettuja, terveitä jne. Luulisi, että ne edes lemmikiksi jollekin kelpaisivat  :pihalla:

No, tämä on varmaan viimeinen poikue sitten, ellei ihmeitä tapahdu. Minulla on nyt kotona kymmenisen talvikkoa, jotka ovat kaikki eläkeläisiä, lemmikkejä tai myymättä jääneitä poikasia. Pitää ainakin odottaa että tämä sukupolvi poistuu, ennen kuin voi harkitakaan että mitään lisää hankkisi...
Talvikkoharrastusta 2006-2008.
Kotona tällä hetkellä 2 gerbiiliä, 2 maatiaiskissaa & bordercollie.

Heli

#532
Ei mullakaan talvikot menneet oikeen kaupaksi, vaikka ihan hienoja ja lupaavia poikasia oli. Kyllä mä aika monet lupaavat sain kiikuttaa eläinkauppaan kun ei vaan kelvannut. Esimerkiksi tuo kuuluisa tapaus FIN & S MVA Int. Ch. Destiny's Ragamuffin oli jo penskana lupaava. Itselle en halunnut jättää, kun olin oikeastaan jo kasvatuksen lopettanut, kukaan ei halunnut eikä eläinkaupoissakaan ollut tilaa. Pia sit onneks sen lopulta otti.  :D Että en tiiä. Kai niitä sitten on niin paljon tarjolla muka tjtn.

Roboille taas on löytynyt kodit älyhyvin. Varsinkin nyt kesällä on taas tullut iiiihan hirveästi kyselyjä ja aika paljon saa myydä eioota.
Destiny's hamsterit 2001-2009

GaneshaX

#533
Onko muuten syrkki puolella ollut lähivuosina yhtä vaikeaa kuin roboilla ja talvikoilla?
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Minski

#534
Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"Onko muuten syrkki puolella ollut lähivuosina yhtä vaikeaa kuin roboilla ja talvikoilla?
Syyrikset on löytäneet hyvin uusia koteja ainakin tähän asti :) Voi olla tietty, että asuinpaikkakin vaikuttaa; Tampere on aika keskeinen, joten poikasia on haettu aikalailla ympäri Suomen. Eli mun mielestä ei ole ollut vaikeuksia :)

Roboillakaan ei mun mielestä oo kyl ollu mitään vaikeuksia :pihalla: Multakin kysytään välillä vieläkin roboja, vaikken oo kun sen yhden ainoon poikueen kasvattanut viime vuonna :haha
Hamsteriton tätä nykyä

Ninde

#535
Multa kyseltiin keväällä hirveesti syrkkejä, samoin kuin viime syksyn poikueeseen oli enemmän varauksia kuin mitä lopulta oli tarjota. Cämpsyt samoin on menneet hyvin kaupaksi nyt keväällä, osa tosin on mennyt suoraan toisille kasvattajille ja enemmän on myös kyselty kuin mitä on tarjolla. Jännä nähdä nyt kun muutan pk-seudulta pois, että miten käy tuon menekin kanssa...

mirilii

#536
Ragamuffin. Aww. :lov

Meillä on kyselyitä ollut nyt melkein enemmän kuin poikasia, tosin tänä vuonna meillä on poikasiakin aika vähän ollut, tosin ei siksi ettei ois tilausta ollut, vaan siksi että naaraat pihtaa.

Aya

#537
Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"Onko muuten syrkki puolella ollut lähivuosina yhtä vaikeaa kuin roboilla ja talvikoilla?
Meiltäkin kyllä on kaikki poikaset aina kodit löytäneet, useimmiten ottajia olisi enemmän kuin tarjottavaa. Etenkin tiettyjen värien kohdalla kyseilyitä on jo paljon ennen poikasten syntymää, toiset värit taas eivät ole ehkä niin suosittuja, mutta yleensä nekin on varattuja jo ennen luovutusikään tulemista.

Heli

#538
Nii, kuten sanoin niin roboilla EI ole vaikea tilanne.  :D Koteja on tarjolla enemmän kuin poikasia. Tai no onhan se ostajan kannalta toisinaan vaikea tilanne.
Destiny's hamsterit 2001-2009

Em.

#539
Kysyn vaikka tänne muutamia kysymyksiä:

1. Minkä kokoinen häkki tarvitaan poikasille ja emolle? (talvikko)
2. Kuinka kauan tytön ja pojan pitää olla samassa asumuksessa?
3. Milloin te alatte käsittelemään pieniä poikasia?
4. Mitä ruokaa vauvelit tykkäävät syödä kiinteään ruokaan siirtyessään?

Ihan mielenkiinnota kyselen..
Kiitos jo etukäteen.
Ei virheettömyys ole täydellistä.