• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Yleinen pulina poikasten teettämisestä

Aloittaja Heli, 20.08.07 - klo:23:39

« edellinen - seuraava »

mirilii

#165
Minun mielestä on kuitenkin tärkeää pitää hinnat selkeästi edullisempana kuin eläinkaupoissa. Kasvattajien etsimisessä ja poikasten mahdollisissa kuljetuksissa on kuitenkin vaivaa, ja vaikka se mielestäni on vaivan väärti, pitää ajatella jossain määrin niitä nuoria harrastajia, joilla on vanhemmat jarruna  xD Ei meidän vanhemmat ainakaan olisi aikoinaan lähteneet ympäri Suomen hakemaan hamsteria, koska läheisissä eläinkaupoissa niitä oli häkit pullollaan.

Ja niin. Eipä tässä hommassa rikastumaan pääse, ei tarvitse kuin miettiä bensamääriä, mitä yksi näyttely vie, muista kuluista puhumattakaan...

Elisabet

#166
Mä olen ihmetellyt kun meillä on ollut joskus sellanen tapaus että naaras ei tuu kantavaksi ollenkaan vaikka astutus kertoja on monia niin mistä tuollanen mahtaa johtua? Kuullut olen jos naaras on lihava tai iso voi kantavaksi tulo olla hankalampaa, mutta voiko tuohon vaikuttaa jotkut muut ulkoiset seikat mitkä? ..lämpötila tms..? tai vaikkapa ikä (nuori hamsteri)?  Toimiikos hamsuilla sama kuin gerbiileillä olen joskus kuullut jonkun kertovan että K-vitamiini auttaa kantavaksi tulemiseen.
Hiiriä ja hamstereita
..pienimuotoista kasvatusta..
Kurkkaa uudet kotisivut!

Varjoyrtin

#167
Alkuperäiseen kysymykseen palaten, niin mä olen kurkannut pesään heti kun poikue on syntynyt. Pesinä meillä toimii pohjattomat mökit jonka nostan siis pois kurkkaamisen ajaksi. Naaran nostan ylensä kuljetusboksiin siksi aikaa.

Mitä hintoihin tulee talvikot 12eur syyrialaiset 15eur.

Juuli vastasi hyvin eläinkauppa asiaan.. minäkään en pidä pahana kauppaan viemistä, kunhan vain etsii hyvän eläinkaupan. :)
Eläinkauppoihin olen itsekin kasvattejani myynyt papereiden kera. Erääseen eläinkauppaan lopetin viemisen, kun näin kasvattajan antamat paperit roskiksessa ja sain kuulla myös muuta mukavaa.. :S
Mulla on vakioeläinkauppa mihin kasvattejani olen vienyt. Siellä ei myydä eläimiä kelle tahansa, osataan neuvoa uusia omistajia ja eläinten tilat ovat siistit sekä virikkeelliset eikä kasvattajan antamia papereita rytätä roskikseen, vaan ne annetaan eläimen mukaan hoito-ohjeiden kera. :)

Ninde

#168
^Laitatko mulle yksärinä tuon kaupan nimen? Lienee täältä pk-seudulta?

Varjoyrtin

#169
Lainaus käyttäjältä: "Ninde"^Laitatko mulle yksärinä tuon kaupan nimen? Lienee täältä pk-seudulta?

Viesti laitettu.

Anonymous

#170
Lainaus käyttäjältä: "mirilii"Minun mielestä on kuitenkin tärkeää pitää hinnat selkeästi edullisempana kuin eläinkaupoissa.
Se onkin helppoa, ainakin Tampereella missä talvikot on joissain kaupoissa 30€ aika kova hinta :shock:

Yökyöpeli

#171
Mä taas jotenkin miellän niin päin että kasvattajalla tulisi olla hieman korkeampi hinta kuin eläinkaupassa.
Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät huku.

www.freewebs.com/yokyopelin

Heli

#172
Lainaus käyttäjältä: "Yökyöpeli"Mä taas jotenkin miellän niin päin että kasvattajalla tulisi olla hieman korkeampi hinta kuin eläinkaupassa.
Samaa mieltä kyllä. "Laatu maksaa" tai jotain sinne päin.  :D
Ja oikeasti onhan se totta että hamsterit on suht halpoja kuitenkin. Tai että voisi mun mielestä oikeastaan kaikista lajeista (eikä pelkästään syyriksistä, niin  :kieli ) melkein pyytää sen 20 tai 25e. Ts. kyllä mä itse olisin valmis hamsterista sen verran maksamaan.

Mut en tiedä, onko hamsteri sitten suurelle yleisölle niin halpis ettei semmoisesta viitsitä paljon kymppiä enempää maksella..?
Destiny's hamsterit 2001-2009

Mustikkamaan

#173
Must loppuin lopuks sillä hinnalla ei oo väliä, ku ne hyvät kodit valkataan enivei ja huonoille sanotaan ei-oota. Tietty joku 5 euroa alkaa olla jo niin taskurahaa et se voi pistää kasvattajan puhelimen pirisee :D
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Heli

#174
No joo, mä huomasin tuossa taannoin erään kerran jo sen että kaikki olis halunneet ostaa mun yhden hampsterin, koska se maksoi 12e ja kaikilla muilla oli 15-20e.  xD
Destiny's hamsterit 2001-2009

Mustikkamaan

#175
^Oikeesti  :shock: Hajoon XD

Kyl multaki yks kundi kerra kysy et paljo hamsu maksaa, mitä kauppasin. Sanoin et 60 mk. Ni soli et ai niin kallis, ei sit mitään... ja laitto luurin kii :D
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Yökyöpeli

#176
Ja mulla on joku joskus ruvennu tinkaan et jos ostaa kaks ni saako sit halvemmalla  :roll:
Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät huku.

www.freewebs.com/yokyopelin

Tiare

#177
Kyllä minä ainakin olisin valmis maksamaan hamsterista myös sen 25€. Siis kasvattajalta ostettuna. Eläinkaupasta en kyllä sitä maksais. Onhan se oikeasti paljon kivempi saada hyvin hoidettu, kunnon kokoinen ja kesy hamsteri. Eläinkaupassa usein näkee tosi pieniä hamsuja, vaikka olisivatkin jo kunnon ikäisiä. Ainakin kun olen verrannut omia poikasia niin ovat kyllä olleet aina isompia kuin eläinkaupassa olevat saman ikäiset.

Sitä paitsi joskus olen miettinyt niitä 10€ tai vähemmän maksavia poikasia, että mikä on vialla kun on noin halpa? Että ollaan kokeiltu vähän lapsena yhdistää kaverin kanssa pari hamsteria ja saatu söpöjä poikasia, mutta nyt niistä pitäis päästä eroon hinnalla millä hyvänsä. Sellainen fiilis jää.
Elämä on tanssimista, joskus tanssi vaan ei luista.

Elliska

#178
Mä en maksais hamsterista 25€, korkeintaan ehkä 20€. Riippuu aika paljon mistä lajista on kyse, harvinaisemmista (roboista ja kiinareista, ehkä cämpsyistä) enemmän. Syrkeille ja kääpiöille olisi musta sopiva hinta molemmille 15€.

Mäkään en lähtis nostamaan hintoja, samasta syystä minkä mirilii kertoi. Ja jos mä kasvattaisin, myisin luultavasti poikaset hintaan 10-15€. En mä kyl ostais keltään alle 12 vuotiaalta henkilöltä mistään hinnasta, koska sen ikäisille hamstereita ei edes suositella.

Ja sit siitä mistä Pete sanoi, että tutuille hamstereita voi antaa vaikka ilmaiseksi. Oliko Pete sitten huono kasvattaja? Vastaus: Ei. Kyllä minäkin antaisin, jos olisin kasvattaja ja minulla olisi ns. yhteistyökasvattajia.

Monet on nostanut syrkkien hintoja siksi että eläinkaupoissa niitä myydään usein hintaan 20€. Sen ymmärrän, että eläinkaupoissa hinta on sen verran, koska eläinkauppiaiden pitää päästä voitolle myymistään eläimistä, koska se on heidän ammattinsa (Tietysti tukuista taitaa saada hamstereita halvemmalla). Jos kasvattajat myyvät syrkkejä hintaan 20€ eläinkauppaan, täytyy eläinkauppojenkin nostaa hintoja -> Kasvattajat nostaa myös hintoja, koska eläinkaupoissa myydään kalliimmalla?

Tulipa sekava viesti :P

Ninde

#179
Lainaus käyttäjältä: "Ellipsi"Ja sit siitä mistä Pete sanoi, että tutuille hamstereita voi antaa vaikka ilmaiseksi. Oliko Pete sitten huono kasvattaja? Vastaus: Ei. Kyllä minäkin antaisin, jos olisin kasvattaja ja minulla olisi ns. yhteistyökasvattajia.
Varmaan vähän eri asia, jos kasvattajat vaihtaa keskenään hamsuja (antaa jalostuskäyttöön ilman rahan vaihtoa), kuin että myydään just tyyliin 5e hinnalla tai peräti annetaan ilmaiseksi kun ei saada muuten menemään.

Mä olen jo monta vuotta harrastanut tätä jalostuseläinten vaihtamista useammankin kasvattajan kanssa. Sitä en vielä tiedä mihin mulla syrkkipoikasten hinta tulee nykykasvatuksessa asettumaan, aikaisemmin mulla oli cämpsyt 10e ja syrkit 15e. Markka-aikaan syrkit oli 50-60mk, cämpsyjen hintaa en muista kun en niitä ite silloin varsinaisesti kasvattanut.