• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsterikasvatus Saksassa ?

Aloittaja Elida, 24.07.09 - klo:23:12

« edellinen - seuraava »

muumimamma-64

#90
Jos teillä ei ole kovin hoppu asialla, niin Hollannissa järjestetään Joulukuussa iso lemmikkitapahtuma/näyttely, jonne kerääntyy eri maiden harrastajia ja kasvattajia.Sieltä luulisi sitten jo löytyvän eri maiden hamsterikasvattajiakin.
http://www.vhm-events.com/

ja tuolta klikkaa Exoknaag 2010 ja sieltä sitten löytyy Houten December 2010, jonka takaa k.o tapahtuman tietoja.
Viime kevään samanlaisesta tapahtumasta mulle kulkeutui saksalaisia hiiriä.

täällä taas puhutaan monista eri jyrsijälajeista ja saisi varmaan yhteyksiä luotua, tosin kielenä saksa tai hollanti, mutta osaavat kyl näemmä englantiakin , jonkin verran.

http://www.kleineknaagdieren.nl/forum/

Ja Exoknaagista tulee topsuja tuonne evenementen kohtaan aikanaan.
Elämä ilman hiiriä ja lapsia olisi tylsää.
kesyhiirkasvatusta nimellä Zieno´s (lk, lilac)

Rose

#91
Jos joku lähtis saksasta hakemaan niin mä tahtoisin todella paljon jonkin näistä

pk norre umb
soopelisuklaa
kyyhkynharmaa
musta vkkk
kyyhkis kk
musta kk
hunaja
hopeakyyhkis
hopsu umb
hopsu
suklaa

vn ja laikukkuus ja vn laikukkuus plussaa ja sukupuolella ei ole väliä :)

Minski

#92
^ Kasvatukseenko olet miettimässä ?
Jos lemmikiksi niin siihen varmaan on riittävästi hamsuja Suomessakin :) Ja lemmikkihamsuja saa Suomesta jo monta sillä hintaa mitä tulee maksamaan yksi hamsu Saksasta kaikkine kuluineen. Ite ainakin ajattelin ihan pitempään kasvattaneille näitä tuoda, joilla on iso tarve eri sukuisille eläimille. Ja kasvatukseenkaan ei välttämättä kaikkien kannata saksalaisia hamsuja ostaa, aloittelijoille etenkin on varmaan ihan Suomen hamsurepertuaarissakin vielä riittävästi eri sukuisia eläimiä, ja saahan näiden saksalaisten jälkeläisiä sitten meiltä aikanaan -jos tämä reissu nyt onnistuu- niin ettei kaikkien tarvitse omia saksalaisia hankkia :)

Lainaus käyttäjältä: "Pertti"Saksaan varmaan saa menopaluulennot halvimmilaan jotain parillasadalla Finnairilta. Lufthansalla on kovia tarjouksia, mutta en tiedä saako niiden koneella tuoda eläimiä.
Ok. Parisataa euroa on vielä ihan ok, siitä ylemmät summat sitten aiheuttaa jo pitempiaikaista säästämistä. Voisko joku selvittää tota Lufthansa-hommaa, että saako tuoda eläimiä siinä ?

Lainaus käyttäjältä: "Pertti"Laiva on varmaan siitä kyllä kätevä että rajamuodollisuudet (taisiis turvatarkastukset) on vähän huonommat eikä tarvitse ihan niin paljon stressata että mitäpä jos tuleekin joku yllättävä ongelma kotimatkalla. Auton mukaan ottaminen helpottaisi hirveästi paikallisten kasvattajien löytämistä, tuskinpa ne kaikki Berliinissä (tai muiden suurkaupunkien lähellä) ovat. Toisaalta taas, on se lentäminen vaan edullista ja kätevää nykypäivänä.
Toi laivamatka on vaan kauheen pitkä. Mutta siis mulle käy kyllä sekin, pääasia että jollain konstein sais hamsuja sieltä :) Mutta kukas sitä autoo sit ajais siellä ? Onks tänne lähtemisestä kiinnostunu muuta kun sä, Marla ja mä ? Marla tietty on ammattikuski, joten Marla ottaa auton ja ajaa siellä meitä kasvattajalta toiselle, jos laivalla mennään :) Marla on myös meidän tulkki, joten täähän on ihan huvimatka mulle; kun ei oo mitään taitoja niin ei tarvi tehä mitään :D

Ai niin mulla on muuten silleen vähä huono homma suunnitella tämmösiä reissuja, että mä en saa lomaa erikseen tämmösiin. Mä joudun keskittään lomani kesään, joulun välipäiviin ja hiihtolomaan, mitään "lähdenpä parin viikon päästä Saksaan"-lomia en kyllä saa eli kaikkein paras olis, jos tää hoituis kesällä, kun mulla on sitä lomaa, mutta taitaa loppua suunnittelussa aika kesken.
Hamsteriton tätä nykyä

Saana

#93
Luen vähä myöhemmin koko kertjun läpi mut jooo saksaan! Ja mihin vaan! :D Mä haluaisin, ylläri, roboja. :D

Minski

#94
^ No ni mukaan vaan ! Ja sullakin on kortti, joten olet potentiaalinen kuski siis, jos vuokraamme auton tms :D

Mä lähetän tänään sp:tä Saksaan ja kyselen noista syyriskasvattajista ja sit myös noista roboista. Mä en oo törmännyt omaehtoisella hakemisellani robokasvattajan sivuihin, mutta eihän se sitä tarkota etteikö niitä siellä silti olis. Ja uskoisin, että ainakin eläinkaupoissa niitä luulis siellä olevan, jos semmoset sulle vaan kelpais :)
Hamsteriton tätä nykyä

Saana

#95
Roboissa on se hyvä puoli, ettei niillä ole mitään suuria terveysongelmia eikä niiden ole mahdollista olla hybridejä eli eläinkauppaeläimet käy oikein hyvin. Vaalenevaa huskya vaan kun löytyisi jostain... Ne ps/rs robot vois olla kanssa aika veikeitä. :D

Nape

#96
Mä kävin huvikseen katsoon Tallink Siljan matkoja; Helsinki-Rostock oli joku tarjous, että 109e / suunta per henkilö jos on 4 henkeä b-hytissä ja auton saa ilmaseks mukaan. No sitten siellä luki, että eläimen lipun hinta on 80e /suunta.

Ja blue1:llä lentää helsinki-berliini esim Lokakuussa halvimmillaan n. 130e menopaluu per henkilö, jos on 4 päivää, lemmikkimaksu 20e per suunta. Varmaan vieläki halvemmalla sais jos jaksais pyöritellä noita lähtöajankohtia.

Minski

#97
^ Kiitos :) Mietityttää vaan, että voiko toi sama maksu koskee ihan siis vaatimattomia ja vaivattomia hamsujakin. Aika hassua, jos hamsustakin menee 80 e/naama.

Lainaus käyttäjältä: "X-File's/JonnaMilaya"Ja tuosta elukoiden rahtaamisesta kesällä: siellä autokanella tulee ihan pirun kuuma,viimeks siellä oli jotain +32 ja sellaset 30 kania oli pakko roudata hyttiin. Tämän kaiken sanon usean matkan kokeneena.
Mites tuolloin oli noiden kanien lemmikkimaksut ja millä yhtiöllä menitte ?

Löysitko Nape tietoa tuosta Blue1:stä, että kuljettaako siis myös ulkomailta eläimiä ? Itse löysin sieltä vain kohdan "Veloitamme eläimista kotimaan reiteillä seuraavasti: 20 €/lento matkustamossa ja 30 €/lento ruumassa."

Lufthansan sivuilla puhutaan vain koirista ja kissoista, joita saa matkustamossa kuljettaa alle 8 kiloisia. Mitenkähän sitten jyrsijät, eikö niitä saa kuljettaa vai eikö niille vain oo tullu mieleen, että muitakin kuin kissoja ja koiria voi kuljettaa ? Hinnat on myös tosi isot "Small Animals in the cabin, max. 8 kg within Europe 70 EUR" :huh

Finnairillakin luki, että "Lemmikkieläin matkustamossa 60 €/suunta".

Voiko noi maksut oikeesti tarkottaa, että yhdestä hamsustakin menis tuommonen summa vai onko se niinkun per boksi ? En voi mitenkä uskoo, että vois tarkottaa yhtä hamsua :nops:

Mitäs muita yhtiöitä on olemassa ? Vois katella mitkä kuljettaa lemmikkejä ja millä hinnoilla.
Hamsteriton tätä nykyä

Marla

#98
Jos/kun mä sit parin vuoden päästä valmistun ammattikuljettajaksi, ei välttämättä olis paha ajatus haalia jengiä kasaan ja lähteä vaikka jollain pikkubussilla Saksaan. :)
Siis tietty varmaan aiemminkin nyt jonkinlainen reissu kyhäytyy, mut vois kyllä joskus tulevaisuudessa ajatella, että uudemmankin kerran vois mennä.
Mulla on tosiaan ajokortti, mutta en saa noita vuokra-autoja oikein ajella, kun niihin vaaditaan korkeampi ikä ja vakituinen kortti.

Lainaus käyttäjältä: "Minski"Voiko noi maksut oikeesti tarkottaa, että yhdestä hamsustakin menis tuommonen summa vai onko se niinkun per boksi ?
Luulis, että noilla meinataan sellaista kissan/koiran kuljetusboksia - voihan sellaisenkin hommata ja ahtaa täyteen hamsubokseja sit. :D Täytyy varmaan selvitellä tapauskohtaisesti lentoyhtiöltä tollaisia, kun ei varmaan ihan jyrsijöitä olla ajateltu noissa.

Nape

#99
//http://www.flysas.com/en/fi/Travel_info/Special_needs/Pets/Charges/?vst=true

^Tuolla oli jotain tietoa lemmikin matkustuksesta. Ja tuo linkki oli siis blue1:n sivuilla. En kerennyt nyt lukemaan sieltä sen kummemmin. Ehkä helpoin tapa selvittää tota, niin ois soittaa suoraan johonkin neuvovaan puhelimeen :) .

Minski

#100
Lainaus käyttäjältä: "Nape"//http://www.flysas.com/en/fi/Travel_info/Special_needs/Pets/Charges/?vst=true
Tuolla oli jotain tietoa lemmikin matkustuksesta. Ja tuo linkki oli siis blue1:n sivuilla. En kerennyt nyt lukemaan sieltä sen kummemmin. Ehkä helpoin tapa selvittää tota, niin ois soittaa suoraan johonkin neuvovaan puhelimeen :) .
Juu eli tuo on siis just se, että kotimaan reiteillä 20 e ja Euroopan välillä 50 e/eläin. Mutta itse Blue1:n sivuilta löysin vain kotimaan reittejä koskevan tiedon lemmikkien kuljetuksesta, ei puhuttu mitään muista maista.

Lainaus käyttäjältä: "Pertti"Ei siinä käsittääkseni ole sen suurempia rajoituksia, lähinnä rajoitteet luo tilat mitä käsimatkatavaroille on määrätty. Tietty kannattaa vähän miettiä mitä lentoyhtiölle sanoo, ei varmaan kannata ainakaan kertoa että on tulossa parikymmentä hamsteria :D Mä toin muistaakseni viis eläintä kerralla Prahasta, ei kellään ollu mitään mutkuttamista missään vaiheessa. Itseasiassa, mun lemmikeille oli varattu ihan oma penkkikin koneessa...
Ok. Toitko syyriksiä vai kääpiöitä ? Mietin vaan, että minkä kokosessa boksissa/bokseissa ton 5 hamsua toit ja menikö sulla kaikista hinta erikseen vai vain yksi lemmikkimaksu ?

Eli kun siis mietin, että meniskö usempi hamsu sit yhdellä maksulla, jos ostasin vaikka jonkun ison GEO-boksin ja toisin kaikki hamsut siinä samassa boksissa ? Luovutusikäsillä syyriksillähän toi onnistuukin, aikusilla syyriksillä ei tietty enää.

Jos tuon kaikki hamsut eri bokseissa niin sitten menee kaikista oma maksunsa ?

Ja ilman muuta toteutetaan toi Marlan pikkubussi-idea joskus ! Haetaan kaikki Euroopan hamsuhienoudet :)
Hamsteriton tätä nykyä

KaisaM.

#101
Mulle sais tuoda vaikka jonkun musta vkkk naaraan  :lov  Ilmoitelkaa ihmeessä jos ootte tätä reissua joskus toteuttamassa, minua kiinnostaisi kyllä jos olen sillä hetkellä suht rikas.  :D
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Pertti

#102
Mä toin campbelleja silloin marraskuussa 2007. Mulla oli mukana yksi flätti, johon olin pakannut neljä vai viisi s-koon matkaboksia. Oli vähän epäselvää ennen lähtöä että miten niistä veloitetaan - eläinten lukumäärän vai painon mukaan, joten katsoin parhaaksi pakata "viisi yhteen" :D S-koon bokseisssa campbellien oli turvallista matkustaa myös lentokoneessa, ja tietenkään ne eivät niissä bokseissa kauan olleet - Jana oli nimittäin niin ystävällinen että toimitti etukäteen valitsemani hamsut valmiiksi pakattuina hotellile lähtöaamuna.

Eläimistä veloitettiin sitten lopulta ylimääräisenä käsimatkatavarana. Hinta oli muistaakseni reilun kympin per kilo, 13 euroa taisin maksaa yhteensä. Palatessa hinta oli vähän korkeampi, mutta alle parikymppiä ainakin.

Koko juttu oli kyllä aika hauska - olin etukäteen soittanut että kanssani tulee hamstereita. Puhelimessa hinnaksi sanottiin juurikin jotain 60 euroa per suunta. Lopulta lähtöselvityksessä täti rupesi nauramaan, ja kertoi että lemmikilleni oli varattu oma tuoli :D Nojoo, Finnair hoisi kuitenkin asian hienosti, ja meille oli varattu paikka vikalta riviltä koneessa, itse olin ikkunapaikalla ja mun vieressä ei tainnut istua edes kukaan koko penkkirivillä. Flätin olin vielä laittanut pahvilaatikkoon, jotta vältyin pahimmilta ihmetteleviltä katseilta. Flätti oli myös siitä kätevä, että se mahtuu hyvin käismatkatavaroille varattuihin tiloihin. Turvatarkastukset olivat luku sinänsä, mutta kaikesta selvitiin - Tsekkeihin vein neljä eläintä ja takaisin toin viisi  :) Siihen aikaan mun mielestä Blue1/SAS ei ottanut eläimiä matkustamoon!? Voi olla että oon sitten tulkinnut jotenkin väärin, tai sitten säädökset ovat muuttuneet.
Kyllä aina yhen voi ottaa!

Saana

#103
Pitäskö noi haku/matkasuunnitelmat siirtää tänne viewtopic.php?f=35&t=6738

Minski

#104
Lainaus käyttäjältä: "Pertti"Mä toin campbelleja silloin marraskuussa 2007. Mulla oli mukana yksi flätti, johon olin pakannut neljä vai viisi s-koon matkaboksia. Oli vähän epäselvää ennen lähtöä että miten niistä veloitetaan - eläinten lukumäärän vai painon mukaan, joten katsoin parhaaksi pakata "viisi yhteen" :D Eläimistä veloitettiin sitten lopulta ylimääräisenä käsimatkatavarana. Hinta oli muistaakseni reilun kympin per kilo, 13 euroa taisin maksaa yhteensä. Palatessa hinta oli vähän korkeampi, mutta alle parikymppiä ainakin.
Ok. Olisko se susta huono, jos tois isossa geo-boksissa muutaman syyriksen vai oisko parempi olla jokaisella oma boksinsa ? Tosin mihin mä sit pakkaisin ne kaikki boksit onkin taas uus kysymys :) Ja tietty jos tois kaikki samassa boksissa niin ei vois tuoda sit kun yhtä sukupuolta. Mutta toi lemmikkimaksu olis kyllä aika kiva tietää hyvissä ajoin, että mitä vaikka 5 hamsua kustantaa, on aika iso ero sillä, että meneekö 60 e per hamsu vai kilohinnalla :D Kun tietäis sen jo hyvissä ajoin niin voisi suunnitella tuotavien hamsujen määrää.

Annina: Kyllähän tää varmaan tohon sun linkittämään ketjuun kuuluis, mutta toisaalta joutus sit keskusteleen kahdessa ketjussa tästä saksalaiset hamsut-aiheesta; toisessa yleisesti ja toisessa matkoista. No jos joku haluaa siirtää jutut tuohon ketjuun niin sopii sekin mulle :)

Laitoin eilen yöllä pitkän sp:n tuolle Sabrinalle, joka mulle vastasi viimeksi. Kyselin niistä hamsukasvattajista häneltä, että tietääkö hän meiän halajamien syyrisvärien kasvattajia tai robokasvattajia. Voi olla, että menee taas aikaa ennenkuin hän vastaa, mutta uskon, että vastaus tulee kuitenkin jossain vaiheessa :) On muuten tosi hyvä, kun joutuu kirjottaan enkuks, mulla oli nyt jo huomattavasti helpompaa ja nopeempaa muotoilla ajatukseni enkuks kuin viimeksi, tosin viimeksi meni aikaa siinä, kun pelkäsin kielioppivirheitä, mutta nyt kun huomasin, ettei sielläkään mitään mestareita olla niin annoin mennä kaikkine kielioppivirheineen :D
Hamsteriton tätä nykyä