Hamsterikasvatus Saksassa ?

Aloittaja Elida, 24.07.09 - klo:23:12

Minski

^ Miten kallista ja hankalaa se on ? Jos kerkeet vastata niin voit laitella vastausta myös yksityisellä :) Mä kun niin tarttisin jotain ihan uutta verta tähän mun hommaan, kun tuntuu, että samat suvut ja knikit vaan kukkii täällä Suomessa :nops:

Elida

^^Tai vastaa tänne vaan, voi olla muitakin, joita kiinnostaa. :)
Meillä asuu syyrialainen hamsteri, Eppi (synt. 22.5.2009, haettu löytöeläintalosta 1.9.2009 nukutettiin pois syyskuussa 2010 (vatsakasvain).

Minski

^ Juu no tota kysyessäni et ollut kertonut millä yhtiöllä aiot matkustaa, joten en tietenkään voinut sitä tietää. Ainakaan Finnairilla tuo kuljettaminen EU-maiden sisällä ei tuon ketjun mukaan kuulosta minusta lainkaan hankalalta eikä mitenkään kalliiltakaan, joku kymppi uutta verta olevasta jalostuseläimestä on minusta pieni lisähinta, jonka kyllä mielellään maksaa, kun hyödyt olisivat kuitenkin suuret ja kauaskantoiset.

Edit. Viestini oli siis tarkoitettu GaneshaXin viestiin, joka on näköjään poistettu myöhemmin tuosta...

Anonymous

Uskoisin että GaneshaX:illa ei ole ollut tietoa omasta tulevasta matkastaan vielä kovinkaan kauaa.

GaneshaX

Mä olen lyönyt tässä parin vuoden sisällä jo niin monta sataa ruotsista hakiessani jalostuseläimiin, ettei ole rahaa lennellä finnairilla ja ostella juuri heidän vaatimiaan kuljetuslaatikoita.

Jos niin kovasti tarvitset uutta verta, niin miksi et hae itse?
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Minski

^^ No mulla ainakin oli kyllä ihan rauhallinen ja asiallinen viesti ? :pihalla: En itse ainakaan näe mitään pahaa siinä, jos kyselee matkasuunnitelmista ja kyselee neuvoja mahdollisista hankaluuksista ja hinnoista, joista henkilö itse on aloittanut kertomaan ? Vai mistä siis nyt oli kyse ?

Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"Jos niin kovasti tarvitset uutta verta, niin miksi et hae itse?
No tuossa yllähän minä juuri yritinkin tiedustella mitä hankaluuksia ja hintoja tuommoisen hakureissun tekemisessä on, ajattelin että haluaisit enemmänkin kertoa kun sanoit sen olevan hankalaa ja kallista. Itse en ehkä tuollaista reissua rohkenisi tehdä, kun en ole muutenkaan matkustellut, mutta aiemmin Elidalta kyselin innokkuutta tuoda sieltä hamsua tänne Suomessa käydessään ja siksi kiinnostaisi tietää, että olisiko sen toteuttaminen miten hankalaa ja kallista. En tuosta laittamastasi linkistä löytänyt -ainakaan pikaselaamisella- kuin tuon Finnairin tiedon, mitenkäs muut yhtiöt, saako niissä kuljettaa eläimiä ? Sen verran itse tiedän, että sen kuljetuslaatikon voisi tehdä myös itse, ei sen tarvi olla mikään ostettu, mutta muuten olen aikalailla tietämätön, kun en ole matkustellut, saati sitten kuljettanut eläimiä, siksi kiinnostaa kaikki tuohon kuljetukseen liittyvä ja ajattelin sinulta kysellä, kun matkastasi tässä ketjussa mainitsit. Olenhan minä yrittänyt sikäläisiin kasvattajiin saada jo kontakteja kuten olen tainnut siitä tässä ketjussa mainitakin, mutta valitettavasti en ole onnistunut saamaan kontakteja sinne ja ilman kontakteja ei voi hamsuja hakea/tuoda. Toisaalta ymmärrän kyllä, ettei heitä kiinnosta kontakti täältä, tuskin edes harkitsisivat näihin Suomen pieniin asumuksiin hamsua myyvänsä, ovat hamsusivuillaankin hyvin tarkkoja siitä asumuksen koosta ja eihän ne täällä Suomessa täyty, jossa joku hamster duna on olevinaan hamsterille onni ja autuus.

Edit. Mutta jos nyt juteltaisiin ihan ystävällisesti tästä topicin aiheesta, en halua pahaa mieltä itselleni tai muille tämmöisestä asiasta, kun en edes ymmärrä mistä tässä nyt yht'äkkiä alettiin jotain kummaa eripuraa kehittämään

Pertti

Saksasta tuodessa ei edes tarvitse mitään erityisiä lentolaatikoita. Eihän tuo itse eläinten kuljetus juurikaan mitään maksa, mutta perinteisillä valtiollisilla lentoyhtiöillä lentäminen on aina vähän tyyrimpää kun noilla low budget-yhtiöillä (jotka eivät siis kuljeta eläimiä). Finskilläkin kyllä pääsee Saksaan parilla sadalla eurolla, joten ei se mun mielestä kovin paha ole jos tuo muutamankin eläimen. Myös Lufthansa lentää aika edukkaasti Helsingistä Saksaan, mutta heidän eläinasioihin en ole perehtynyt. SAS ja Blue1 ei kuitenkaan taida lennättää eläimiä matkustamossa.
Kyllä aina yhen voi ottaa!

^ Kiitos ! Sain tosi paljon hyvää informaatiota
Eli siis tarkottaako tuo, ettei tarvi lentolaatikkoa niin sitä, että eläimen voisi tuoda vaikka millasessa boksissa ?

---

Sain yhden vastauksenkin Saksasta :) Tosi kivaa vaihtaa ajatuksia jonkun toisen maan hamsukasvatuksesta ! Ite ainakin koen sen hirmu hienona :yes:

"Hello Minna!

My english is not very good, I´ll hope you understand it  - I dont write or speak english in my daily life too. But I´m happy that you wrote a mail to me!

Dove and Honey Black are very good colours - I like Dove TTS so much!

At this time, I´ve got babies too - they are 4 weeks old and they can get nearly in their new home.

My old  homepage was no more beautiful, so that i´ve a new one, i will send you the adress: www.hamsterzucht-daydreams.jimdo.com I hope you would visit the new one.

Our minimum recommendation of hamsters cage in Germany is 80x50x50.

Pet shops only sells cages they are to small for the hamster - and so much plastic! We have build some of them self - but my husband doesnt like it. He say´s "Oh no, no more hamstercages to build, please!" :))) Big cages you can only buy at the internet for 50 euro, they are 1 meter and really nice.

How expensive are the hamster cages in your country? Have you something build on your own?

I buy the hamsterfood in the pet shop, but i always mix it at myself. My hamster loves gammarus and fresh food. Do you know the name "Golliwoog"? This is a flower, where the hamster can eat and they love it.
Can you buy this in finnland?

My breeders opinion ist that the hamster are big and muscular, my biggest hamster male are 198 g and he´s very fine, I love him :) How many gramm do you hamsters have?

How big is your hamstery- how many hamsters live in your home? I´ve got 8 hamsters at this time.

Many hamster colours live in our country, but all people loves black tts banded. But they dont like Red Eyes - many peoples says "Oh no, it look like a monster with Red Eyes!" I dont understand it.

In our country, we dont have any hamster shows, and i find it really really bad. I hope you can tell me more about your hamster shows in finnland!

Oh, how difficult in your country with the breedername!!
In our country it ist very easy, because they are no hamster clubs and so one, so that you only have to look for the breedername you will take - and then so can get the name that you want!

My breedername is "of Daydreams" and also my hamsterbabies has the name Angel "of Daydreams" - from the A-litter , then for example Betty "of Daydreams" from the B-Litter.... an so on.

But i think in finnland it gaves more "quality hamster" because not everyone can get a breeder! You must register them and you must have a breeding plan - this is hard work but i find it very good! In our country, everyone can get a hamster breeder! And some people they dont understand the genetik code, they make banded + banded hamster parents and so on! Thats not good - my wish is a breeders club and not everywhere can get a hamster breeder.....

I dont have any contact in your country too, but i will look at your homepage and search another breeder in finnland...

Now im very intressting of your hamster breeding in finnland :)

I hope you can understand my bad english and it would be very nice if you send me another email- even if you have any time.

Best wishes
Sabrina and the daydream hamsters"

Marla

^ Kuulostaa todella mukavalta. :) Tuntuu, että ulkomaisilla kasvattajilla on kumminkin kiinnostusta suomalaisiin hamstereihin, muttei vaan niin kauheasti ole tullut tehtyä kauppaa. Tietty nyt Ruotsiin ja näin, mutta muuten...

Itse oon suunnitellut laivareissua Saksaan, ja siellä sitten hamsu tai pari kulkis ihan kivasti. On kumminkin niiiiin onnettomia nuo suunnitelmat vielä, että mä en lähde kellekään lupailemaan kyytejä tms. En mä sellaisia pitäis mahottomana, kun olishan se sitten ihan jees, että muutkin hyötyis uusista linjoista eikä niin, että vaan itelle hankkisi. Ja jossei ihan samasta poikueesta kaikkia, niin sehän olis hyvä.

Voisi melkeinpä joskus sitten itse uskaltautua kirjoittamaan jollekin saksalaiselle hamsuihmiselle - pääsis samalla treenaamaan omaa saksan kielen taitoaan. XD

^ No ni lähetääs yhdessä laivalla Saksaan :P :D

Siellä tuntuu kyllä olevan tosi mukavia noi hamsuihmiset. Ainoosti mun virhe oli se, että en osannut referoida sähköpostiani ja kirjotin ihan hirveen pitkästi, joten kaikki ei ilmeisesti jaksa siihen vastata, kun eivät enkkua kuitenkaan sen kummemmin käytä elämässään kun me täällä suomessakaan.

Jotain hamsuvaihtiksia olis kyllä kiva tehdä. Näköjään vaan moni kasvattaa siellä creme-sukusia, vaikka tuo Sabrina tuossa kirjottaakin, että kaikki tykkää musta vkkk:sta siellä(kin), mutta ainakin ne sivut millä oon vieraillut on monet olleet creme-sukusten kasvattajia.

Musta tuntuu, että nyt ne luulee, että meillä on täällä Suomessa jotain huippu-laatuhamsuja, kun meillä on hamsunäyttelyitä niin paljon ja kasvattajanimihomma noin vaikee :D Todellisuudessa musta tuntuu, että Saksassa on hienompia hamsuja, ainakin kuvien perusteella näyttävät hyvätyyppisiltä- ja päisiltä ja massakkailta. Mun pitääkin siis seuraavassa sp:ssä valottaa vähän enempi tätä meiän hamsutilannetta, joka nyt ei ole mikään huippulaadukas kuitenkaan :)

Aion myös kysyä niiden knikki-tilanteesta, että tarkistaako ne häntiä vai onko siellä britti-tyyliin "knikkejä ei ole kun häntiä ei tutkita" :)

Edit. Saksa näköjään voitti euroviisutkin :)

^ Joo, tehdään tamperelaisten laivaretki Saksaan. :haha

No sehän olis mun kannalta hieno juttu, jos siellä olisi noita cremensukuisten kasvattajia paljon.
Luulisi, että Saksassa on aika lailla muutkin asiat kunnossa, kun siellä pidetään noin hyvää huolta hamstereista ja asumukset on tilavia - hävettää nää omat häkit, kun toisilla on suuria lukaaleja. :oops:

Mulla on kyllä niin rupuisia nää hamsut, etten kehtaa saksalaisille vaihtaa, mutta ostaa kyllä voisin. :) Alkoi itse asiassa nyt hirveästi houkuttaa tuo Saksasta hakeminen, kun sinne on laivalla kummiskin helppo kulkea jne.

Minski

^ No mutta luulis niillekin olevan tärkeetä saada uutta verta, saahan niitä meiän rupusia sitten jalostuksella parannettua :) Mä voisin kyl tehdä vaihtiksia niille, mielelläni niiden hienoihin oloihin myyn hamsuja, jos vaan ne kelpais, voi olla että nää meiän ei oo niin kovin hienoja, ehkä täytyy eka valottaa tätä tilannetta :D

No koskas lähdetään laivalla ? Kesälomalla :P Pikku kesälomareissu olis kyl kiva :) Sä voit olla sit se puhuja siellä Saksassa, koska mä meen ihan lukkoon aina kun mun pitäs puhua enkkua, kirjottaa kyl voin. Saksaa en edes osaa.

Miten nopeesti ja helposti sinne pääsee laivalla ja minkä hintasesti ?

"Yhdensuuntainen matkustusaika Helsingin ja Travemünden välillä on 27 tuntia. Yhdensuuntainen matkustusaika Helsingin ja Rostockin välillä on noin 34 tuntia."

Ei taida olla ihan halpaa ?

Nape

Meette jonkun rahtibotskin kyydissä :D ?

Marla

Finnlines ja Tallinkin Superfast kulkevat ainaskin Saksaan, mutta eivät nuo ihan hirvittävän halpoja hintoja tosiaan ole. Noista laivoista monet onkin melko paljolti roroja ja matkustaja-rahtialuksia, mutta ihan jees vissiin.
Hytti ja autopaikka on mennen tullen n. 600-700e, eli ei ihan hirveän halpaa - halvemmaksi tulis, jos sais vaikka 4 hlöä hyttiin.

Finnlinesin hinnastoa.
Superfastin hinnastoa.

Pertti

Melkeinhän sinne kannattaisi lentämällä mennä, ellei sitten saa neljää henkilöä hyttiin ja autoa (mikä taas helpottaisi siellä liikkumista). Mä oon kyllä messissä tarvittaessa, tosin en lupaa ajaa autoa  :D

Mä toin ainakin Tsekeistä eläimet ihan vaan lentämällä tavallisissa muovibokseissa, sama onnistunee Saksasta tuotaessa. Saksasta varmaan aika helppoa muutenkin tuoda lentämällä eläimet kun siellä puhuttaneen hyvää englantia (lentokentilläkin...) ja sillä ja Suomella lienee kuitenkin ihan välit kunnossa :)
Kyllä aina yhen voi ottaa!