• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsterikasvatus Saksassa ?

Aloittaja Elida, 24.07.09 - klo:23:12

« edellinen - seuraava »

jonna

#45
Vähän OT  :)
Hamsterikaapeista en tiedä mutta moni on marsuilleen vastaavia kaappeja väsännyt ja päällystänyt pohjalevyn vahakankaalla.
Jos levymateriaali on kunnon melamiinia tai-mitä-se-nyt-onkaan, niin se ei kauheasti edes pissaa ime jos viitsii siivota ainakin pissanurkan usein. Ellei käytä vessoja.

Mä oon ihaillut Zooplussan sivuilla niitä puisia kaappi"häkkejä", ne on aika ihania! Sitten kun voitan lotossa niin ostan kaikille sellaiset  XD

Elida

#46
^^Käyn kyllä Suomessa joskus (eilen tulin viimeisimmältä reissulta), mutta en kovin usein. Onnistuisihan se kuljetus varmaan silloin, kun tulen. Myös www.suomalaiset.de -palstalta kannattaa kysellä kuljetusmahdollisuuksia - ihmiset ovat melko avuliaita siellä.
Meillä asuu syyrialainen hamsteri, Eppi (synt. 22.5.2009, haettu löytöeläintalosta 1.9.2009 nukutettiin pois syyskuussa 2010 (vatsakasvain).

Minski

#47
^ Kiitos ! Toihan olis hienoa, jos oikeesti onnistuis saada hamsu sieltä :) Mun täytyy ihan oikeesti ottaakin selvää asiasta, jahka nyt saisin johonkin kasvattajaan ensinnäkin kontaktin, en tiiä jos ne säikähti mun pitkää sp:tä, kun mä en osaa referoida ikinä ajatuksiani lyhyesti vaan pälpätän ummet ja lammet, näköjään jopa englanniksi, vaikken siinä niin hyvä olekaan :D Tosin en tiiä suostuisko ne hamsua tänne myymään, kun just valitin sp:ssä miten täällä ei löydy mitään 100x50 cm häkkejä eikä oo noin hienoja systeemejä kuin heillä on hamsuilla.

Lainaus käyttäjältä: "jonna"Hamsterikaapeista en tiedä mutta moni on marsuilleen vastaavia kaappeja väsännyt ja päällystänyt pohjalevyn vahakankaalla.
Jos levymateriaali on kunnon melamiinia tai-mitä-se-nyt-onkaan, niin se ei kauheasti edes pissaa ime jos viitsii siivota ainakin pissanurkan usein. Ellei käytä vessoja.
Kiitti ! Mua kutkuttaa hirveesti ajatus tollasen kaappiterraarioston rakentamisesta :) Oon oikeestaan ihan innoissani :oops: Toteutuspuoli vaan vähän tökkii, kun en ole mikään nikkaroija. Mutta ainahan kokeilla voi :) Mulla on nykyään niin paljon tota nostelemista noissa asumuksissa, kun eka on terra, sen päällä häkki, sen päällä duna ja aina kun haluaa alimmaiselle antaa ruokaa tai käsitellä tai siivota sen alimman asumuksen niin joutuu nostaan kaikki päällimmäiset pois ja sit vielä kun töissäkin on sitä nostelemista niin tollanen kaappiterraariosto vähentäis sitä edes täällä kotona, oon kuiteskin aika heiveröinen, joten vaikkei ookkaan mitään selkäongelmia niin ei niitä ehdoin tahdoin haluais hankkiakaan. Toi asumusten edestakasin nostelu kyllä ottaa välillä niin päähän ja tollasella kaappiterraariostolla se ainakin vähenis paljon.
Hamsteriton tätä nykyä

GaneshaX

#48
Saksalainen hamsu kiinnostais kyl kans  :mrgreen:

Meidän termiittejä ei kyllä uskaltais laittaa ikinä puurakenteiseen häkkiin. Nää tuhoais ja pissis sellasen aivan varmasti... Eikä varmaan menis edes kauan.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Mustikkamaan

#49
^Mul on ollu puuhäkkei vuodesta nakki ja keppi, eikä ykskään oo vielä tullu läpi! Ja siis ku mulla on kuiteski ollu semmoset parisataa hamsteria kaikkiaan (plus poikaset), niin otanta on aika laaja :D Ideana onkin se, ettei saa olla semmosta houkuttelevaa reiänalkua! Ja toki puutyön jäljen tulee olla siistiä ja mutkatonta. Jotku tekee semmosia hökkeleitä et voi pois tieltä, ni ei ihme jossei niissä hamsut pysy.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Sintturainen

#50
Mullakin ois tuolla vaatehuoneessa jossa hamsut majailee, tuollainen kiinteä hyllystö. Oon miettinyt sen purkamista, kun on korkeudeltaan hyllyt sellaisia että duna ei ihan mahu (gabberit mahtuu, että ei ne ihan matalia silti oo...)  Voiskohan tuohon kehitellä jonkun verkkoseinän... Tuon matsku on tuollaista pinnoitettua/maalattua puuta. Pitääpä kysästä appiukolta, sillä on aina hyviä ideoita  :D

Sit piti kommentoida noita dunien hintoja, täällä paikallisessa eläinkaupassa minidunat 39,90€ ja hamsterdunat 59,90€ ja mä oon pitänyt niitä ihan sikahintaisina  XD

Vevve

#51
Mulla asuu syrkki osittain lastulevystä tehdyssä terrassa, eikä ole tullut ulos. Pesänurkassa on vähän pientä reiäntynkää, mutta levy on kolmisen senttiä paksua ja aika kovaa niin senkin pikkuskraapan tekemisessä Köntsällä on kestänyt jo melkein vuosi. Levy on vähän kupruillut jostain pissakohdasta, mutta se pysyy kurissa kun pitää laatikkoa.

GaneshaX

#52
Täällä päin on minidunat 30-50e ja hamster dunat 70-80e.

Eipä ole ikinä tullut ostettua täältä  XD
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

tintsku

#53
Täällä päin minidunat maksaa 30-50e ja 70cm dunat 60-90e, en oo kyllä ikinä tullu mieleenkään ostaa uutta dunaa, sen verran kalliita on kyllä. Käytettyjä, kun saa jo 20e:lla.

Minski

#54
Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"Saksalainen hamsu kiinnostais kyl kans  :mrgreen:
Minkä värinen ? 8-)
Jos mä saan johonkin kasvattajaan kontaktin niin voisin toimia yhdyshenkilönä :)
Hamsteriton tätä nykyä

Louna

#55
Mulle mies on luvannut että jos (tai siis kun) aloitan kasvatuksen, voidaan hakea Saksasta hamsuja   ;)   :sydan  Tekis mieli jo nyt päästä sinne ostamaan noita asumuksia ja juoksupyöriä ja kaikkea ihanaa mitä siellä näkyy olevan  :D Varmasti sieltä kyllä onnistuisi hamsterin saaminen ihan ilman että tarvii itse käydä, esimerkiksi yliopistoilta voisi kysellä vaihtoon lähteviltä saksan opiskelijoilta apua jos ei muuten ketään löydä.
-Ihmiset ovat unohtaneet tämän totuuden, sanoi kettu. Mutta älä sinä unohda sitä. Sinun on vastattava aina siitä, mitä olet kesyttänyt. (Antoine de Saint-Exupéry: Pikku prinssi)

muumimamma-64

#56
Täällä , kun on ihasteltu noita saksalaisia asumuksia niin on niillä paikkoja mistä noita kaikkia saapi tilata. Tässä muutama paikka missä valmistetaan ja myydään  kaappi ym elementtejä valmiiksi verkotettuina ym.

http://www.kleintiervilla.de/
http://www.kaefige-nach-mass.de/8.html
http://www.kleintierparadies.com/thm_Ka ... hrank.html
http://www.kleintierstaelle.ch/

ps.näkyvät käyttävän hiirillä myös tuollasia ja aattelin, et voi pojat mikä haju mahtaa tullakkaan , kun hiiren pissa imeytyy noihin puuosiin... :upmfh: ,kun yhden hiiriuroksenkin tavis asumus viikossa haiskahtaa jonkin verran.
Elämä ilman hiiriä ja lapsia olisi tylsää.
kesyhiirkasvatusta nimellä Zieno´s (lk, lilac)

Elida

#57
^Osa noista systeemeistä on näköjään sellaisia, että osa seinämää on auki. En uskaltaisi kyllä pitää hamsteria sillä tavalla. Varsinkin yksi, jossa on yläkerrassa kaide, josta voisi päästä juomapullon päälle ja siitä laidan yli. Hui!
Meillä asuu syyrialainen hamsteri, Eppi (synt. 22.5.2009, haettu löytöeläintalosta 1.9.2009 nukutettiin pois syyskuussa 2010 (vatsakasvain).

Minski

#58
Hah, mä arvasin, ettei kukaan niistä viitti vastata mun kilometrisähköpostiin, olis ehkä kantsinu vähän siis referoida ajatuksiaan :P Yks vastas lyhyesti; kiitteli mukavan pitkästä sähköpostista ja kehui mun hamsusivuja ja sanoi olevansa lomalla ja vastaavansa sitten kun lomailulta ehtii, no siitäkin on jo 3 viikkoa aikaa :D Mä oisin kyl mielelläni vastannut, jos joku jostain ulkomailta kyselis meiän maan hamsun hoidosta- ja kasvatuksesta.
Hamsteriton tätä nykyä

GaneshaX

#59
Mä meen kipaseen ens kuus saksassa, mut pirskatti ku se hamsterin kuljettaminen on tehty niin älyttömän typeräks ja kalliiks  :kieli
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki