Hamsujen hinnoista?

Aloittaja Niina-03, 22.06.09 - klo:09:50

Rianda

Hmm. kannattaisko laittaa jokaiselle oma wc-mukaan ?
4 x syrkkiä
5 x talvikkoa
ja poikaset.

Anonymous

^Täh?

Saana

^^Jokainen kasvattaja miettii itse mitä on tärkeää laittaa kasvattiensa mukaan. Itse annan mukaan rekisteripaparit, hoito-ohjeet, yhdistyksen esitteen sekä esitteen näyttelyistä. Annan myös ruokapussukan ja pienen pahvilaatikon, johon hamsteri voi tehdä pesänsä. Joskus annan mukaan myös pilttipurkin ja/tai siementangon tai muita herkkuja.

Hamsterin vessa ja puupuristepelletit ovat siitä kätsyjä, että jos hamsteri oppii jo pienestä tekemään asiansa tiettyyn paikkaan niin todennäköisesti se tekee ne siihen jatkossakin.

GaneshaX

Meillä annetaan mukaan paperit, ruokaa, hoito-ohjeet, SHY.n ohjeet, näyttelyesite, yhdistyksen esite ja mahdollisesti esim. pahviputkia, jos niitä on reilusti.

Meillä ei käytetä erillisiä vessoja yleensäkkään.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Rose

Täällä eläinkaupoissa se hinta vaihtelee 25-40e, kääppärit yleensä alle 40e mutta syrkit usein 30-40e, mutta tästä tuli mieleen että kun ostin pienenä kaksi risteytyskania eläinkaupasta, niin toinen oli melkeen jo vuoden ja maksoi 60e ja toinen muutamakuukautta ja 70e, ja mitään ei tullut mukaan ja en usko että kaneja oli edes käsitelty koska kanit oli todella arkoja ja ei ollenkaan sosiaalisia, ja se käsittelyn voi vaan kuvitella miten hankalaa se oli.. mutta siis hamstereiden kohtuullinen hinta mun mielestä on se 20-25e ja paperit mukaan :)

Anzukka

Joo Eläinkaupathan saa voittonsa noil huimil hinnoilla eläimistä ja esim tarvikkeet on paljon kalliimpia kuin netistä tilattuna postikuluineen. Mä maksoin eräästä eläinkauppahamsusta joka oli villi, hullu ja sille tuli viel knikki, 36 euroo. Se on mun mielestä paljon eläinkauppahamsusta mut kasvattajilla vois olla hinta mun puolesta vaikka 50 euroo ku tietää saavansa terveen eläimen jolla on suku tiedossa ja knikki on epätodennäköisempi mitä näyttelytetympi suku on. Näin mä olen sen tiedostanut.
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Maiju*

Mut tokihan eläinkauppojen on vedettävä eläinten ja tarvikkeiden tukkuhintoihin katteet + alv päälle, jotta siitä saa edes kulut pois - epäilenpä suuresti ettei sillä rikastumaan pääse.
Jo liiketilojen vuokrat on niin suuret, että myös kassaan on tultava rahaa ettei persnetolle mene.
Riitasoinnun talvikot & kesyhiiret - kasvatus tauolla

Ken_G

Niinpä, kyllä eläinkaupankin pitäminen on liiketoimintaa jonka on tarkoitus tuottaa voittoa tai ainakin kohtuullinen toimeentulo. Silti niiden hinnoissa on huimia eroja, joten kannattaa katsoa mistä ostaa. Itselleni on hintoja tärkeämpää eläinten hyvät olot liikkeessä ja asiantunteva palvelu. Faunattaret kuitenkin kierrän kaukaa, koska siellä hintataso lähentelee kiskontaa  :kieli

Maiju*

Mä tykkään Faunattarista, sillä kaikissa heidän liikkeissään jossa olen käynyt on eläimillä ollut niin ihanteelliset olot kuin eläinkaupassa voi olla. :)
Etenkin Lahden Faunattaressa on ihana asioida, myyjät on tosi ystävällisiä ja palvelu aivan mahtavaa!
Toki esim. tarvikkeet on siellä hintavampia kuin monessa muussa, mutta koska itsekin olen erikoiskaupassa asiakaspalveluammatissa töissä, vien rahani vain liikkeeseen jossa on kaikki palikat kohdallaan (etenkin eläinten olot) sekä palvelu asiallista ja ystävällistä.

Eräässä toisessa Lahtelaisessa eläinkaupassa palvelu on niin alhaista ja epäystävällistä, että se on meidän taloudessa käytännössä boikotissa nykyään.
Riitasoinnun talvikot & kesyhiiret - kasvatus tauolla

Saana

Lainaus käyttäjältä: "Maiju*"mutta koska itsekin olen erikoiskaupassa asiakaspalveluammatissa töissä, vien rahani vain liikkeeseen jossa on kaikki palikat kohdallaan (etenkin eläinten olot) sekä palvelu asiallista ja ystävällistä.
Mä maksan kanssa mielelläni hitusen extraa asiakaspalvelusta.

Eläinkaupoissa on ihan järjettömiä eroja. Myös Faunattarissa löytyy todella suuria eroja mm. eläintenpidossa ja asiantuntemuksessa. Useimmissa Fauniksissa on kyllä erinomaiset tilat eläimille, jotka ovat myynnissä. Mutta niin Fauniksissa kuin muissakin liikkeissä, takahuone kertoo enemmän kuin mikään. Olen kurkistanut aika monen liikkeen takahuoneeseen ja joissain paikoissa on erinomaisen mainiosti asiat, kun taas joissain on taas aivan ala-arvoiset olot eläimillä. Pienet terrat sekä järjetöntä poikastehtailua.

Eli kannattaa ottaa selvää millainen liike todellisuudessa on ja kannattaa vain asiallisia liikkeitä.

Anzukka

Tottakai eläinkauppojen pitää tehdä voittoa mutta sanoinpahan vain että mielummin kasvattajalle maksan! Porin akvaario & lemmikkiliike (tms.) pitää hamsuja ihan hirveen pienissä kopeissa. Olikohan siinä viimeksi 4-6 poikahamsuu (6-7 viikkosta) varmaan 40x30 asumuksessa  :roll: Eli siis yli luovutus ikäsii hirveen ahtaassa tilassa ja vesipullo tyhjä eikä ruokaa näkyny missää. Kävi vähä sääliks hamsuraukkoi.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

eeva

Hei!

Kokoain itselle eri jyrsijöiden suositushintoja ylös joten olisi kiva saada vastauksia!

Olisin kiinostunut, että mikä on tänäpäivänä hamsterin suositushinta ( kerro myös laji) ja onko uroksilla / naarailla hintaeroa? Kuinka paljon eroa on hinnoissa kun virallinen myy verrattuna epäviralliseen? Entäpä mihin hintaan aikuisia hamstereita myydään?

Kiitos! :)

Deesa

Porvoon Faunattaressa kääppärit maksaa 25€, en tiiä mitä syrkit maksaa, ku en oo koskaan kattonu  :oops:
RIP vkh tv Sulo, 22.6.2011-3.9.2011 ?

GaneshaX

^^ Oliko se porin lintu ja akvaario?
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Katitar

^ jos kyseessä on se (olikohan se nyt) Eteläpuiston varressa oleva eläinkauppa niin se on mielestäni aika kyseenalainen.

kävin sieltä joskusmuinoin kysymässä naarasroboa toiselle kaveriksi ja kun kysyin että kumpia sukupuolia häkissä x-on, niin myyjä/omistaja vastasi että molempia. eläimet olivat silloin reilun 2kk ikäisiä. myyjä ei kuulemma enää vanhoilla silmillään enää erota sukupuolia toisistaan. - jäi sitten ostamatta.  :S

tästä on kyllä aikaa reilu 5 vuotta, mutta en ole sen jälkeen kyllä jalallanikaan liikkeeseen astunut.
Wippee's -roborovskit
*** katinhamsula.webs.com/ ***