• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsujen hinnoista?

Aloittaja Niina-03, 22.06.09 - klo:09:50

« edellinen - seuraava »

Anzukka

#75
No siis ajatellaan että jos kasvattajalla (tai harrastajalla) on 20 hamsteria ja  teettää yhden-kolme poikuetta vuodessa niin 25€ per poikanen (poikasia jää yleensä kotiin ja eihän niitä aina synny valtavia määriä) ei kata kaikkea, eikä pidäkkään. Kaikki harrastukset maksavat jotain.. Yleisesti eläinkaupat pyytävät 25-45 euroa miksi ei kasvattajakin voisi pyytää sitä kahtakymmentäviittä? jos nyt muut ovat nostamassa nousee meilläkin vaikkei poikasia ole vähään aikaan edes tulossa :)
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Anonymous

#76
Ainakin Hämeenlinnan Faunatar ottaa syrkistä 25e ja Hyvinkäällä  Salamanteri 20e.

GaneshaX

#77
Tää ihmetyttää mua suuresti, miksi kasvattajien pitäisi myydä halvemmalla, kuin eläinkauppojen? Miksi?
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Vevve

#78
^ Ehkäpä ne ihmiset, jotka ovat laiskoja, eivät tajua miksi pitäisi ostaa kasvattajalta ja etsivät vain lemmikkiä, kääntyvät herkemmin eläinkaupan puoleen kun se on helpompaa ja halvempaakin.

PiiaL

#79
Miksi pitäisi verrata kasvattajien ja eläinkauppojen hintoja toisiinsa? Koska en ole tässä mitään hurjaa bisnestä pyörittämässä kasvatuksellani, niin minulle se hamsterin hinta ei ole hirvittävän tärkeä asia, vaan se hyvä koti (jonka pyrin riittävällä kyselyllä tuntemattomilta ostajilta varmistamaan niin hyvin kuin mahdollista), eikä minun kasvattejeni hintaa eläinkaupan hinnat tule heilauttelemaan. Eli minun kantani on se, että ei tule myydä halvemmalla eikä kalliimmalla kuin eläinkauppojen, vaan ihan sillä omalla hinnalla, jonka kokee sopivaksi.

Mustikkamaan

#80
Komppaan Piiaa ihan täysin.

Lisäksi 20 euroa on yksinkertaisesti kätevä tasaraha, etenkin meikäläiselle jolla harvoin on käteistä.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Niina-03

#81
Lainaus käyttäjältä: "PiiaL"minun kantani on se, että ei tule myydä halvemmalla eikä kalliimmalla kuin eläinkauppojen, vaan ihan sillä omalla hinnalla, jonka kokee sopivaksi.
Ostajan markkinat, kuten joku aiemmin sanoikin. Hinta riippuu todennäköisyydestä saada hamsut kaupaksi.
Totta on, että kasvattaja saa paremmin kaupaksi hamsunsa kuin esim. ekakertalainen nuori lemmikinomistaja joka yhdistää Pepin ja Pupen. (Joka sitten ihmettelee, että miksi ei saanutkaan kaikkia heti kaupaksi).

Eläimen myyntihinnan lisäksi on minusta merkittävää myös apu, mitä eläimen omistaja saa tarvittaessa oston jälkeen. Eli saako niitä järkeviä neuvoja vai ei... onko kasvattajan tuki ja apu vai ei. Eläinkaupat myyvät mielellään, mutta kun raha on kilahtanut tiskiin niin harva kauppias enää haluaisi nähdä samaa ihmistä kyselemässä eläimestään.

Toinen merkittävä asia suhteessa hintaan on maantieteellinen sijainti. Jos asut jossain isossa kaupungissa, on todennäköisempää saada poikaset myytyä nopeasti kuin harvaan asutulla paikalla. Onneksi nykyisin on netti, joka antaa näkyvyyttä ja kuuluvuutta eri tavalla kuin kymmenen vuotta sitten. :)
[size=85]Tosikko, vanha käpy.[/size]

Vevve

#82
Lainaus käyttäjältä: "Niina-03"Toinen merkittävä asia suhteessa hintaan on maantieteellinen sijainti. Jos asut jossain isossa kaupungissa, on todennäköisempää saada poikaset myytyä nopeasti kuin harvaan asutulla paikalla. Onneksi nykyisin on netti, joka antaa näkyvyyttä ja kuuluvuutta eri tavalla kuin kymmenen vuotta sitten. :)

Tämä on totta!
Olen ollut huomaavinani, että minulla on kaikki talvikkolapset menneet kaupaksi todella nopeasti verrattuna siihen että joillain syrjemmässä asuvilla tuntuvat samat pallerot pyörivän nurkissa vielä kaksikuukautisinakin... Perustuu tosin täysin vain foorumin myynti-ilmoituksiin joita olen tarkkaillut.

Disposable

#83
Itse olen tähän asti myynyt syyrialaiset 15€ hintaan, mutta ajattelin jatkossa pyytää 20€, koska niin moni muukin kasvattaja on nostanut viidestätoista kahteenkymppiin.
Pudasjärvellä kyllä ollaan edelleen niin juntteja että varmaan kuvittelevat minun nyt jotenkin koittavan tienata tällä ja heti on vihaisia silmäpareja.  xD Hmm, oon kyllä ainoa, joka täällä kasvattaa hamstereita (ja minäkin tosi pienimuotoisesti), että ellei halua Oulusta lähteä hakemaan hampsteria niin ei ole kilpailijoita hinnan suhteen.  :twisted:
Joskaan en nää suurta merkitystä, onko hinta mikä siitä 15-25€ välillä, tuskin kenenkään taloutta kaataa yks vitonen sinne tai tänne. Ja tuo 25€ uppoaa ihan keveästi yhteen eläinlääkärireissuun, joka pitäisi ottaa hamsterin hankkijoilla kuitenkin huomioon.
LK syyrialaisia Pudasjärvellä

GaneshaX

#84
^ Joo siis eihän 25ekellä saa eläinlääkäristä edes lämmintä kättä...
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Minski

#85
Meilläkin syyrispoikaset maksavat nykyisin 20 euroa entisen 15 euron sijaan. Päädyin tähän tehtyäni muutamia laskelmia viimeisten syyrispoikueideni kulutuksesta + myös muiden kasvattajien asettamat hinnat vaikuttivat tähän; ei enää juuri kellään ollut 15 euroa syyriksen myyntihintana ja koen kuitenkin, että jonkinlainen yhtenäisyys meillä pitää olla, vaikkakin sitten kirjoittamaton sääntö :)
Hamsteriton tätä nykyä

Sintturainen

#86
Mulla oli 20€ pennun hintana muistaakseni heti kun markat vaihtui euroihin, samoin kuin muilla tän alueen kasvattajille. Saman hinnan meinaan pitää jos tässä vielä innostun viritteleen kasvatustyötä uudelleen. Just passeli tasaraha  :P

irap

#87
raahessa ainaki syyralainen maksaa 25e Kääppäreistä jne en ole varma, olisko 20e?
[size=85]Hyvä ihminen kuulee eläimen kuiskauksenkin,
paha ihminen ei, vaikka eläin huutaisi.
[/size]

Vevve

#88
Mä olin ensin korottamassa talvikoiden hintaa meillä 15:sta parilla eurolla ylöspäin. Jätin kuitenkin nostamatta, koska tuntuu turhalta puljata joidenkin parin euron kolikoiden kanssa kun viisitoista euroa menee kätevästi seteleinä. Kaksikymppiä taas tuntuu vähän liialta, kun suurin osa kääppäreistä maksaa sen 15€.
Mulle tulee kyllä sen verran kyselyä poikasista monta kertaa viikossa, että varmaan menisi edelleen kaupaksi vaikka oiskin kaksikymppiä.

GaneshaX

#89
Mä en ymmärrä miksi 20e on muka kääppäristä liikaa... :roll:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki