• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Tampere 2.8.

Aloittaja Mustikkamaan, 18.05.09 - klo:12:17

« edellinen - seuraava »

Marla

#345
No niin... Mekin kotiuduttu kunnialla ja hamsut purettu. Kaikki painelivat nukkumaan, mahtoi olla rankka päivä, kun yleensä eivät ihan heti mee nukkumaan. :)

Paikka oli tosi kiva, mitä nyt se pöytien raahaaminen ei ollut niin kivaa, olis ollut kyllä ihan kiva vielä muutama muukin auttelemassa... Mä jotain siistin siinä näyttelyiden jälkeenkin.

Assarointi sujui omasta mielestäni ihan hyvin. Harmillista, kun nuo kääppärit tuppasivat menemään samaa tahtia ulkkiksiin ja lemmikkiarvosteluihin, niin järjestys oli vähän sikin sokin, kun hamsut ei kahteen paikkaan revenneet. Enpä sitten viitsinyt kuin paria-kolmea boksia pantata pöydällä, jos olivat ulkkareihinkin menossa. Tietty olisin voinut merkkailla luetteloon ylös niitä tuloksia yms. niin ei olis tarvinnut etsiskellä niin kovasti niitä ERI:n saaneita - jotkut kun olivat ottaneet sen lapun pois (mikä ihan hyvä, että hamsut saivat ilmaa).
Mut tykkäsin kyllä assaroida, jäi mukava fiilis. :)

Omat hamsut eivät oikein menestyneet. Limppu tosin oli ainoa, joka ei L1:stä saanut, kun on vähän keskeneräinen tapaus vielä. Leelle sen L1:n halusinkin kun muilla niitä oli jo (no ei tietty Limpulla), mut todella harmittaa, jos se meinaa knikin kehittää... Pitääpi tosiaan tarkkailla.
Leelle H, Pampulalle H (lemmikistä EH),Tossulle H, Bablolle T ja Indylle H. Lee sai KuMan perusväristä. :)
Bablo kai sitten on tosiaan normaali white, eipä siinä mitään; mennään sit jatkossa ei-standardiin.

Eipä ole ollut yhtä suurta hävikkiä näyttelyreissulla - seitsemän lähti ja viisi palasi. Ruikuli (rakkaan lapsosen yksi nimi lukuisista) lähti Vevvelle ja Tossu yllättäen pääsi tyttöreissuun Anzukan luo. Kunpa nyt onnistuisi, että saadaan Tossu kotiin - heti jo ikävä. Sieltä sitten toivon kivanlaista tyttöä itelleni. :sydan

Lainaus käyttäjältä: "Minski"Teippiäkin kyseli tosi moni ja ei meillä ollut sitäkään siinä, toivottavasti kaikki saivat numerolaput kiinni bokseihinsa. Tietty oma teippi olis aina hyvä ottaa mukaan, mutta vois siinä numeroiden jaossa olla edes yks teippirulla, jos joku ei ole muistanut ottaa omaa teippiä mukaan :)
Mun teippirulla kiersi aika hyvin siinä, mut osittain justiinsa sen takia otinkin itse, et muutkin voi käyttää, jos ei paikanpäällä ole. :)


Olikohan muuta mainittavaa...? Eipä kai.


//muoks.

Ei kun joo, pakko nyt vielä mainita, että porukka oli mukavaa enkä vissiin koskaan ole yhtä paljoa näyttelyissä höpissyt kenenkään kanssa. :)

//muoks. jälleen

Tykkäsin muuten siitä eläinliikkeestä (Rakas Lemmikki) kovasti, toivottavasti näkyy näyttelyissä toistekin. :)

Ja niin... Kiitos kovasti sille, joka niitä putkia lahjoitti palkinnoiksi - Lee sai yhden, ja tyttö sattuu pitämään niistä valtavasti! Oli kyllä tosi mukava juttu.
Täytyy itekin tuoda joskus jotain...

Sirpa

#346
Hirveän suuret kiitokset järjestäjille, tuomareille ja muille osallistujille näyttelypäivästä! Oli ekat näyttelyt niin minulle kuin Katariinallekin, joten minua jännitti kovasti. Katariinan unenlahjat sen sijaan osoittautuivat verrattomiksi, kunhan se malttoi rauhoittua boksiinsa. Stressaamisesta ei tietoakaan!

Menestys oli myös parempaa mitä olin voinut ikinä uskoa. Kiitos Niinalle joka rohkaisi meitä näyttelyihin Katariinan kanssa! Kotiin tuli iso kasa ruusukkeita.

Blogista löytyy muutama kuva, vaikken siellä juuri valokuvannutkaan. Kuvien hamstereita en ole tunnistanut mitenkään, edes näyttelynumeroita ei ole tiedossa.

Minut tunnisti silmälaseista, tukevasta olomuodosta, oranssista paidasta, mustista housuista ja isosta mustasta laukusta sekä aika ajoin vierellä roikkuvasta pitkästä, tummahiuksisesta miehestä, jolla oli farkut ja musta t-paita.

Niina-03

#347
Lainaus käyttäjältä: "Sirpa"Menestys oli myös parempaa mitä olin voinut ikinä uskoa. Kiitos Niinalle joka rohkaisi meitä näyttelyihin Katariinan kanssa! Kotiin tuli iso kasa ruusukkeita.
Katariina Pieni menestyi oikein suuresti  xD Teille tuli näyttelyn jackpot.
Onnea!
[size=85]Tosikko, vanha käpy.[/size]

jennu

#348
Mukava näyttelypäivä oli taas jälleen  :) Onnea kaikille pärjänneille! :)

Itsellä meni ihan hyvin. Halla sai L1- maininnan, oli luokkansa voittaja ja vielä BIS4 :) Lemmikiluokasta ei tullut mitään.
Positiivinen yllätys oli, ettei kumpikaan Halaa tuomaroinut tuomari maininnut mitään aavistuksen kuivasta ihosta :) Ehkei se sitten ollutkaan niin kuiva kuin luulin :) Turkkiakin kehuttiin hyväksi :sydan

Mutta tosiaan mukava näyttelypäivä oli  :)
[size=85]Rangifer Tarandus "Viljami", pk rex kyyhkynharmaa
Cosmic Love "Cosmo", pk kyyhkynharmaa-hunaja
[/size]

erya

#349
Lainaus käyttäjältä: "Marla"Ja niin... Kiitos kovasti sille, joka niitä putkia lahjoitti palkinnoiksi - Lee sai yhden, ja tyttö sattuu pitämään niistä valtavasti! Oli kyllä tosi mukava juttu.
Täytyy itekin tuoda joskus jotain...

Olkaapa hyvä vain.  ;) Töistä saan noita ilmaiseksi, niin ihan mukava jakaa muillekin.

Minä siellä höseeräsin talvoikoiden ja kiinarin ulkomuotoluokan assarina (ja hieman hukassa hetken myös syrkkien  ;)). Frilla pärjäsi kivasti, ulkomuotoluokasta Hyvä + L1 ja lemmikkiluokasta Erinomainen.  :)

Oli oikein mukava päivä, kiitoksia kaikille ja onnea menestyneille! Harmi, kun jouduin lähtemään vähän ennen palkintojenjakoa.

Sattuma

#350
Vihdoinkin kotona Raision perukoilla!
Nessa kun pääsi terraan, niin juoksi äkkiä mökkiin niin että pyllykarvat vilkkuivat! xD

Tosi kiva ja hauska päivä oli, sää oli verraton, ja tilat olivat tosi hyvät. Mitä nyt pientä lämpöisyyttä, mutta ehkä talvella paikka voisikin olla parempi :J Tosi paljon tuli juteltua taas enempien ihmisten kanssa, ja muutenkin koko tilaisuus oli mukavia ihmisiä täynnä.
Lisäksi erityiskiitos kyyditsijöille, jotka hakivat rautatie-asemalta ja veivätkin takaisin juuri sopivasti. Ja Nillalle(sekä hänen karvaisilleen) kiitos matkaseurasta ;)

Huhhuh, meiltä lähti tänään vaan Nessa, Lahja jäi kotiin kun likka on hiukan tukevassa kunnossa xD
Nessa sai lemmikkiluokasta EH:n, ja ulkkiksesta H:n, L1-maininnan ja paras veteraani-palkinnon :)
Kamala, pikku likka sai oikeen vahvistuksen siitä, että on jo veteraani xD Hän on aina samanlainen Nessa minulle :D

Nyt sitten vaan pitää jaksaa mennä nukkumaan, huomenna alkaa hommat navetassa... :zzz:
Meillä seikkailee]
Loru-Iida, eli Loru(lk, soopeli vn)
Iiro-Poika, eli Iiro(vkh tv, safiiri)
Jappi, Zunami ja Kyösti(akaattikotilot)

Nilla

#351
Oli taas kyllä kiva näyttely ja hamsutkin pärjäs paremmin mitä kuvittelin. Lemmikkiluokassa Hirotsuku sai erinoimaisen kuten myös Esim-Erkki ''Eelis'' ja molemmat saivat KUMA:n + ruusukkeet sekä siemeniä ja pahviputken   :D   Soundlover's Edina sai erittäin hyvän.

Kiitokset wiidiille joka minut asemalta haki sekä sinne vei näytskän loputtua (ehdittiin just ja just siihen junaan  :D )

Kiitos myös ellalle seurasta (mulla on vieläkin se kuva kännykässä) :sydan  Sekä Sattumalle matkaseurasta  :)
Ja kiitos myös sille joka antoi mulle ilmaisen mustikkapiirakan  :haha

Ois kiva jos monet ois ottanu sieltä kuvia, (niitä on jälkeenpäin kiva kattella) mut en pahemmin nähny et ketään kuvailis kauheesti  :|  Itse yritin epätoivoisesti koittaa saada edes muutaman onnistuneen kuvan, siellä kun oli aika huono valaistus. Ite katon et onko mulla yhtään sellasta kuvaa jotka ois jotenkin ees onnistunu ja sit laitan niitä forkulle.
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

Elliska

#352
Lallatilaa pääsin itsekkin nyt vihdoin kotiin asti! :sydan Ja kirjottelen ehkä myöhemmin lisää jos ehdin :P

Marla

#353
Mulla oli kamera mukana, mutten yhtään kuvaa tullut ottaneeksi... :roll: Kerrankin, kun on kamera matkassa, ei tietty tule otettua kuvia... Mut kyllä siellä pari ihmistä kuvia otti, kunpa saataisiin nettiinkin asti. :)

Sattuma

#354
Mä nyt jotain kuvia otin, mutta melko harva onnistui(niin kuin aina :roll: )
Voisin jossain välissä ensi viikkoa laitella niitä tännekin.
Meillä seikkailee]
Loru-Iida, eli Loru(lk, soopeli vn)
Iiro-Poika, eli Iiro(vkh tv, safiiri)
Jappi, Zunami ja Kyösti(akaattikotilot)

Saana

#355
Lainaus käyttäjältä: "Jane_O"Ai niin ja mustikkapiirakka oli ihan parasta!
No hyvä, että maistu. :) Mun leipuritaidot kuitenkin on mitä on... xD
Lainaus käyttäjältä: "Nilla"Ja kiitos myös sille joka antoi mulle ilmaisen mustikkapiirakan  :haha
Ollos hyvä vaan. :D

Mä yritin bongata Marlaa, kun kerran Vaasan reissulle ollaan porukalla suunnistamassa, mutta se jotenkin sitten unohtui vaikka tiesinkin, että kääpiösihteerinä pyäri. Höh.

Minski

#356
^ Mä juttelin Marlan kanssa moneen otteeseen :)
Oli tosi mukava; kyl me se uskalletaan ottaa samaan kyytiin :D Mutta uskaltaako Marla meiän kans samaan kyytiin onkin sit eri juttu :D

Kuvia ehdottomasti vaan näytille ! Niitä on kiva katella (niin kauan kunnes oma pärstä vilahtaa :D)

Ai niin, ei liity kuin etäisesti näyttelyyn, joten tämä voi olla vähän väärä ketju edes kysyä tätä, mutta mulla oli yhden hamsun korvista sanottu, että ne vähän hilseilee ja toisella hamsulla huomasin korvissa pientä hilsettä ite eilen, mutta siitä ei oltu tänään mainittu arvosteluissa, mutta mistä tommonen korvien hilseily vois johtua ja ehkä ennemminkin, että mitä sille vois tehdä ? Hamsut eivät ole vanhoja, toinen hamsu vasta nuorten luokkalainen ja toinenkin vasta kesällä vuoden täyttänyt.
Hamsteriton tätä nykyä

Saana

#357
^Hilseilystä en tiijje, mut sulla oli ihan käsittämättömän hienoturkkiset syrkit lemmikkiluokassa. Semmosta silkkistä samettia. :sydan

Anonymous

#358
Tosi kiva näyttely reissu oli ja AIVA YLIVOIMAISEN YLPEÄ OLEN SUSA-ERMA'S SEVERYN (toinen näyttely kyseessä) saavutuksista eli:toinen serti 2 kumaa , L1, Eh+. Oman luokkansa 1 BIS 5. Panda Lastenlemmikin 2.  pari tyydyttävää, pari hyvää yksi eri..
Olisin halunnut jäädä auttamaan siivouksessa mutta kärimätön äitini soitteli tiiviisti aikatauluani poikien hakuun. Tosi mukava fiilis jäi reissusta taas ja jään odotteleen seuraavaa näyttelyä johon pääsen mukaan. Erästä ihmistä oli tosi mukava nähdä taas naamatusten ja sen huomas että nauru raikasi aina kun kerittiin assaroinnista jäähylle. :D  Muitakin porukkaa oli hauska nähdä ja hyvin huomaa että alkaa tunteen jo aika paljo porukkaa.

Kiitois kaikille ja syömiset oli tosi hyviä.

Niina-03

#359
Lainaus käyttäjältä: "Minski"Mutta uskaltaako Marla meiän kans samaan kyytiin onkin sit eri juttu :D
Me ollaan ehkä suulaita ja outoja, mutta tosi kilttejä pohjimmiltaan  :haha

Lainaus käyttäjältä: "Minski"mutta mistä tommonen korvien hilseily vois johtua ja ehkä ennemminkin, että mitä sille vois tehdä ?
Mahdollisuudet ovat: kuiva huoneilma, ruokavalion tai kuivikkeiden vähärasvaisuus/sopimattomuus, allergia, aineenvaihduntasairaudet ym.
Mitä voi tehdä: ruokavalion muutos esim. lisää öljypohjaisia siemeniä > tuomarit kiittää ;), kuivikkeen vaihto, huoneilman kostutus ym. Jollei muut konstit auta, voi miettiä jotain lääkinnällistä hoitoa.

PS: Mulla oli kerran jotain purua käytössä, josta tuli laattamaista hilsettä hamsuille. Se oli kamalaa ja eroon siitä pääsi vasta kun vaihtoi purumerkkiä  :x
[size=85]Tosikko, vanha käpy.[/size]