• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Tampere 2.8.

Aloittaja Mustikkamaan, 18.05.09 - klo:12:17

« edellinen - seuraava »

Mustikkamaan

#180
Se ei onnaa mun mielestä, että joku muu arvostelee jälkkärit, koska ne eläimet pitää sijottaa sit kimppaan ja siin voi mennä mieltymykset pahasti ristiin.

Emmä nyt tiiä että ollaanko tässä ettiis toista tuomaria, mutta olis kiva jos toiveita kunnioitettas sen verran, ettei otettas jälkkäreitä..?

Jälkkärit ulkkikseen on must hyvä idea, mutta pitää aina ensteks kattoa eläinmäärät ja kysyä tuomarilta että sopiiko. Lemmikeissä asia on niin eri, kun kyse on kohtuullisista eläinmääristä.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Ninde

#181
Lainaus käyttäjältä: "Mustikkamaan"Jälkkärit ulkkikseen on must hyvä idea, mutta pitää aina ensteks kattoa eläinmäärät ja kysyä tuomarilta että sopiiko.
Komps.

Juulia

#182
Ompas kivasti eläimiä tulossa, vaikken itse pääsekkään. Toisella kertaa sitten :) .
Kuulostaisi kyllä hurjalta, että tuomari arvostelee jo n. 80 ulkkisyyristä + mahd. jälki-ilmot päälle :| .
Tulossa pk seepianharmaa vn Nicolas Nurinkurinen Karoliinan hamsulasta

wiidii

#183
Olen ihan samaa mieltä. Näyttelypäiväkin venyy ihan tuhottoman pitkäksi jos syyrialaisia kovin paljon enempää tulee ulkomuotoluokkaan. Yritän saada muilta hallituksesta mielipidettä tuosta kääpiöiden jälki-ilmoittautumisesta (tuleeko halvemmaksi), jotta voisin laittaa ilmoittautuneille vielä yhden sähköpostin. Tässä mainittaisiin siitä, että ulkomuotoluokan syyrialaisiin ei oteta jälki-ilmoittautumisia, ja että kääpiöt saa ilmoittaa etukäteishinnoin myöhäisen tuomari-ilmoituksen vuoksi. Yksin ei vain tohdi tällaisia ratkaisuja alkaa tekemään.
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Mustikkamaan

#184
Paljon mulla on muuten sit aikaa? Neljään?

Olis sit mukava jos joku vois välillä tuurailla mun sihteerikköä, koska hänenkin päivänsä käy melkoisen rankaksi (mulla ei sentään mee ranne rikki, toisin kuin hällä kirjoittaessa) ja varmaan kiva olis vähän naatiskella näyttelyn nähtävyyksistäkin  :sydan
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Elliska

#185
Joo ei tohon päälle enää ulkkissyrkkijälkkäreitä munkaan mielestä. Ja olen kanssa edelleen sitä mieltä että ulkkiskääpiöitä pitäisi saada ilmoittaa etukäteishinnoin paikan päällä.

Mustikkamaan

#186
Kiitos Wiidiille ja Ellipsille avusta aiheessa! Toivottavasti onnistuu näin.  :sydan
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Minski

#187
Eli kun otan jälki-ilmot vastaan niin

- ulkomuotosyyrikset ei saa ilmottautua jälkikäteen
- ulkomuotokääpiöt voi ilmottaa jälkikäteen, mutta ennakkoilmojen hinnalla
- lemmikkiluokkiin voi ilmottaa tuttuun tapaan jälkikäteen kaikkia lajeja
- ulkomuotoluokkaan ilmottautuvat veteraani-ikäiset hamsut ovat ilmaisia vai ?
- Entä jos ulkomuotokääpiön jälki-ilmoittaja ei ole yhdistyksen jäsen niin milläs hinnalla hän ilmottaa sit kääpiönsä, jos on ennakkohinnat ? Ja mistä mä tiiän kuka on jäsen ja kuka ei ?

Apua, mä oon ihan varma, että sekoilen tuolla, kuulostaa niin monimutkaselta. Ja sit jos mun pitää laskee kaikki jälki-ilmomaksutkin, tietty olis helppoo laskee se 10 e/eläin, mutta nyt jos kääpiöt on ennakkohinnoilla niin älkää hermostuko sit, kun alan ynnäileen "Saman omistajan 1.ja 2. eläin 5 €/kpl, 3. -10. eläin 3,5 €/kpl on yhtä kuin öö ää öö" :D Ja sithän mun pitää viel tietää mitkä kääpiöiden väreistäkin on standardeja ja mitkä ei.
Hamsteriton tätä nykyä

Jane_O

#188
Lainaus käyttäjältä: "Mustikkamaan"Jälkkärit ulkkikseen on must hyvä idea, mutta pitää aina ensteks kattoa eläinmäärät ja kysyä tuomarilta että sopiiko. Lemmikeissä asia on niin eri, kun kyse on kohtuullisista eläinmääristä.

Mut eihän toi toimi, tai siis jälkkärien ideahan on osittain ainakin se, että voit näytskäpäivänä katsoa missä kunnossa eläin on taikka siis tehdä päätös vasta tosi lähellä näyttelyä. Eli kyllä se mun mielest pitäis ennen varsinaisen ilmoajan loppumista tietää, että onko jälkkärit ulkkiksessa vai ei. Tai sitten olla joku systeemi, että jos jälkkärit perutaan, tulee esim. yksi päivä lisää varsinaiseen ilmoaikaan. Paras systeemi mun mielestä olisi, että ulkkareihin olisi hankittu ylimääräisiä tuomareita, jotka on tiedossa jo ennen varsinaisen ilmoajan päättymistä, eli ns. optiotuomareita: esim. "Syyrialaisten tuomarina toimii henkilö X. Jos syyrialaisten ilmomäärät ylittävät tämän ja tämän määrän, jaetaan lyhytkarvaiset tuomarille X ja pitkäkarvaiset tuomarille Y." Tjsp.

Tämä on siis mietelmää tulevasta, eikä kosketa tätä tulevaa näyttelyä millään lailla.

Ps. Sori jos tuli sekava viesti, lienee kellonajalla ja viime yön nukutulla unimäärällä asiaan vaikutusta  :P.
[size=85]Rakkaita kaivaten, olette ikuisesti sydämissämme![/size]
[size=85]Eikka (Calevala)<3, vkh roborovski uros, 1.4.2008-16.10.09.[/size]
[size=85]Max (Vivaldine\'s Tobias Taikaviitta*)<3, lk syyrialainen uros, 7.4.07-29.5.09.[/size]
[size=85]Veikka (Calavale)<3, vkh roborovski uros, 1.4.08-18.4.09.[/size]

Mustikkamaan

#189
Voi kun kaunis ajatus aina nuo ylimääräiset tuomarit  :D

Ja mun mielestä pitää lähteä siitä, että ilmoitetaan ulkkiseläimet etukäteen, jotta osataan varautua tuomariasioissa. Onneksi jälkkärihinta on niin korkea, että se rajoittaa ainakin perustallaajia. Olisi ikävää, jos aina lähdettäisiin siitä että ulkkistuomarille lykätään ihan se määrä mitä huvittaa ja tuomarit saa anelemalla anoa ettei enää jälkkäreitä. Tuo 80 ennakkoilmoittautumista on vielä ok, vähemmän olisi parempi (siis jotta arvostelu sisältäisi muutakin kuin ok:ta) mutta rivakan sihteeripolon avulla siitä vielä selvitään (ei mitään turhia paineita Jennalle :D).

Jälkkäreitä olen itse ehdottanut joskus sillain, että jos tulee vähän eläimiä niin niitä otettaisiin vielä vastaan - voihan se teoriassa olla "epäreilu", mutta loppuin lopuksi, mikä ei olisi... Tällöin ehdotuksellani ajattelin vaan lisäkilpailun tuomaa hohtoa ja tietysti yhdistyksen rahatilannetta.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Elliska

#190
Ulkkisjälkkärit ovat aina 10e/kpl, ei määrä- tai veteraanialennuksia. Tällä pyritään siihen että kaikki etupäässä ilmoittaisivat eläimensä ulkomuotoluokkaan etukäteen.

Ja siis hallitus ei ole vielä päättänyt että otetaanko ulkkiskääpiöitä etukäteishinnoin jälkkäreinä, kerrotaan kyllä heti kun ollaan päätetty.

Ninde

#191
Lainaus käyttäjältä: "Jane_O"Mut eihän toi toimi, tai siis jälkkärien ideahan on osittain ainakin se, että voit näytskäpäivänä katsoa missä kunnossa eläin on taikka siis tehdä päätös vasta tosi lähellä näyttelyä.

Paras systeemi mun mielestä olisi, että ulkkareihin olisi hankittu ylimääräisiä tuomareita, jotka on tiedossa jo ennen varsinaisen ilmoajan päättymistä

Joo siis muuten ihan hyvä idea mutta tällä tuomarimäärällä ei tule onnistumaan, kun nyt jo on hirmu vaikeaa saada edes ne pääasialliset arvostelutuomarit, varallaolijoista puhumattakaan.

Mun mielestä ennemminkin mennään sit siihen suuntaan, että viimeinen ilmopäivä nipistetään mahdollisimman lähelle itse näyttelyä ja otetaan vaikka enemmän ilmojen vastaanottajia. Vapaaehtoisia luulisi löytyvän kun ajoissa kysellään ja pienellä opastuksella se onnistuu keneltä tahansa.

Nythän vika ilmopäivä oli 1,5 viikkoa ennen tapahtumaa ja nykyisellään kun suurin osa ilmoista tulee sähköisesti, on luettelon tekeminen hirmu paljon nopeampaa kuin silloin kun ne tuli kaikki postitse. Nimim. luettelon jos toisenkin alusta asti käsin näpytellyt.  :D

Anzukka

#192
Mitenkä minä toimin täällä jos mulla on kolme hamsteria mukana ja kaikki menee sekä ei-standardiin sekä lemmikkiin? :)
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Saana

#193
SHY:n sivuilta:

"Mikäli hamsteri osallistuu molempiin luokkiin (kaikissa näyttelyissä tämä ei välttämättä ole mahdollista), laitetaan boksi ulkomuotoluokan pöydälle."

Eli boxit sinne ulkkispöydälle, josta assari käy erikseen hakemassa ne lemmikkiarvosteluun. Kannattaa kuitenkin itse varmistua, että hamsteri pääsee molempiin arvosteluihin. Joskus ei eläimiä tahdo millään löytyä ja niitä on jäänyt sen takia arvostelematta.

Ninde

#194
Hei muuten kääpiötuomarina toivoisin, että täällä olis taas käytössä ne uudet kaavakkeet, missä on perusväri ja värimerkit -kohdat yhdistetty samaksi. Jyväskylässä oli vanha kaavake ja olis helpompi arvostella kun ne olis samassa.