• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Tampere 2.8.

Aloittaja Mustikkamaan, 18.05.09 - klo:12:17

« edellinen - seuraava »

Ninde

#150
Yleensähän näissä tapauksissa on pyritty sitten toimimaan niin, että ilmot ohjataan jollekin muulle eikä tuomarille. Tässä nyt tietysti oli hieman vähän aikaa, mutta hyvin olisi ehtinyt ainakin osan tavoittamaan jos olisi asiasta tiedotettu täällä foorumilla.

Voisi ehkä olla kohtuullista, että tällaisessa tilanteessa saisi jälki-ilmoittaa etukäteishinnoilla.


Ja Puhis-Viirun valtuuttamana teille kauan odotettu tieto ulkkiskääpiöiden tuomareista:

kiinarit & tavikot - Saija Kukkohovi
cämpsyt & robot - Niina Eskelinen

Ninde

#151
Lainaus käyttäjältä: "viiru"Ulkkissyrkit – Heidi Harju
Sihteeri: Jenna Alsio
Assistentti: Heidi Kurikka

Ulkkiskääpiöt – Niina Eskelinen
Sihteeri: Jaana Vanhatalo
Assistentti: Simonahot

Ulkkiskääpiöt – Saija Kukkohovi
Sihteeri:
Assistentti:

Lemmikkikääpiöt – Niina Toivonen
Sihteeri: Arja Myllylä
Assistentti: Marla Holma

Lemmikkisyyrialaiset+ll – Marjut Kaakinen
Sihteeri: Saana Kankare
Assistentti: Minna Tuominen

Vielä siis tarvis yhdelle assarille ja sihteerille, kun tuli yksi tuomari lisää. :) Mä en nyt tiedä, että kuka ottaa näitä ilmottautumisia vastaan mutta varmaan tänne keskusteluun voi laittaa ketä kiinnostaa hommat (vai onko se jossain täälläkin ketjussa kenties mainittu)?

GaneshaX

#152
Lainaus käyttäjältä: "Ninde"Voisi ehkä olla kohtuullista, että tällaisessa tilanteessa saisi jälki-ilmoittaa etukäteishinnoilla.

Erittäin hyvä idea.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Mustikkamaan

#153
Joo mä kans komppaan Niinaa täysin tuossa tuomari-ilmo-asiassa. On se niin viksu toi Ninde!!  :lov
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Saana

#154
Jeeee Niina roboilla! :p

Minski

#155
Lainaus käyttäjältä: "Ninde"Voisi ehkä olla kohtuullista, että tällaisessa tilanteessa saisi jälki-ilmoittaa etukäteishinnoilla.
Loistava ehdotus :yes:

Lainaus käyttäjältä: "Ninde"Vielä siis tarvis yhdelle assarille ja sihteerille, kun tuli yksi tuomari lisää. :) Mä en nyt tiedä, että kuka ottaa näitä ilmottautumisia vastaan mutta varmaan tänne keskusteluun voi laittaa ketä kiinnostaa hommat (vai onko se jossain täälläkin ketjussa kenties mainittu)?
Viiru ottaa yksityisviesteitse niitä vastaan, jossain tuolla sivulla 10 oli maininta:
Lainaus käyttäjältä: "viiru"Tuomarit ovat ulkkiskääpiöitä lukuun ottamatta tiedossa. Vielä olisi sihteerin paikkoja myös auki, innokkaat ilmoittautukoot yksityisviestein minulle. =)

Lainaus käyttäjältä: "Annina"Niina vois muuten perua muut suunnitelmansa ja tulla tuomaroimaan kääpijöt! :yes:
Aika hyvä auktoriteetti sulla :shock: :)

Ken_G ja Vevve: Hamsuille ilmaantui jo kuljettaja Kiitos kovasti ystävällisistä tarjouksista :)


Mun näyttelyilmot tekee vaan 27 euroo :pihalla: Mä luulin, että mulla menis tähän kotopaikkakunnan näyttelyyn hirvee summa, mutta aika vähällä pääsen. Toi tietty teki heti paljo, kun noi kaks saikin noi poikaset ja jäävät sit näyttelystä pois.
Hamsteriton tätä nykyä

Olive

#156
Kuka hoitaa buffetin?
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

Minnaw

#157
^Alustavasti ilmeisesti minä (buffettivastaava), mutta vapaaehtoiset saa ilmoittautua buffan tädiksi yksäreillä :)
Oxalis - talvikkokasvatus
http://oxalis.omasivu.fi/

Tansku

#158
Lainaus käyttäjältä: "Ninde"Voisi ehkä olla kohtuullista, että tällaisessa tilanteessa saisi jälki-ilmoittaa etukäteishinnoilla.

Tämä olisi kyllä eri reilua, kun pitäisihän tuomarit olla aina tiedossa ennenkuin ilmopäivät on ummessa :jeps:

Nyt kun tuomari on tiedossa, ja miellän kyseisen tuomarin hyväksi, lähden matkaan ensi viikonloppuna :)  
Periaatteessa voisin ilmoittaa eläimeni nyt heti ilmoitusten vastaanottajalle, jos saan luvan siihen? Tai sitten vaan jälkkärinä.

Minnaw

#159
^Munkin mielestä olisi reilua, että kääpiöt sais jälki-ilmoa ulkomuotoluokkaan etukäteisilmon hinnalla.  :jeps:
Oxalis - talvikkokasvatus
http://oxalis.omasivu.fi/

Ninde

#160
^&^^Mä tarkoitin oikeastaan kyllä tapauksia joissa ilmojen vastaanottaja onkin laitettu tuomariksi, mutta mikä ettei tämä sovellu siihenkin, että tuomari ei ole ollut tiedossa ennen vikaa ilmopäivää.

Elliska

#161
Kyllähän siihen aina pyritään että ilmojen vastaanottaja ei olisi myös tuomari, ja siis ei tästä mitään pysyvää tapaa ole tulossa. En kumminkaan usko että kukaan tuomareista lähtee niin lapselliseksi että suosii tai syrjii joidenkin hamstereita koska tietää niiden omistajat.
Mä kanssa kannatan tuota että ulkkiskääpiöitä saisi ilmoittaa paikanpäällä etukäteishinnoin koska tuomaritiedot tulivat hieman myöhässä.

Ninde

#162
^Saako kysyä miksi ilmoja ei sitten voitu jatkolähettää jollekin muulle ja/tai ilmoittaa täällä foorumilla että ltietyt emmikki-ilmot toiselle henkilölle? Aikaa nyt olisi ollut muutama päivä ainakin ja osa olisi ainakin tiedon saanut (tuomaritiedot julkaistiin 17.7.). Täälläkin on  muutama ihminen ilmoittautunut vapaaehtoiseksi auttamaan, joten en usko että olisi siitäkään ollut kiinni.

GaneshaX

#163
Kun ideahan on mun käsittääkseni se, ettei tuomari tiedä mikä hamsu on kenenkin. Jos todellakin luotettaisiin ettei omistaja vaikuta arvosteluun, niin silloinhan voitaisiin tehdä niin kuin marsujen ja koirien kanssa, eli omistaja/omistajan järkkäämä henkilö esittelee eläimen itse.

Ja juu, kyllä mä tiedän, että monet hamsut tunnistetaan jo pelkästään ulkonäöstään, mutta suurimmasta osasta tuskin voi sanoa aivan varmaksi.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Ninde

#164
^No siis käytännössähän tuomarit jotka arvostelee paljon tunnistaa niitä eläimiä joka tapauksessa (tai boksien sisällöstä esmes tunnistaa kenen omistajan ja/tai saman omistajan eläimet), joten siihen tuomarin puolueettomuuteen on jonkin verran aina jouduttava luottamaan. Eli voisin väittää että koskaan ei päästä siihen, etteikö siellä olisi tuomarille tuttuja eläimiä joukossa. Ellei nyt sitten ole pitkää taukoa arvostelukertojen välissä, jolloin asia on täysin eri.