• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Uudet tulokkaat

Aloittaja jennu, 26.02.09 - klo:19:00

« edellinen - seuraava »

Kiira

#720
Meille saapui normaali tyttönen :)
u. Aavistus ( talvikko, safiiri ) *rip*
n. Radio Girl ( talvikko, safiiri )
n. Unique Dream ( syyrilainen, lk soopeli vn )
Löytyy myös koiria ja kissoja.
Etsinnässä talvikko...

Vilma

#721
Tänä viikonloppuna tulee vihdoin kolmikko (+ Kerttu!) kotiin.  :lov
[size=85]Syyrialaiset
u. Hermanni 4/09, pk karamelli
u. Aapo 12/08, pk ps ruoste
n. Kerttu 8/09, lk normaali vkkk
n. Amalia 3/10, normaali vkkk
u. Onni 3/10, hunaja vn
u. Milo 3/10, cinnamon vn[/size]

taruloru

#722
Meillekin saapui viikko sitten uusi karvapallo Tip of the Iceberg. Vielä on kovin ujo poika, mutta hiljaa hyvää tulee  :sydan
Lempinimi on vielä hakusessa, mutta Magnus [mangnus] alkaa olla vahvoilla  :D Poitsu tykkää tosi paljon Harry Hamsterista, rouskuttelee sitä mielin määrin. Kasvispuolelta maistuu banaani hyvin. Näyttää niin hassulta, kun se mahtuu vielä niin näppärästi tuollaiseen kääppärikoon keramiikkamajaan. Hih, mulla on niin paljon aikaa kun on ollut uusi hamsuvauva viimeks, että oon ihan unohtanu miten suloisen pieniä ne on aluks... Omista hamsuvauvoista ei sillee jää mieleen.

H3IDI`

#723
1. Sen nimi on Mimosa !

P.S kiitos nimen päättämisessä saadusta avusta :D

-Heidi
-Heidi

wiidii

#724
Lainaus käyttäjältä: "taruloru"Kasvispuolelta maistuu banaani hyvin.
Hih, näkee että kyseessä on minun kasvattini, ne saa mielin määrin banaania poikasena. :D Ihan höpöpuhetta että hamsut ei muka banaanista tykkäisi!
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Saana

#725
Mukavaa, että Tarulle lykättiin uusi hamsteri! Tahdomme sitten seuraavaksi kuvia! :)

Bansku on muuten herkkua täälläkin!

Vilma

#726
Nyt on vauvat kotona ja aivan ihana kolmikko onkin!  :lov
[size=85]Syyrialaiset
u. Hermanni 4/09, pk karamelli
u. Aapo 12/08, pk ps ruoste
n. Kerttu 8/09, lk normaali vkkk
n. Amalia 3/10, normaali vkkk
u. Onni 3/10, hunaja vn
u. Milo 3/10, cinnamon vn[/size]

M^ija

#727
Tänään kotiutui vkh Bumba  :lov
M^ija

Rose

#728
Mulle saapuu muutaman viikon päästä tämmönen tyttö  :lov



Anonymous

#729
Mulle tulee Turussa Ihqu Lootuskukka  :lov

Randij

#730
Onnea kaikille hamsuomistajille, jotka saavat uuden hamsterin  :sydan

// Jei, äiti lupas ostaa piakkoin toisen hamsun<3
Joskus sitä rakastaa niin paljon.

Minski

#731
Lainaus käyttäjältä: "Rose"TULOSSA Superstars Magic Affair "Della" lk hunaja 22.4.2010
Kuka tietää millanen käytäntö Ruotsissa on noissa kasvattajanimiasioissa ? Siis kun tuo Superstars-nimihän ei ole rekisteröity kasvattajanimi Ruotsissa niin, että ollaanko sielläkin näin tarkkoja kuin Suomessa, ettei kasvattajanimeä saa käyttää kuin sitten, kun se on rekattu ? Vai onko siellä kuten Saksassa tuntuu olevan, että kuka vain kasvattaja voi käyttää kasvattajanimeä kasvattiensa nimien edessä ja hamsusivuillaan ihan vapaasti, mutta itse kasvattajalistalla ovat sitten vain ne, jotka rekisteröivät nimen ja he saavat sitten tästä rekisteröinnistä oman rekisteröintinumeron, jota ei ole näillä ei-rekisteröityneillä kasvattajanimillä. Noin nopeesti netissä pyörähtämällä löysin kyllä moniakin Ruotsalaisia hamsusivuja, joissa käytettiin kasvattajanimeä, jota ei ollut kasvattajalistalla ja näitä nimiä käyttivät myös nimelliset kasvattajat, jos olivat ostaneet hamsun kasvattajalta, jota ei ollut kasvattajalistalla. Että oisko siellä vähän höllempi systeemi kuin täällä meillä ?

Entäs mites sitten, jos ostaa hamsun tämmöiseltä kasvattajalta, joka ei ole rekisteröitynyt, mutta jolla on kotimaassaan lupa käyttää kasvattajanimeä vapaasti niin voiko sitä käyttää sit myös täällä Suomessa samanlailla vapaasti sen ostamansa hamsun nimessä ?

Mä haluisin tähän vaan siks selvyyden, koska ei sekään reilua oo, että jotkut saa käyttää tolleen rekkaamattomia etuliitteitä ja toiset ei.
Hamsteriton tätä nykyä

Rose

#732
^ Mä olen miettinyt ihan samaa, joku lähettikin tolle kyllä siitä s.postia.

Anonymous

#733
Ei saa käyttää nimeä Superstars koska ei ole voimassa oleva virallinen kasvattajanimi Suomessa eikä vissiin muuallakaan joten jätetään tuo ja Zheverez pois hamsujen edestä ennen kun on asia saatu varmistettua.

Minski

#734
Juu kyllä mä tiiän, ettei oo virallinen, mutta se mihin haluan vastauksen on tää kysymys:

Lainaus käyttäjältä: "Minski"Kuka tietää millanen käytäntö Ruotsissa on noissa kasvattajanimiasioissa ? Siis kun tuo Superstars-nimihän ei ole rekisteröity kasvattajanimi Ruotsissa niin, että ollaanko sielläkin näin tarkkoja kuin Suomessa, ettei kasvattajanimeä saa käyttää kuin sitten, kun se on rekattu ? Vai onko siellä kuten Saksassa tuntuu olevan, että kuka vain kasvattaja voi käyttää kasvattajanimeä kasvattiensa nimien edessä ja hamsusivuillaan ihan vapaasti, mutta itse kasvattajalistalla ovat sitten vain ne, jotka rekisteröivät nimen ja he saavat sitten tästä rekisteröinnistä oman rekisteröintinumeron, jota ei ole näillä ei-rekisteröityneillä kasvattajanimillä. Noin nopeesti netissä pyörähtämällä löysin kyllä moniakin Ruotsalaisia hamsusivuja, joissa käytettiin kasvattajanimeä, jota ei ollut kasvattajalistalla ja näitä nimiä käyttivät myös nimelliset kasvattajat, jos olivat ostaneet hamsun kasvattajalta, jota ei ollut kasvattajalistalla. Että oisko siellä vähän höllempi systeemi kuin täällä meillä ?

Entäs mites sitten, jos ostaa hamsun tämmöiseltä kasvattajalta, joka ei ole rekisteröitynyt, mutta jolla on kotimaassaan lupa käyttää kasvattajanimeä vapaasti niin voiko sitä käyttää sit myös täällä Suomessa
samanlailla vapaasti sen ostamansa hamsun nimessä ?

Ja vielä tarkentava kysymys; Eli siis jos mä vaik joskus saisin Saksasta joltain epäviralliselta kasvattajalta hamsun niin siellä kun kaikilla on joku kasvattajanimi ihan luvallisesti, vaikkei olis rekattu kasvattajakaan niin voisinko mä käyttää sitä nimeä täällä Suomessa myös yhtä vapaasti sen hamsun nimessä ? Ja jos en saa niin miksen ? Onko tämmösestä olemassa jotain sääntöä ?
Hamsteriton tätä nykyä