• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista- 2

Aloittaja laura87, 09.02.09 - klo:19:20

« edellinen - seuraava »

Insku


Jos sinulla on yksi ystävä, olet sinä rikkaampi kuin jos sinulla olisi satatuhatta ihailijaa

Hamsufani97

#796
En tiiä kuuluuko tää kysymys oikeen tälle palstalle muttakun noista asumuksista on kerta puhe niin kysynpäs kuitenkin. Oon tässä vähän suunnitellut semmosta että ottaisin toisen hamsterin. Ja sitten tottakai pitäis ostaa toinen häkki. Mistäköhän voisin saada syrkille halvan ja ihan kohtuukokoisen häkin? Kalajoella asun eli jostakin läheltä olisi mukava jos löytyisi. hinta saisi olla semmoinen 0-70e. Ja mitä isompi häkki nii tietysti sitä parempi :D

sasu^

#797
^ Kannattaisi varmaan katsella lehti-ilmoituksia ja kirppiksillä kannattaisi kierrellä. Netistäkin monet myyvät käytettyinä hyväkuntoisia ja hienoja häkkejä ja terraarioita kohtuu hintaan : )
onnellinen talvikon ja syyrialaisen omistaja?

Hamsufani97

#798
Löysin netistä 120cm pitkän häkin, hinta oli 83,90e. vähän menee tuon mun suunnitteleman hinnan yli mutta ei kai se haittaa koska on noin iso, maksoin melkeen puolet pienemmästä häkistä 70e. Pitää nyt kattoo mutta siinä on ainakin tosi hyvä vaihtoehto :D

Hessuinen

#799
Lainaus käyttäjältä: "Hamsufani97"Löysin netistä 120cm pitkän häkin, hinta oli 83,90e. vähän menee tuon mun suunnitteleman hinnan yli mutta ei kai se haittaa koska on noin iso, maksoin melkeen puolet pienemmästä häkistä 70e. Pitää nyt kattoo mutta siinä on ainakin tosi hyvä vaihtoehto :D
Kunhan vain muistaa häkkiä hankkiessa että sen pinnavälin on oltava tarpeeksi tiheä ettei hamsu pääse karkuun. Jotain 1cm pidetään yleensä maksimina, jos on leveämpi niin joku hetki saattaa huomata asukin kadonneen. ;)
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

Hamsufani97

#800
Joo, tuossa häkissä näyttäisi olevan pinnaväli 0,5cm :D

Juulia

#801
Lainaus käyttäjältä: "sasu^"Kertokaa oikeasti, kuinka voisin sisustaa tuon dunani..
http://www.petsie.fi/pet.php?petid=8460 ... etid=48884

Itse olin jo suunnitellut ostavani talvikolleni uuden dunan, mutta olen nyt luopunut ajatuksesta. Haluiaisin joitain sisustusvinkkejä tuohon dunaan. Sen mitat on jotain 48x30x25(?) Siellä täytyy olla tuo juoksupyörä, koska Tahvo niin tykkää siitä. Tykkäisin laittaa sinne jotain tasoja yms. mutta olen huono sisustamaan : D Auttakaa!

Jotain kiipeilypuita? (samantyylisiä kuin Vevvellä) Riippumatto? Kivi?
Tulossa pk seepianharmaa vn Nicolas Nurinkurinen Karoliinan hamsulasta

Hyar

#802

Tänään oli Karrilla siivouspäivä. Kyllä oksat maistuu. :)
Karri, hopeanharmaa vn 210609-091111

Violahh

#803
Mua ärsyttää kun Violalla on taso joka on sen mielestä tosi kiva (tykkää kiivetä sen päälle ja hypätä alas, kiivetä päälle ja hypätä äläs, kiivetä.. jne.), mutta se tuottaa myös ongelmia. Tahtoisin vaihtaa järkkää, mutta Violalla on iso juoksupyörä ja se on koko elämänsä meillä asuessa asunut siellä tason alla pienessä pesässään.
Joten siellä on aina se sama tylsä järjestys  =/
Viola [size=85]01.03.2009 - 15.02.2011
Lepää rauhassa rakas
?[/size]

[size=65](Lopetettiin kasvaimen takia...)[/size]

sasu^

#804
Violahh// Mulla on kans aika sama ongelma :< Tahvo nimittäin rakastaa juosta pyörässään. Se on niin iso, että se vie ison tilan dunassa. Tasoja tahtoisin myös laittaa, mutta kun nekin vievät aika paljon tilaa..Sen takia järjestys on monesti melkein sama..Nyt kuitenkin tämän viikon..olikohan keskiviikkona siivouksen yhteydessä vaihdoin järkän sellaiseksi ihan suht koht hienoksi, sillä tein pahvipakkauksista kaksi pienempää tasoa :)
onnellinen talvikon ja syyrialaisen omistaja?

Never

#805
Ostin tänään käytetyn pleksiterraarion.  :)  Sen koko on 120x35x45cm (pituusxleveysxkorkeus). Tulevalla syrkillä on ainakin tilaa temmeltää :) Terra on aika naarmuinen, mutta kyllä se yhden hamsterin sisällä pitää. Hintaa oli vain 20e  :D
Terraan pitää ehkä nikkaroida vielä jonkinlainen kansi.

Hamsufani97

#806
Lainaus käyttäjältä: "Never"Ostin tänään käytetyn pleksiterraarion.  :)  Sen koko on 120x35x45cm (pituusxleveysxkorkeus). Tulevalla syrkillä on ainakin tilaa temmeltää :) Terra on aika naarmuinen, mutta kyllä se yhden hamsterin sisällä pitää. Hintaa oli vain 20e  :D
Terraan pitää ehkä nikkaroida vielä jonkinlainen kansi.

Kokoa häkillä ainakin näyttäis olevan :D Löytäisinpä itsekkin yhtä halvalla  :S

Hanne

#807
Voisiko joku kertoa minulle, mikä eläin tungetaan häkkiin kokoa 38 x 24 x 24 cm? :c8

Tiesittekö muuten, että suunnilleen tämän näköinen häkki on yksi maailman suosituimpia häkkimalleja? Itse olisin ajatellut, että pikemminkin joku duna, mutta.... jotenkin alkaa tuntua, että suomalaisilla hamstereilla on aika hyvät oltavat. Kaikki ovat varmaan joskus nähneet, mitä kammotuksia hamstereille ulkomailla on tarjolla, alkaen bratz-muovikopeista vähän isompiin koppeihin, jotka ovat joko liian pieniä syyrialaiselle, mutta niissä on pystysuoria putkia, tai sitten niissä on niin huono ilmanvaihto etteivät sovellu millekkään eläimelle... Suomessa kuitenkin hamstereilla pääasiassa isoja häkkejä, dunia tai terroja. :)

Mutta hiekasta multaan, miten olette kiinnittäneet tavallisen juomapullon terran katosta roikkumaan? Vai oletteko ostaneet suoraan jonkun terraarioon sopivan?

// Jep, eli lisään/korjaan : Maailman parhaiten myynyt häkki on Crittertail ONE.
R.I.P. Harre ?
21.1.-07 - 24.2.-09

jjenna

#808
Mä ostin 3 tollasta ekan linkin Freddy- häkkiä vuosi sitte HauHaun pisteeltä lemmikkimessuilta. Ne on tosi käteviä korotusosia kun se häkkiosa on just Ferplastin minidunan kattoritilän kokonen! Elikun kattoritilän ottaa minidunasta pois ja pistää ton häkkiosan tilalle, niin tulee lisää korkeutta ja tasosta tilaa. Sinne oon sitten pistäny tikapuut ja yleensä riippumaton :yes:

Mä oon kiinnittäny normi juomapullon ihan niin et ilmastointiteipillä sen rautalangan siihen pullon kylkeen kiinni ja siitä sit kattoon roikkumaan. Tosin eihän ne terra-malliset pullotkaan ku pari-kolme euroo maksa  :D
Hamsterikasvatus jäädytettynä

Vevve

#809
^^ Mä kiinnitän vesipullot joko akvaariomagneetilla tai rautalangalla. Tykkään magneeteista, rautalangat on inhottavia ja ruostuu vähitellen kun pulloja täyttelee ja tyhjentelee.