• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista- 2

Aloittaja laura87, 09.02.09 - klo:19:20

« edellinen - seuraava »

jensku

#180
Lainaus käyttäjältä: "metsku"^Tohon saa putkia yhdistettyä, meinaatko laittaa? Ja sit tosta reiästä sais helposti kulkuaukon toiseen häkkiin ja sais tehtyä jättihäkin! Alkoi heti vilisemään päässä ideoita  :)

Hyviä ideoita sinulla :)  hankkisin kyllä noihin putki kohtiin yhen ison putken. mutta sit mietin sitä että mikäköhän niiden putkien halkaisian mitta on? ettei poika vaan jää jumiin sinne.
~Diadem's Hamsterikasvatus ~
Kotisivu - http://diadems.hamsterit.net/
Meidät löytää myös Facebookista! - https://www.facebook.com/JenskunHamsula?ref=bookmarks

metsku

#181
^No meillä kyllä syrkki menee ihan tuollaisesta fopin putkesta vaikka se näyttää todella ohuelta. En kyllä tiedä pojista ovatko isompia kun tytöt mutta meillä meni poikasyrkkikin niistä. Ferplastin putket taitaa olla vähän leveämpiä, samoin noi mitä ei enää myydä varsinaisesti mutta mitä löytyy silloin tällöin silti myynnistä. Voithan sä ostaa yhden putken ja kokeilla. Tai sitten otat koko sen putkiosan pois ja yhdistät suoraan 2 häkkiä yhteen (sen toisen jostain luukusta esim.) jos nyt edes aiot mitään yhdistellä. Mutta tosi hyvä juttu toi putkireikä häkissä koska laajentamisen mahdollisuus on.

jensku

#182
Eilen sain sen häkin, mutta eteen tuli este. Kun aukasin sen pussin jossa oli kaikki ne häkin tavarat ja taso. Huomasin että häkin tason molempien muovirappusten muovi koukut olivat murtuneet. Olivat tuhantena sirpaleena tason pohjalla. :<  Laitoimme eilen viestiä sille netti liikeelle jolta ostimme tän häkin.
~Diadem's Hamsterikasvatus ~
Kotisivu - http://diadems.hamsterit.net/
Meidät löytää myös Facebookista! - https://www.facebook.com/JenskunHamsula?ref=bookmarks

NuclearBitch

#183
Osaisiko joku neuvoa millä kannattaisi päällystää häkintasot jotka ovat kalteria? Sain hienon kolmikerroshäkin syrkilleni, mutta ongelmana on nuo tasot jotka ovat kalteria ja olen lukenut että ne ovat epämieluisia hamstereille. Millä ne sitten kannattaisi päällystää?

Vevve

#184
^ Varmaan voisit pujottaa kaltereiden väliin paperia kuten metallisiin juoksupyöriin? :)

tintsku

#185
^^ Toffeella, kun oli häkki, niin päällystin tasot paksulla (n. 5mm) pahvilla ja laitoin rautalangalla kiinni kaltereihin.

Nami2

#186
Olen ottanut kalteritasot kokonaan pois ja laittanut tilalle 5mm vaneerista uudet. Ovat kiinni nippusiteillä kolmesta reunastaan. Toimii loistavasti ja on turvallinen hamsterin tassuille!

Tansku


Meriska

#188
Minä ostin tuon norsun ihan kouvolan faunattaresta, jossa oli myös virtahepoja ja leijonia  :yes:
Syyrialais poju edi <3

nennu

#189
Eilen pääsi meidän Iida talvikkomme uuteen asuntoon,dunaan.
Laitan kuvaa tänne kunhan saan aikaiseksi otettua sitä kuvaa:)

maarit

#190
Tässä lukaalissa asustaa Itikka (kiinankääpiöhamsu) ja viikko siivouksesta niin kämppä on tän näkönen.Osa virikkeistä on purun alla kun neiti on innokas sisustamaan ja mun sisustus ei ikinä kelpaa neidille.  :D Fillaria hällä ei ole koska neiti käytti sitä ainoastaan käymälänä.Neiti on siirtäny nukkumapaikkansa tonne vihreeseen omenaan kun toi puumökki ei vaihteeks taas kelpaakkaan.



Tässä Lettuhillon lukaali.Neidin lukaali on niin iso etten saanu sitä mitenkää päin kuvaan kokonaan mahtumaan ja itse pääosan esittäjä näkyy kuvassa juuri heränneenä.Itseasiassa meni kuvan ottamisen jälkeen vielä takasi nukkumaan.Fillaria neidillä ei ole koska se joutu neidin terrorismin kohteeksi.



Sain tänään Ykälle ilmaseksi lasiterran ja sitä pitäis nyt mennä laittaan asuttavaan kuntoon ja sisustamaan.  :pileet:
Tällä hetkellä hamsteriton

Vevve

#191
Jesjesjes, saan vihdoinkin pitkän kinuamisen jälkeen ilmaiseksi kaverin vanhan akvaarion! Olisivat antaneet jo kauan sitten, mutta kun perheen äiti kuuli ettei mene kaloille vaan hamstereille, ei suostunut antamaan vaan väitti sitä eläinrääkkäykseksi pistää hamsteri terraarioon.  :haha
Tänään sitten sain kun marssin koulun kirjastoon missä hän on töissä ja näytin koneelta SHY:n kääpiöhamsterin hoito-ohjeet.

maarit

#192
Mä sain eilen ilmaseksi ton mustakehyksisen lasiterran mikä meni tyttöhiirille ja tänään sain toisen lasiterran ilmaseksi (eri ihmiseltä tosin). :pilehile: Laitan kohta kuvia tosta Ykän uudesta lasiterrasta kun saan sitä ensin vähä sisustettua ja valokuvattavaan kuntoon.
Tällä hetkellä hamsteriton

Vevve

#193
Mäkään en ole kuin yhdestä terrasta maksanut, siitäkin vain 5 euroa. Isoimman löysin taloyhtiön roskiksesta, täysin hyväkuntoinen ja naarmuton vanha akvaario mutta ei varmaan pidä vettä.
Ketutti ihan sikana, kun Lemmikkipalstat.netissä oli kaksi terraa ilmaiseksi Turussa mutta kukaan ei suostunut lähteä kuskaamaan mua niitä hakemaan...

NuclearBitch

#194
Jei, perjantaina Bob saa terraarion. On jo kyllä aikakin, pikkuiselta lähtenyt nenästä karvat, kun on niin ahkerasti tungettu sitä kaltereista läpi  xD  Uudet asukit pääsevät nyt aluksi häkkeihin, katsotaan sitten miten viihtyvät ja jos siltä näyttää, niin terraario/duna hankintaan.