• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista- 2

Aloittaja laura87, 09.02.09 - klo:19:20

« edellinen - seuraava »

Illi.

#135
Lainaus käyttäjältä: "niiisku"Lyyli on järsinyt dunaansa sellasen reiän, että mahtuu siitä läpi ja karkaa suunnilleen joka yö. Enkä mahda sille enää mitään.

:huh Mä paikkaisin sen ensitilassa. Jos hamsteri seikkailee joka yö vapaalla jalalla, se voi olla aika kohtalokasta loppujen lopuksi, ellet ole sitten huolehtinut huoneesi/talon turvallisuudesta.

Minski

#136
^^  Molemmat on hyviä :yes:
Eikä niillä ole koossakaan oikeastaan mitään eroa, kun toisen mitat on 80x39x40 cm ja toisen 80x35x40 cm, Tampereella sijaitsevan eduksi :)
Hamsteriton tätä nykyä

niiisku

#137
Lainaus käyttäjältä: "Illi."
Lainaus käyttäjältä: "niiisku"Lyyli on järsinyt dunaansa sellasen reiän, että mahtuu siitä läpi ja karkaa suunnilleen joka yö. Enkä mahda sille enää mitään.

:huh Mä paikkaisin sen ensitilassa. Jos hamsteri seikkailee joka yö vapaalla jalalla, se voi olla aika kohtalokasta loppujen lopuksi, ellet ole sitten huolehtinut huoneesi/talon turvallisuudesta.

Nii in, minäkin olisin paikannut sen ensitilassa jos olisin ollut järkevä. Muttakun ei, Lyyli jyrsi sen reiän 3 yössä ja en ehtinyt käydä rautakaupassa hakemassa mitään naulasysteemejä ym. : / Yritin kyllä tukkia reikää aina tuloksetta. Lyyli saa öisin seikkailla vaan kylppäris ja saunassa eikä sielä pitäis mitään vaarallista olla, sitäpaitsi se menee aina ämpäriin.  :huh  xD  Mutta joo kyllähän se kohtalokasta voi olla loppujen lopuks. :s Pitää nyt vaa oottaa et saa ton terran jostai  :(
[size=85]? Syyrialainen Lyyli, Pk Cinnamon ~3.10.2008[/size]?

suski87

#138
Karkumatkan ohella dunan jyrsimisellä voi olla muitakin seurauksia. Meillä yksi gerbuista löytyi yhtenä aamuna kuolleena dunaan jyrsityn reiän vierestä muovinsälöjen keskeltä. Gerbu oli tuolloin varsin nuori eikä ollut sairastellut, eli todennäköisesti elimistöön päätyneet muovinsälöt koituivat sen kuolemaksi. Tuokin tapahtui ihan yhdessä yössä, olivat sitä ennen asuneet dunassa kuukausia ongelmitta. Itse siis suosittelisin tuossa tilanteessa hankkimaan heti jonkin vara-asumuksen siksi aikaa että se sopivan kokoinen terra löytyy vakiasumukseksi. Etenkin jos tuo dunan paikkaaminen tukevasti ei jostainsyystä onnistu. Kylpyhuonekaan ei jaloitteluympäristönä ole välttämättä se turvallisin, jos hamsteri saa esimerkiksi lattiakaivon ritilän siirtymään, pönttö unohtuu joskus auki ja hamu onnistuu sinne kiipeämään, lattialle on jäänyt jotain pesuaine-/muita kemikaalijäämiä joita hamu saa ensin tassuihinsa ja sitten peseytyessän suuhunsa...

Vanhojen akvojen ohella kannattaa katsella mys esimerkiksi matelijailmoituksia, josko niistä löytyisi sopivankokoista liukuoviterraariota hamukäyttöön. Meillä natalpojat asustavat liukuovellisessa terrassa ja se on kyllä jyrsijäkäytössäkin osoittautunut oikein käteväksi, etenkin kun pojat pääsevät siinä halutessaan ovelle vastaan eikä eläimiä tarvitse aina lähestyä ylhäältä päin.

eta

#139
Meillä syrkki Peppiina joutui eilen lasiterraan. Neiti on viikon ajan jyrsinyt terraansa ja olen kaikki vippaskonstit yrittänyt keksiä että se ei jyrsisi itseään ulos sieltä. Aluksi se jyrsi kaltereita mutta sitten se keksi muovin.
Terran leveys on 70 cm. Se on harmi kun nyt ei pääse kiipeilemään mutta täytyy yrittää keksiä jotain kiipeily mahdollisuuksia.


Tässä Peppiina ihmetteelee uutta kotiaan ja yritti kovasti kulmista ulos, ennenkuin uskoi ettei pääse.


Tässä Peppiina tänään, pesä tehtiin tähän. Oli pakko napata kuva on se vaan niin ihana kun nukkuu ja muut häärää terran ulkopuolella :lov

Bobo

#140
Onkos tää se sama kaveri josta puhuit tuola Syyrispuolen kysymysketjussa?

eta

#141
^Jos minua tarkoitit niin en ole syyrispuolella mitään puhunut taitaa olla joku muu  :)

Bobo

#142
Ok. Jollain on nimittäin ongelma on syrkkinsä kanssa kun puree itsensä joka yö dunasta läpi.

nennu

#143
Ostin Lemmikkiexpressistä Niklakselle isomman dunan.Gabbberin garda dunan.Ei taida vaan oikein Niklas välittää onko isommassa  vai pienemmässä asumuksessa kun pesässään suurimman osan ajasta viettää vuorokauden ajasta riippumatta:)
Meidän talvikko neitoselle Iidalle tulossa duna.Huutonetistä ostin hälle uuden asumuksen.

ammie

#144
Meillä kun on vain noita kääppäreitä ollut, niin tulin miettineeksi, että mikä on maksimi kalteriväli syyrialaisen häkkiin? Meidän varastossa kun on pölyttymässä yksi häkki, niin tuumin että saisikohan siitä joskus ja jouluna syrkille asumuksen.  :)
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

Vevve

#145
Mulle on iskenyt jostain syystä ihan hirmuinen sisustusvimma hamsujen asumuksiin. Hamsuttimien puruja vaihdellessa olen saanut sitä toteuttaakin ihan kivasti, mutta tuo poikueterra ärsyttää kun siellä on ruuat ja kaikki levitelty ihan pitkin poikin mutten viitsi sitä vielä alkaa putsimaan kun vaavat ovat pieniä...
Tyhjinä asukkaitaan odottaa yksi duna (johon ostin vironreissulta hauskan tasoviritelmän, on vähän epäsopiva mutta sain sen jotenkuten viriteltyä paikalleen) sekä melko pieni terra. Terraariota tekisi jotenkin mieleni kovasti sisustella, vaikka asukas siihen saadaan vasta ensi kuussa kun poikue on valmis muuttamaan pois emon helmoista.

niiisku

#146
Heippa, aion ostaa terran käytettynä ja se on 40 cm korkea ja pitäis siihen viritellä joku kattosysteemi ettei Lyyli pääse karkaamaan... Osaisittekohan neuvoa, että mitä siihe pitäis viritellä, kannattaisko ostaa vaikka rautakaupasta jotain tiheetä verkkoo ym. ? Ja millä sen sitten kiinnittää? Miten teillä on...? Kiitos etukäteen! :)
[size=85]? Syyrialainen Lyyli, Pk Cinnamon ~3.10.2008[/size]?

wap`

#147
^Joo, osta rautakaupasta tiheetä verkkoo ja kääntele nurkat. :)

edit: Munki pitäis terra ostaa tulevalle syrkille, ajattelin ostaa syrkin kun talvikkorouva kuolee, ikää tällä 2v 2kk, muutamia vanhuuden merkkejä näkyy jo..
130x40 kokonen terra olis tarjolla ja maksais 40e, ja ainut terra joka ei oo 200km pääs, olis aiva tos kaupungilla. Olis kyllä ihan hyvänkokonen terraki, ja kohtuu hintanen. Mutta periaatteessa en vielä tarvitsisi, mutta taidan silti ostaa, kun ei missään mitään hyvänkokosta häkkiä tai dunaa olekkaan. Imac Criceti 16-häkki olis mun unelma häkki syrkille, mutta mistään ei tahdo löytyä.. Mutta ehkä silti sen terran tai dunan ostan, sillä jos hamsu alkaa nakertaa kaltereita tulen hulluksi  xD
Tulipa kauhee romaani!  xD

niiisku

#148
Lainaus käyttäjältä: "wap`"^Joo, osta rautakaupasta tiheetä verkkoo ja kääntele nurkat. :)

edit: Munki pitäis terra ostaa tulevalle syrkille, ajattelin ostaa syrkin kun talvikkorouva kuolee, ikää tällä 2v 2kk, muutamia vanhuuden merkkejä näkyy jo..
130x40 kokonen terra olis tarjolla ja maksais 40e, ja ainut terra joka ei oo 200km pääs, olis aiva tos kaupungilla. Olis kyllä ihan hyvänkokonen terraki, ja kohtuu hintanen. Mutta periaatteessa en vielä tarvitsisi, mutta taidan silti ostaa, kun ei missään mitään hyvänkokosta häkkiä tai dunaa olekkaan. Ehkä mieleni tekisi ostaa häkki, vaikka niitä vastaan olen yleensä olutkin. Sellainen kolmi luukkuinen häkki, missä olis sellaset kaks tasoa, mihin pääsee putkista ja mitat n. korkeus 36cm  
leveys 47cm pituus 78cm (en kuollaksenikaan muista merkkiä) olis mun unelma häkki syrkille. Mutta ehkä silti sen terran tai dunan ostan, sillä jos hamsu alkaa nakertaa kaltereita tulen hulluksi  xD
Tulipa kauhee romaani!  xD

OSTA TERRAARIO !!!
Lyylillä nimittäin on nyt duna ja oon ihan hulluna sen kanssa jo nyt! Se jyrsii sitä dunaa niin että huh-huh, joka yö saa pelätä että Lyyli karkaa ja siksi heräilenkin noin tunnin välein. Kun huomenna haetaan Lyylille terra niin kyllä elämä helpottuu. (Toivottavasti).

Ainii edit, siis voisiko joku vääntää mulle rautalangasta, että miten ne reunat sit käännellään? En oo ikinä tällaseen perehtyny enkä oo nähny, oisko jollain jossain kuvaa tai jotain... :D
[size=85]? Syyrialainen Lyyli, Pk Cinnamon ~3.10.2008[/size]?

Vevve

#149
Mä kaipaisin puolestani vinkkiä kissankestävän kansisysteemin rakentamiseen. Jos siinä päällä istuu samaan aikaan kolme kissapunkeroa, ei taivutellusta verkosta ole oikein mihinkään...