• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista- 2

Aloittaja laura87, 09.02.09 - klo:19:20

« edellinen - seuraava »

Minski

#915
Lainaus käyttäjältä: "feliX."^ Eikös tuo ole Ferplast Mary ? Mietin tässä pitäiskö ostaa Mary vai Criceti 15 ... Onko kellään kokemuksia Cricetistä ? Se on tosi mukavan näköinen ja halvempi kun Mary. Mulla on kyllä dunakin, mutta se on vähän pieni syrrelle, 65x40 :-----/
Mahdatkohan tarkoittaa Criceti 16 ? Nimittäin tuo mainitsemasi Criceti 15 on kyllä pieni häkki, ei syyriskokoa ollenkaan, mutta Criceti 16 on lähestulkoon samanlainen kuin tuo Ferplast Mary. Criceti 16 on siis tuommoinen:



Meillä on kaksi Criceti 16 ja yksi Ferplast Mary ja ei niissä ole oikeastaan mitään suurempia eroja käytössä, molemmista oon tykännyt :yes: Ferplast Maryssa on vähän isommat luukut, muuten ne on melki ihan samanlaiset. Criceti 16 saa kyllä plussaa halvemmasta hinnastaan :)
Hamsteriton tätä nykyä

ammie

#916
Mä kävin viikonloppuna pyydystämässä kellarista melkein 10 vuotta vanhan kanin/marsunhäkin ja ajattelin päällystää sen verkolla, että siitä saisi syrkille sopivan. Koko on muuten suunnilleen sama kuin keskikokoisessa dunassa, mutta korkeutta on vähän enemmän. Osaisiko kukaan suositella jotakin hyvää verkkoa, kun itse olen nyt pähkäillyt millaista sen tulisi olla ja paljonkohan projektille tulisi hintaa?
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

Vevve

#917
^ K-raudasta semmosta about 1x1cm -silmäistä verkkoa saa rullallisen muistaakseni 10-15e, sen verran paljon on verkkoa että riittää kyllä tommosen häkin ympärille.

ammie

#918
^Osaatko yhtään sanoa paljonko sitä verkkoa siinä rullassa sitten on, että jääköhän sitä paljonkin yli?  :)  Ja mietin, että kannattaisiko kiinnitykseen käyttää nippusiteitä, jotakin rautalankaa, vai millähän sen parhaimmin saisi kestäväksi?
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

Lisette

#919
Lainaus käyttäjältä: "Minski"
Lainaus käyttäjältä: "feliX."^ Eikös tuo ole Ferplast Mary ? Mietin tässä pitäiskö ostaa Mary vai Criceti 15 ... Onko kellään kokemuksia Cricetistä ? Se on tosi mukavan näköinen ja halvempi kun Mary. Mulla on kyllä dunakin, mutta se on vähän pieni syrrelle, 65x40 :-----/
Mahdatkohan tarkoittaa Criceti 16 ? Nimittäin tuo mainitsemasi Criceti 15 on kyllä pieni häkki, ei syyriskokoa ollenkaan, mutta Criceti 16 on lähestulkoon samanlainen kuin tuo Ferplast Mary. Criceti 16 on siis tuommoinen:

KUVA

Meillä on kaksi Criceti 16 ja yksi Ferplast Mary ja ei niissä ole oikeastaan mitään suurempia eroja käytössä, molemmista oon tykännyt :yes: Ferplast Maryssa on vähän isommat luukut, muuten ne on melki ihan samanlaiset. Criceti 16 saa kyllä plussaa halvemmasta hinnastaan :)
Eikun mä meinaan tätä //http://www.petshop.fi/small_pet_accessories/accommodation/ferplast_criceti_15.html. e on kyllä ihan samankokoinen kun Mary, siinä lukee mitat 78 cm x  48 cm x 39 cm. :----) Siinä on ihana iso kattoluukkukin  :sydan ____ :sydan
[size=85]ex-feliX.[/size]

Cindy

#920
Onko kellään kokemusta Ferplast Duna Multystä? http://www.petshop.fi/small_pet_accesso ... multy.html tuo näyttää olevan 71x46x31,5. olisiko sopiva kahdelle robolle?
Jasu 20.04.2007 <3
Toshio 16.02.2010 <3

tintsku

#921
^Tuo taitaa olla se ihan perus duna, joka suurimmalla osalla käytössä.
On sopiva kahdelle robolle.

Cindy

#922
okei. kiitos nopeasta vastauksesta! :haha
Jasu 20.04.2007 <3
Toshio 16.02.2010 <3

hopeahamsteri

#923
Lainaus käyttäjältä: "ammie"Mä kävin viikonloppuna pyydystämässä kellarista melkein 10 vuotta vanhan kanin/marsunhäkin ja ajattelin päällystää sen verkolla, että siitä saisi syrkille sopivan. Koko on muuten suunnilleen sama kuin keskikokoisessa dunassa, mutta korkeutta on vähän enemmän. Osaisiko kukaan suositella jotakin hyvää verkkoa, kun itse olen nyt pähkäillyt millaista sen tulisi olla ja paljonkohan projektille tulisi hintaa?
Hei, hieno idea! :)
Kolme talvikkoa omistanut ja tällä hetkellä hamsteriton koirapersoona.

Humbug

#924
Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä... :oops: Miten te putsaatte isot lasiterraariot ja kuinka usein? Jos nyt miettii siis vaikka vähintään 120l lasikuutiota, niin ne painaa niin hemmetisti. Ihan jos viitsisitte kertoa raahaatteko sen kylppäriin vai miten teette ja kuinka usein? :oops:

MirkkuH

#925
^ei ole tyhmiä kysymyksiä...itse mietin ensin samaa, että en halua terraa, kun se on niin hankala siivota...mut ei se olekaan.

Putsaan terrat kokonaan n. 3-4 viikon välein, niissä asustaa pari roboa/terra (n.75x35x40). En raahaa niitä paikoiltaan minnekään; tyhjennän purut pois rikkalapiolla, ruiskutan pesuainetta (tolua) ympäriinsä, annan vähän aikaa muhia, hieron sienellä/rätillä, pyyhin talouspaperilla suurimmat roiskeet pois ja pyyhin rätillä jonka huuhtelen useaan otteeseen...annan kuivua parisen tuntia ja eikun uudet purut sun muut sisään.

WilmA

#926
Oon kysynyt jo aikaisemmin mitä tehdä kun hamsuni näkertää kaikki juomapullo aukot isoiksi että pääsee seuraavaksi karkuteille. Siis voisitteko auttaa mahd. nopeasti?? Mutteri juttu ei toiminu siis minkä Minski laitto aikaisempaa...


 :aii:
Oma lakritsi palloni]
5 kissaa]
Kaksi  koiraa]
Iso akvaario

Cindy

#927
Kysyisin nyt tällaista että kun dunissa on ne juomapullolle tarkoitetut reiät, niin miten olette peittäneet ne ettei hamsu pääse jyrsimään sitä enemmän ja karkaisi? Tästä on varmaankin puhuttu jossain mutta en löytänyt tästä mitään... :huh
Jasu 20.04.2007 <3
Toshio 16.02.2010 <3

Anonymous

#928
Pultti+mutteri+ prikka sydeemillä ite oon ostannu sellaseen ison neliön mallisen "prikan" sisäpuolelle joten peitää isomman alueen.

GaneshaX

#929
Hitsit, kun en viimekskään muistanut katsoa, että millä nimellä niitä levyjä ( "neliön mallisia isoja prikkoja")  myydään kun viimeksi kävin hakemassa lisää  :roll:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki