• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista- 2

Aloittaja laura87, 09.02.09 - klo:19:20

« edellinen - seuraava »

tintsku

#75
^^Ei ole liian pieni kahdelle robolle.

Freija

#76
Robo Tiny ehti asua vain vajaan viikon säilytyslaatikkoterraariossaan kun se muutti tänään uuteen pleksiterraarioon.





Katto on 0,5 cm silmäkoolla varustettua seulaverkkoa. Kulmat vahvistettu muovilistalla. Seinät 4 mm akryylipleksiä. Itse rakentelin...

Taso on tehty kennomuovista, ramppi aaltopahvista. Isossa savikupissa on kylpyhiekkaa.

Koko 55 x 30 x 27 cm.

Scarlett

#77
Hieno terra! Mistä ostit pleksiä ja paljonko siitä maksoit?

wap`

#78
Vau Freija! Siisti terra! Oon itekki lukenut niitä ohjeita miten ite vois tehä, mutta enhän mä mitää ymmärrä. :D
Et millää viittis mullekki väsätä tommosta ja lähettää matkahuollos? :DD ;)

Freija

#79
^ Enpä taida :P

^^ Vaikea sanoa mitä juuri tämän terran pleksit maksoivat, sillä ostin samalla pleksiä myös muuhun tarkoitukseen. Aika kallista oli kyllä, jotain 40 e. Ennen (muutama vuosi sitten kun terroja viimeksi tein) on ollut paljon halvempaa. Vinkistä ostin.

Scarlett

#80
Viime kesänä soitin koko Jyväskylän ympäri, ja pleksi oli täällä vielä kalliimpaa , muistaakseni neliön hinta vaihteli 50-80e:n välillä. Ja eihän siitä yhdestä neliöstä nyt olisi saanut vielä sellaista terraa kuin olisin halunnut, olisi tarvinnut lähemmäs kaksi, ja kaikki muut tarvikkeet siihen vielä päälle... Jäi sitten pleksiterra tekemättä, mutta onneksi vanhoja akvaarioita ei ole kauhean vaikea löytää.

wap`

#81
Piruvie! Pitäis löytää jostain vanha akvaario tai terraario mutta ei tääläpäin tunnu missään olevan.

Anonymous

#82
Niin missäpäin?

wap`

#83
^Etelä-Pohjanmaalla. :)

Edit Kiitos taikahamsun meille taitaa tulla 130x40x35 terra, tulevalle syrkkivauvalle. ;)

Anonymous

#84
no niin hyvä kun olin avuksi :)  Toivottavasti asukki viihtyy.

Mustikkamaan

#85
Noissa isoissa kopeissa on se hyvä puoli, että vaikka ne vie tilaa, niin niistä saa sisustettua tosi mageet ja ennenkaikkea hamsut on ihan elementissään, niiden touhuja on silloin erityisen ihana kahtella.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Anonymous

#86
Millä kannattaa yleensä desinfioida käytettynä ostettu häkki/duna?

Mustikkamaan

#87
^Ihan perus pesuaine käy, Klorin tai Domestos on sitten ihan desinfioiviakin. Saa lähes joka marketista, tarkoitettu yleispuhdistukseen.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

GaneshaX

#88
Minusta on tullut niin pöpökammoinen, että käsittelen käytetyt pesemäni  tavarat vielä virkonilla...
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Tansku

#89
Lainaus käyttäjältä: "blood.and.tears"Kyllä 31L smartti menee ihan ok kääpiöille (1kpl/laatikko). Tietty mitä isompi sen parempi, mut mitat on kuitenkin reilummat kun mitä laki sanoo, enkä mä henk.koht. tuntisi mitään huonoa omatuntoa tollasesta boksista. Jotenkin välillä tuntuu että porukasta on tullut ihan suuruuden hulluja.

Mä tunnustaudun sitten suuruudenhulluksi, ja olen ihan ylpeä siitä :jeps:
Haluatteko kuulla miksi olen tälläisen tien valinnut? Ei se mitään kerron sen silti :P  
Hamsteri ei voi halutessaan todeta, että mua ahdistaa nyt niin paljon että lähdempä mökille, tai varaan tuulentumiseen jonkun kivan matkan tmv.
Asumus on hamsterin/hamstereiden ainoa maailma! Ne on täysin ihmisten armoilla.
Kasvattajana olen myös onnellinen siitä, että saan itse päättää mimmoiseen kotiin, ja asumukseen kasvattini luovutan :)