Poikaspäiväkirjat

Aloittaja Ninde, 26.01.09 - klo:16:03

Hami

Onnittelut vaaveleista.

Meillä kasvetaan tasaistatahtia. Ikää on jo 1vk ja 2 vrk.
Kaikki näyttäisi olevan elossa ( kaikki 10 ), mikäli eilen illalla oikein miehen kanssa laskin.

Hamin kanssa tähän mennessä kuolleisuus oli todella huipussaan, mutta Pedolta ei ole kuollut yksikään.  :roll:
Hyvähän se vain on, omasta mielestäni.

Millainen nahka hopeanharmaalla on tuollaisena pienenä muksuna?
Onko se tumma vai vaalea?
Kun minusta yhdellä muksulla on poskissa tummemmat merkit ja muuten se on vaalea iholtansa ( merkit on siis molemmin puolin poskia, ei ole koko päässä eikä muuallakaan ), ajattelin vain että mahtaako siitä nyt se hopeanharmaa tulla sitten.  :roll:
[size=85]6 x syyrialaiset ?
1 x vkh talvikko ?
2 x maatiais kissat ?
1 x kääpiöluppa ?
[/size]

Pähkinä

^ Onnittelut poikasista.
Täällä on aikanakin kuvia hopeanharmaista pienenä http://www.dianthushamster.se/

PiiaL

Lainaus käyttäjältä: "Hami"Suurin osa muksuista on todella tummia ja kyllä sinne joukkoon nyt oikeasti on muutama kilpikonna tupsahtanut. Vaaleita pigmentti laikkuja on nimittäin parilla poikasella päässäkin.

Vaaleita, eli valkoisia vai keltaisia laikkuja? Valkoiset laikut päässä meinaavat poikasen olevan laikukas, mikä on ihan ymmärrettävää, kun emo on vn laikku, nämä kuviot ovat dominoivia (eikä emo sitten ollutkaan vironlaikukas). Jos laikut ovat keltaisia, poikanen on kilpikonna. Mutta varmaan värejä et vielä hirveästi erota tuon ikäisistä poikasista..

Hopsujahan tuossa poikueessa todennäköisesti saattaa olla, kun isällä on toi hopeageeni. Malttia tarkkailuun, äkkiä ne kasvaa  ;) Tärkeintä tässä vaiheessa, että emolla on oma rauha pesueen kanssa ja paljon ruokaa tarjolla.

Meillä ruvetaan astutuspuuhiin tämän kuun lopulla  :) Tulossa ois pitkäkarvaisia, mahdollisesti myös rexejä, punasilmäisiä cremejä, ah mun lemppareita  :lov

Hami

Ei ole vielä oikein tietoa että minkä värisiä laikut on.
Ei vielä oikein erota, kun ovat noin pieniä. Aivan kuten sanoit, en muistanutkaan sitä että kilpparilla on keltaiset laikut ja laikukkaalla valkoiset. :) Tuli tämäkin sitten muistutuksena minulle. :D

Ilta ruokinnan aikana olen poikasia tiiraillut kun Peto on mennyt syömään.
Juu ja niinhän siinä kävi että Peto osoittautui ihan normaaliksi vn laikukkaaksi. :)

Kasvaa nämä kyllä todella vikkelästi. Vielä äsken ne oli niin rääpäleitä, jotenkin tuntuu että nämä poikaset on kasvaneet nopeammin ja vakaammin kuin Hamin poikaset.  :roll:
Hamin poikasilla sitä ihopigmenttiäkin sai odotella aika pitkään ennen kuin alkoi näkymään.

Minä mietin tuossa että jos pienen tauon pitäisi nyt tässä poikasten kanssa. :) Kasvattelisi nyt ihan rauhassa nämä poikaset ( ja jos sitä 2 itselle jättäisi nyt tästä poikueesta ). Käytäisi näyttelyssä kiertelemässä ja katselemassa Oulussa ja lähi paikkakunnilla.

Katsellaan sitten seuraavaa poikuetta ensivuoden puolella. :)
[size=85]6 x syyrialaiset ?
1 x vkh talvikko ?
2 x maatiais kissat ?
1 x kääpiöluppa ?
[/size]

Ninde

Lainaus käyttäjältä: "Hami"Millainen nahka hopeanharmaalla on tuollaisena pienenä muksuna? Onko se tumma vai vaalea?
Hopeanharmaa on pikkupoikasena pigmentiltään tumma, kuten normaali.

Mustikkamaan

Meillä poksahdetaan viikonloppuna. Äiskä on jo suurensuuri ja syö sitäkin suuremmalla ilolla  :lov
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

KaisaM.

Mulla on jo kamala into hamsupoikueen teettämiseen  :lov  Mutta vielä saan ainakin puolisen vuotta. Ellei jostain tupsahda nuorehkoa naarasta tähän laumaan.  :)
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Anonymous

Täällä odotellaan mielenkiinnolla että syntyykö meille loppukuusta talvikko naperoita yhdistelmästä Utulintu (safiiri)-Susa-Erma's Severy**(helmiäissafiiri). :lov

Anzukka

Meillä tulee lapsia (jos tulee) keskiviikko ilta- torstai aamu :hyper
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Minnaw

Minäkin innostuin taas yli vuoden tauon jälkeen yhdistämään talvikkoparin.
Yhdistäminen onnistui hienosti, ja nukuin hamsujen kanssa olohuoneessa. Tuolta eläinhuoneesta ei meinaan kuule yhtään jos nuo alkaisivat tappelemaan. Yö meni siis oikein rauhallisesti ja pariskunta nukkui hyvin aamulla samassa mökissä.

Poikasia siis odotellaan jännittyneenä!  :)

En ota varauksia vastaan poikueesta!
Oxalis - talvikkokasvatus

Olive

Meillä on nyt pari päivää etsitty kiimaa pk mustalta naaraalta :)
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

jjenna

Meillä vähän jarruuntu noi campbellisuunnitelmat, kun kahden viikon yhteisasumisen jälkeen naaras listi uroksen. Mä en tukkiunisena tietenkään heränny mihinkään.. Täytyy nyt vaan itsekkäästi toivoo että uros ois ees hoitanu hommansa ennen ku naaras päätti antaa turpiin, mut hirvee sääli kyllä  :(

Syyskuun lopussa pääsen kuitenkin yhdistämään peräti kuusi paria campbelleja, että ehkä niitä pienten jalkojen tepastuksia kuullaan täälläkin vielä tänä vuonna!  :)
Hamsterikasvatus jäädytettynä

Olive

Meillä onnistu astutus tänään, toivottavasti nyt kolmas kerta sitten toden sanoo, kun kaks edellistä poikuetta on epäonnistunut.
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

nennu

Ei tainnut meillä astutus onnistua..ainakaan Mustikka ei ole kovinkaan paljon pulskistunut.Taitaa olla vain muuten vain pyöristynyt rouva..huomenna pikkuisten pitäisi syntyä jos astutus onnistui

S.D.G.

Njoo, voishan sitä tulla tänne puhelemaan poikasjuttuja  xD

Meillä vietettiin ensitreffejä talvikkoparilla 4.8. jotka eivät oikein sujuneet... Ulrika Unisieppari, tuo meidän muuten niin hyperkiltti nuorikkomme laitettiin ylikiltin Arskan aka Arkihuolesi Kaikki Heitän kanssa yhteen. Tappelua ei syntyny mutta tyttönen käveli Arska-paran luo ja alkoi nalkuttaa. Arska kuunteli tyynesti ("nuo naiset...", se tuhahteli). Ei se jäkättäminen loppunut, joten yritettiin ylihuomenna uudestaan.

6.8. kaikki sujui loistavasti ja siitä pitäen nuoripari on asunut yhteistä kämppää ilman mutinoita   :D  Huomenissa taitaa iskeä asumusero ja sunnuntaista keskiviikkoon kestävät jännät päivät, eli poikasia voisi syntyä sillä välillä... Nättejä normaalivauvoja toivotaan mutta safiiriinkin on tsänssit... Huu, meidän ekat safiirit  :P

Kyllä onkin korkea aika tulla poikasia, edellinen poikue oli Arskan synnyinpoikue  :huh  Jospahan Ulla saisi sievän pesueen, sitten olisi yhdistettävissä Linnunradan Nippanappa - Susa-Erma's Ginger, kivoja norreja sieltäkin tulisi :)
Harvey Dentiä mukaillen "You thought we could breed decent hamsters in an indecent time"...

Regalis Hamstery est. 2004. Regalistien kotisivut osoitteessa regalismi.net, Facebookissa Regalis Hamstery.