Poikaspäiväkirjat

Aloittaja Ninde, 26.01.09 - klo:16:03

^^ Onnea :)

---

Jos mulla olis yhtään ollu sellasta luovuttamis-mielialaa viime aikoina niin nyt olisin varmaan lyöny hanskat naulaan;

Yhdistelmistä:

i. kyyhkynharmaa e. hunaja-kyyhkynharmaa vn (Viliina)

ja

i. keltainen musta e. hunaja-kyyhkynharmaa (Tanisha)

yritin saada aikaan hunaja-kyyhkynharmaita edes yhet poikaset per emo, mutta kuinkas ollakaan; mulla on yht. 13 poikasta, joista ykskään(!) ei ole hunaja-kyyhkynharmaa :D Viliinan urospoikaset olis olleet hunaja-kyyhkynharmaita, mutta neitipä päätti sit synnyttää 5 tyttöä (4 kyyhkynharmaa vkkk ja 1 kyyhkynharmaa kk) eikä yhtään poikaa, jee :D Tanishan sulhasen taustalla taas on punasilmäisyyttä, joten aattelin, että jos ees yks hunaja-kyyhkynharmaa olis syntyny, mutta mitäpä nyt mulla sellasta tuuria olis; Tanishalla on siisti 8 lapsen kasa keltasia mustia poikasia. Mä vaihdan kohta sitä väriä oikeesti, tää on niin sairaan hidasta ja turhauttavaa :nops: Kyllä mä haasteista tykkään, mutta jos joka toinen vuosi syntyy sen värisiä poikasia mitä yrittää kasvattaa niin on ehkä vähä heikoissa kantimissa homma :D Noi Viliinan kyyhkynharmaat tytöt on kyllä ihania :lov Ikää niillä on nyt viikko ja kovasti mönkivät pesässä :sydan Tanishan lapset on vasta 4 vrk ikäsiä vaaleenpunasia otuksia :)

Kuvia oon ottanut tänään, mutta en ehdi ladata niitä koneelle nyt, mutta laittelen poikaskuvaketjuun sitten, kun joku päivä kerkeen ne ladata.

Mun piti olla ihan hiiskumatta noista poikasista, ihan sen takia, ettei sit heti satu jotain, kun menen niistä julkisesti iloitsemaan, mutta en pystyny oleen pitempään hiljaa niistä :oops:

Miharu

^Vautsi. On sulla kyllä varmaan aika paljon hommaa 13 poikasessa. :) Onnea sinnekkin !
+ kääpiöluppa ja nelivarvas.

henna&heidi

Onnea Minskille! Ja kiitos onnentoivotuksista :)

Saana

Onnea Minskille! :) Ja semmosta se on noiden värien kanssa... Meille ei ole vieläkään syntynyt sitä pk rex minkki roania, mitä kovasti toivon. Nyt puuttuu sekä rexit että roanit. Mutta ehkä vielä jonain päivänä. x)

PiiaL

^Jospa saisit meiltä sen toivomasi ps rex poikasen, niin pääsisit ainakin alkuun :)

Onnittelut Minskille pienistä, toivottavasti kaikki menee hyvin :sydan

Aina ei kyllä kaikki mene suunnitelmien mukaan, ei tulla tiineeksi, poikue menehtyy tai poikueeseen ei synny lainkaan sitä, mitä olisi ollut ihan realistista odottaa. Viime poikueeseenkin odotin punasilmiä, mutta suurpoikueeseen ei mahtunut ainuttakaan, vanhemmat/toinen vanhemmista eivät sitä sitten kantaneetkaan. Onneksi kuitenkin satiinia syntyi, se oli H-poikueen päätavoite.

Olen hyvin tyytyväinen, kun nyt kaikille H-poikasille näyttäisi olevan mahtavat kodit tiedossa.  :)

Kiitos onnitteluista :)

Lainaus käyttäjältä: "mmartsi-"Vautsi. On sulla kyllä varmaan aika paljon hommaa 13 poikasessa. :) Onnea sinnekkin !
Juu hommaa piisaa, mutta onneks mulla alkaa kahen päivän päästä kesäloma niin on hyvin aikaa lällytellä ja hoitaa poikaskatrasta :) Kyllä mä mietin monta kertaa, että miten järkevää on kahta poikuetta teettää suht samoihin aikoihin, näin jo kauhukuvia, että poikasia tulee 15+15, joten tuo 13 yhteensä kuulostaa siihen nähden tosi pieneltä :)

On kyllä niin ihanaa, kun on taas poikasia piiitkästä aikaa :sydan Viime poikueesta kun on jo 8-9 kk aikaa, tuntuu tosi pitkältä ajalta. Nyt en malta oottaa, että nuo poikaset kasvais sen verran, että lähtisivät liikkeelle ja niitä sais käsitellä :sydan

Emot voivat tosi hyvin, samoin näyttivät voivan molempien lapset, jokunen vähän pienempi tosin oli joukossa, mutta kaikki näyttivät hyvävoimaisilta. Tanishan poikaset on jotain sporttipoikasia, ihan kauhee kuhina kävi siellä pesässä, kun noi 4 vuorokautiset nahkiaiset mylläs siellä :D Emot vaikuttavat myös hyvin tasapainoisilta, joten hyvältä näyttää :)

Mutta ihanaa kun on poikasia <3 Keltainen musta on yks mun suosikkiväreistä ja kyyhkynharmaat nyt on ihan mun lemppari-lemppareita, joten oikein kivat poikueet on tyttösillä :sydan

Hami

Täällä sitten odotellaan taas syrkkilapsosia. :)

Pikku-peto astutettiin eilen ja odotellaan onnistuiko astuminen.
Pikku-peto on väritykseltään joko normaali valkonauhainen laikukas taikka resessiivinen laikukas. On ollut vähän epäselvyyksiä kumpi neitokainen sitten on.

Kaveriltani lainasin uroksen lainaan ja isä on väritykseltään hopeasoopeli.
( uros kantaa kuitenkin, normaali ja creme geenejä).

Tuosta poikasten menemisestä täytyy sanoa että minulla meni nyt vasta viimeinen poikanen viime poikueesta kaupaksi.
Eikä Onnista minulle ole haittaakaan ollut, mukavahan tuo on ollut tuolla joukon jatkona. :)
Mutta tiedämpähän että sekin pääsee todella hyvään ja huolehtivaan kotiin. :)
[size=85]6 x syyrialaiset ?
1 x vkh talvikko ?
2 x maatiais kissat ?
1 x kääpiöluppa ?
[/size]

Ninde

Lainaus käyttäjältä: "Hami"Kaveriltani lainasin uroksen lainaan ja isä on väritykseltään hopeasoopeli. ( uros kantaa kuitenkin, normaali ja creme geenejä).
Itseasiassa ei kanna kumpaakaan, koska normaalia ei dominoivana värinä voi kantaa ja hopeasoopeliin itsessään jo tarvitaan creme ee-geeni, eli se on myös creme eikä pelkästään kantaja.

henna&heidi

http://www.hamsteriyhdistys.net/galleri ... at=0&pos=0

Tuntuu et näitä tulee kokoajan lisää: DD Nyt huomattiin että niitä on 9, ainakin kuvasta näkyy niin  ! :sydan

Anzukka

Meillä oli kuukaisi sitten suunnitteilla pyöreä nolla poikueita ja nyt on kolme :D kaikilla on tarkoitus saada normaali-, musta- ja cinnamon whiteä :) ainakin normaali whiteä on tulossa ja toivottavasti mustana ja cinnamoninakin saataisiin :)
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Minski

Meillä ollaan kolmen viikon molemmin puolin, juuri siinä ihanassa ja älyttömän söpössä viikari-iässä, kun sisarusten kanssa leikitään kovasti ja ollaan niin suloisen näköisiä :lov En halua antaa ketään pois, perun kaikki varaukset ja piilotan hamsut :D

Pertti

Meille tullee syksyn aikana pentuja! :)
Kyllä aina yhen voi ottaa!

Miharu

^ Onnea :) Laitappas sitten kuvia tänne.
+ kääpiöluppa ja nelivarvas.

Vevve

Täälläkin olisi suunnitteilla elokuulle yhdistettäväksi talvikkopariskunta, ehkä kaksikin. :)

Olive

Meillä on nyt gerbiilipoikue, eikä hyvältä näytä. Viimeks emo teki 6 poikasta, oli erittäin rauhallinen emo. Nyt se teki kaksi, toisen jo söi ja ihan säikkynä koko ajan.

Voisikohan näille meidän epäonnistumisille olla syynä paikka missä terrat on? Ne on meinaan olohuoneen seinällä, kaiken hälinän keskellä. Kukaan ei kyllä terroihin koske tai laseja hakkaa, että sinänsä saavat olla ihan rauhassa. Mut 2 syrkkipoikuetta ja nyt yks gerbiilipoikue, en keksi enää muuta. Gerbiili oli meinaan eri paikassa, kun viime poikueen teki.

Vai kuvittelenko omiani. Pakko tähän joku syy on olla!
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)