Poikaspäiväkirjat

Aloittaja Ninde, 26.01.09 - klo:16:03

PiiaL

Meillä ollaan nyt 9vuorokauden ikäisiä, 14poikasesta jäljellä 11. Pari päivää sitten keräilin kolme kuollutta poikasta pois pesästä, poikasissa on isoja ja pieniä yksilöitä ja nämä karsiutuneet pienet varmaan jäivät liian vähälle maidolle. :( Kerran meillä kehittyi isoiksi ja tasakokoisiksi 15päinen poikue, mutta ainahan ei valitettavasti käy niin.

Kaikki näyttävät olevan norreja, osa saattaa olla white-kuvioisia ja tässä vaiheessa näyttäisi, että joillakin on selässä muutamassa kohdassa muutamia erottuvia valkoisia karvoja, joita olen vähän ihmetellyt  :huh Ovatkohan nämä karvat vain vauva-ajan karvoitusta, jotka häviävät poikasten varttuessa, vai onko tämä white-kuvio levinnyt selkään? Mitään suuria valkoisia alueita ei ole kenelläkään selkäpuolella, vain muutamia erottuvia karvoja. Kohta pitäisi erottaa onko pesässä satiineja :lov

Vevve

Meidän ainokainen talvikkovaava taitaa nyt olla jo voiton puolella! Ikää on jo 11 päivää ja viikonlopun aikana se oli ottanut oikein kasvuspurtin ja on alkanut näyttää ikäiseltään. Toivon että se olisi tyttö niin voisin jättää kotiin, kolmatta urosta en niinkään haluaisi pitää.

Oranssi

White kuvio näkyy ensin juuri yksittäisinä valkoisina karvoina selkäpuolella, erityisesti satulan kohdalla. Kun meillä aikanaan kelli vierekkäin tumma musta kk, täysmusta ja kaksi musta whitea, jokaisen selän turkin väri oli erilainen. White alkoi näkyä ennen kuin poikaset lähtivät pesästä liikkeelle.

Olive

Tänään sitten astutus onnistui  :)

Tulossa siis uroksista mustia ja ehkä mustia laikukkaita, naaraista mustia kilppareita. Kaikki pitkäkarvasia.

Ja tää poikue tulee nyt onnistumaan, kun edellinen ei onnistunu.

Anonymous

Todellaki toivotaan niin. koska meidän toinen poitsu nyt kyseessä :)

GaneshaX

Meidän A-poikueen pentujen painot olivat 5vk iässä:

124g
112g
104g
94g
98g

Eilen lähti yksi poika uuteen kotiin. Hei, hei ja elä hyvä elämä :sydan
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

wompatti

Laitampa tännekin..
Eli Tikku (pk musta) sai poikasia Hampun (normaali pk satiini rex) kanssa 20.05.2009
Kuvia poikasista tänään 06.06.2009

Pähkäilyn aiheena onkin että onko niissä rexiä kun emän sukua en tiedä kovin pitkälle. Viiksiä olen tiirannu ja osalla viikset kovinkin harallaan ja pienet viikset kuin kiharat?? En tiedä.. tai sitten silmät vääristää..

henna&heidi

Meillä ei ekalla kerralla tärpännyt, nyt on uusi astutusjakso meneillään, toivottavasti nyt onnistuisi!

Olive

Minttu näyttää tiineeltä, joten juhannusvauvoja odotan syntyväksi pe-la.
Jospa nyt sitten vihdoinkin onnistuisi...

Vevve

Meillä tuo J-lapsi onkin nyt sitten poika ja sai nimekseen Jerry Lou Jonathan. Ensiviikolla ikää alkaa olla jo sen verran että herra siirtyy asumaan sijoitukseen erään tuttavani luo.

Minttu sai eilen 7 pikkusta vauvaa  :sydan

Uroksista musta, mustia laikukkaita ja naaraista kilppareita, mustia tod näk. Ja kaikki pk.

Anonymous

^Toivottavasti nyt joku niistä selviäis tai mielummin kaikki. :sydan

Minski

Olive: Onnea !

Meillä jännätään saisko noista siskoksista Viliina ja Tanisha, edes toinen pian poikasia. Molemmat on astutettu, joten jos ei ihan surkea tuuri ole niin edes toinen sais lapsia tämän kuun lopussa.

Viliinan lapset etenkin olis aika unelmia, koska siihen syntyis hunaja-kyyhkynharmaita poikia ja tytöt olis kyyhkynharmaita kk ja vkkk-lapsia. Varmaan pidän kaikki itellä, kun on tollasia värejä tulossa, en raski antaa ketään pois :D Oikeesti olis kyl järkevämpää kasvattaa semmosta väriä, joka ei miellytä omaa silmää juurikaan niin osais ehkä oikeesti jättää vaan sen järkevimmän vaihtoehdon kotiin :D
Hamsteriton tätä nykyä

GaneshaX

Toivotaan kaikille hyvää poikasonnea :sydan

Meillä oli kumma kyllä aika tasainen kaksikko tää B-jengi, vaikka vanhemmat oli paljon sirompia ja nää pennut kevyemmän tuntusia.

Ikä 5vk:

Hikaru n. 100g
Hideko n. 90g
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Olive

Kaikki seitsemän tänään vielä hengissä ja tosi hyvältä näyttää :)