• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikaspäiväkirjat

Aloittaja Ninde, 26.01.09 - klo:16:03

« edellinen - seuraava »

Aya

#15
Meillä on  naarailla kiimoja esiintynyt vaikka ne ovatkin olleet kantavana. Ja näin on käynyt useamminkin kuin kerran. Musta tuntuu että meillä on ennemmin sääntö kuin poikkeus, että naarailla on kiimat etenkin loppuraskaudesta vaikka ne selkeästi kantavana ovat. Liekö meillä sitten jotain mutanttihamsuja :D Mutta en siis tarkkaile kiimoja, lähinnä masun kasvua.

edit. jjenna, onko tuo soopelinaaras meiltä lähtöisin?

GaneshaX

#16
Meillä oli kasa nakkeja Dreemiksen pesässä, en saanut laskettua kuinka monta oli, kurkkasin vain ihan nopeasti... Kovasti ainakin liikkuivat.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Pähkinä

#17
Onnittelut poikasista.  :)

Oranssi

#18
Lämpimät onnittelut GaneshaX:lle sekä hamsuvanhemmille suurperheen syntymän johdosta! Suosittelen - taas kerran - kolmen yhtäaikaisen muhennoksen (viili, kasvissose ja lihasose) sekä 3-5 yhtäaikaisen tuoreen ja lehtevän kasviksen (vedessä rapeutettuja) systeemiä, emo saa valita, syö vähän enemmän kuin aikoikaan kun on hyvä valikoima, maitoa heruu hyvin ja pirteät poikaset jaksavat imeä paremmin. Syntyy hyvä kehä :)

jjenna

#19
Aya, kyllä on  :)
Hamsterikasvatus jäädytettynä

eta

#20
Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"Meillä oli kasa nakkeja Dreemiksen pesässä, en saanut laskettua kuinka monta oli, kurkkasin vain ihan nopeasti... Kovasti ainakin liikkuivat.

Paljon onnea  :)

Elliska

#21
Oi paljonpaljon onnea Ganeshalle kun vihdoin saitte niitä poikasia :sydan  :sydan

Olive

#22
Gerbiileillä vaan monesti katotaan kiimoja vielä uudelleen varmistukseksi,
mutta siis mikä ihmeen järki siinä on, että tulee kiimat vielä tiineenäkin?

Onnea GaneshaX:lle myös täältä!

****

Siis johan on...

Mulla on yksi terrahylly sellasessa paikassa mihin auringonvalo ei suoraan paista. Minttu on ollut siinä koko ajan, ja kun tänään aloin siivota sen terraa vaihtaakseni siihen gerbiilinaaraan ja Mintun olohuoneeseen,
sen väri oli muuttunut aivan mielettömästi siitä, kun sen ostin! (Siis huomasin sen, kun otin sen kunnon valoon)

Soopeli se ei todellakaan oo eikä siitä sellasta ees tuu, mutta se todella ostohetkellä näytti ihan soopelilta. En tiedä miksi, mutta sen turkki on muutenkin parantunut ihan hirveesti sitten ostohetkellä, paksummaksi, pidemmäksi ja ennenkaikki tosi ruskeasta lähelle mustaa. Joten mä veikkaan, että se on musta. En mä sitä soopeliksi oo sataprosenttisesti missään vaiheessa uskonut, mutten tälläistä muodonmuutostakaan.

No mut, mustanhan voi laittaa soopelille, joten tuskin haittaa jos erittäin huonoa mustaa yhdistää soopeliin? Kun muuten tyypiltään ja kooltaan ja varsinkin luonteeltaan naaras on tosi kiva.
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

Anonymous

#23
Suuret Onnittelut tää?ltäkin? GaneshaX:lle ja pesueelle. :sydan

venomenom

#24
Lainaus käyttäjältä: "Olive"Soopeli se ei todellakaan oo eikä siitä sellasta ees tuu, mutta se todella ostohetkellä näytti ihan soopelilta. En tiedä miksi, mutta sen turkki on muutenkin parantunut ihan hirveesti sitten ostohetkellä, paksummaksi, pidemmäksi ja ennenkaikki tosi ruskeasta lähelle mustaa.
veikkaisin, kun kerran eläinkaupasta sen oot ostanu, että sitä on syötetty elämänsä alkumetreillä todella huonosti, josta johtuen ei oo päässy turkki kehittymään kunnolla, ja ainakin rotilla voi ruostumista estää ruokinnan avulla, että se värikin siitä johtuis. esim joku on halunnu tehä poikaset omalla naaraallaan, ei oo syöttäny mitään muuta ku siemenseosta ja ehkä sillon tällön kurkkua, ja poikasten jäädessä käsiin dumpannu lähimpään eläinkauppaan.

ja mites, jos kerran sisarukset on cinnamoneja, eikös ne yleensä kuitenkin soopelipoikuessa oo cremejä? ja normaali umborouksena?
[size=85]syrkki Chick, lk s musta 100608
kinkit Pyttis, normaali 101207, Raoul, normaali 130109

why isn\'t life as easy as taking candy from a hammy?[/size]

GaneshaX

#25
Dreemis on hassu, se vetää posket täyteen jyviä, juoksee kuin heikkopäinen ympäri gabberia, kaivaa/möyrii nurkissa ja tyhjentää posket tuoreruokakippoon. Se tulee usein ulos pesästä sekoilemaan tuon ruuan kanssa, ja välillä torkahtaa gabberin nurkkaan.

Ei kai päivän ikäiset voi niin vaativia olla, että emo väsyy noin ensimetreillä? :pihalla:

Dreemiksellä näyttää olevan energiaa vaikka muille jakaa ja hirveä ruokahalu :mrgreen:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Aya

#26
jalostusosiosta löytyy myös omat keskustelut aiheista "mikä väri"-kysymyksille ja värigenetiikalle. Keskitytään siis tässä keskustelussa poikasiin ja poikassuunnitelmiin sun muihin haaveisiin :)

GaneshaX

#27
^ Että Aya myit mulle ihanan uroksen :mrgreen:  Se on nyt kymmenkunnan nakin mötkäleen iskä :puna:
Toivottavasti selviävät ja ihanat vanhempien luonteet periytävät poikasille.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Aya

#28
Onnea teille poikasista  :lov Toivottavasti kaikki sujuu hyvin! mä vähän salaa toivon, että sinne putkahtaisi jostain kaukaa joku ihana satiini ruoste  :sydan

Olive

#29
venomenom: Oikeassa olet, mä en vaan jotenkin sitten ajatellut asiaa vaan loppuun asti ja mieleen vaan jäi ajatus, että kai se sitten soopeli on.

Mut se siitä, jatkakaa poikaskeskusteluilla :) Mä jään miettimään mitä teen vai teenkö mitään, kun en ees värejä enää tunnista.
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]