• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikaspäiväkirjat

Aloittaja Ninde, 26.01.09 - klo:16:03

« edellinen - seuraava »

Ninde

Tänne saa kirjoitella kuulumisia poikueen suunnittelusta aina luovutukseen asti!

Yleiseen poikastenteettämis -pulinaan voi laittaa kaikki kysymykset ja muun keskustelun poikasten teettämisestä: //http://hamsteriyhdistys.net/foorumi/viewtopic.php?f=35&t=531

Ja kuvat kuvapuolelle! :)

Olive

#1
Mulle kelpaa kyllä :)

Eli pitkän mietinnän jälkeen oon tullut tulokseen että meillä saa alkaa lisääntymään nuo soopelit. Ja koska koiruus juoksikin paljon aiottua aiemmin, tulee syrkkipoikuekin muutamaan kuukautta aiemmin kun piti.
Ihan siksi, että en halua poikuetta samaan aikaan kun koiranpentuja,
että pääsen ottamaan niistäkin kaiken irti.

Emäna on eläinkauppaostos Minttu (pk soopeli) ja isänä KaisaM:n kasvatti Kaiku Kukkaistuoksu (pk soopeli). Että pitkäkarvasia soopeleita odotellaan :D Uskon että tulossa on myös ainakin cremeä.

Ens viikolla ois tarkotus aloittaa kiiman etsiminen, kun tyttö täyttää 4kk. Onneks on tosi kivan kokonen, jos olis kovin pieni, jättäisin varmaankin astuttamatta.

Mutta ihanaa, syyrialaislapset on niin ihania  :sydan
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

Anonymous

#2
oi oispa ihana päästä katsomaan pikku syrkkejä ku asutaan samalla paikkakunnallakin: anteeksi asiaankuulumaton kommenttini.

Olive

#3
^Kyllä meille saa tulla katsomaan :)
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

eta

#4
Nyt kun näyttelyt on käyty niin eilen yhdistin Menon ja Bluen. Meno on kyllä reviiritietoinen ja mietinkin tuota yhdistämistä mutta sain hyviä ohjeita kokeneimmilta kasvattajilta niin päätin kokeilla.
Meno hyväksyi heti Bluen eikä pari ole kinastellut yhtään.  
Eilen myös Blue astui Menon joten jos onnistaa niin poikasia on tulossa helmi-maaliskuun vaihteessa.

jjenna

#5
Meillä jännäillään onko pk soopeli tyttönen kantavana. Viimekerralla oli jäänyt tyhjäksi, mutta nyt vaikuttaisi lupaavalta :) Saa nähdä miten käy, täytyy toivoa että nyt olis tärpännyt.
Hamsterikasvatus jäädytettynä

Olive

#6
^Oijoi! Minkä värisellä uroksella?

Onpas nyt soopeleita :)
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

GaneshaX

#7
Meillä on erittäin jännät paikat, saadaanko nakeroita nyt vai ei. Emon massu oli aikas iso ja se on ollut hieman outo pitkin päivää. Juonut paljon ja päivällä veteli useat nokoset pesän ulkopuolella....
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

jjenna

#8
uros on lk musta, mutta takana on paljon cremeä ja soopelia, joten odottelen soopelia (ja sitä cremeäkin..) sieltä tulevan.. :)

GaneshaX:lle poikasonnea, minä ainakin pidän peukkuja että syntyis! Oon itseasiassa meinannut jo laittaa s-postiakin poikasen toivossa, mutten tiedä millä Raumalle pääsisin..
Hamsterikasvatus jäädytettynä

Aya

#9
Mä voisin tänne valitella, et miks meidän suklaa tytöllä ei voi ikinä olla niitä kiimoja :nihkee: Lähiaikoina pitäisi astutella meidän Darcellkin soopelisuklaa uroksella, toivottavasti se ei ole yhtä nihkea poikasten tekohommien suhteen kuin Jaquelina :D Tympeää vaan kun en tahtoisi kahta poikuetta yhtä aikaa.

Olive

#10
^^Muista mua, jos soopelia syntyy :)
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

jjenna

#11
Täytyy muistaa muistaa :) Täytyy kassella jos koittaisi vielä tuon jätkän kanssa sitä astutella, häntää nostelee jonkinverran, tuskimpa on tiineenä.. :s no, eipä tässä kiirus ole  :) On kuitenkin entistä enemmän nukkunut, vähänehkä pulskistunut (toiveajattelua?) ja pesää rakentelee kokoajan, tiiä sitten. No, yrittänyttä ei laiteta!  :D
Hamsterikasvatus jäädytettynä

Olive

#12
Mä alotankin vasta huomenna kiiman ettimisen.

Kokeiletteko yleensä naarasta urokselle vielä varmuudeksi kun uros on astunut naaraan kertaalleen?
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

jjenna

#13
Mä yleensä astuttelen pahvilootassa jota pidän sylissäni. Annan niitten olla siinä niin kauan kun niillä tuntuu intoa riittävän ja olevan, kyllä mä ainakin näen kun naarasta alkaa ärsyttää ja on asenteella "Noniin, hommat tehty, painuhan suolle!" Mä en vaan jotenki luota siihen että uros saisi hommat tehtyä parin sekunnin kanittamisen (rynkytys tms.) En sitte tiiä teenkö oikein vai väärin..
Hamsterikasvatus jäädytettynä

Olive

#14
^Siis mä tarkotin sitä, että etsiikö kukaan kiimoja vielä neljän päivän kuluttua astuttamisesta, eli ns. varmistaa että naaras on tullut tiineeksi :)
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]