• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikaspäiväkirjat

Aloittaja Ninde, 26.01.09 - klo:16:03

« edellinen - seuraava »

Sintturainen

#690
Nyt kun rupesin oikeen miettiin uroksia mitä tiedän niin ois mulla tiedossa pk luonnonvalkoinen laikukas, ruotsista kotoisin. Ois ainakin ihan eri sukua... (Tälläkin uroksella on kyllä jo kahet pennut, wiidii ehkä hoksaa mitä urosta tarkoitan...)
Mitä oon cremejä nyt seurannut niin ovat melkeimpä kaikki sukua toisilleen, ja nämä valkoiset samoin. Että piiri pieni pyörii...

Mutta en mä näe siinä mitään "riskiä" että käytetään saman poikueen sisaruksia, tokihan sit on paljon saman sukuisia pentuja, mutta se on voivoi, pitää etsiä sit uutta verta muualta. Silloin kun aktiivisesti kasvatin, en ikinä rajannut mitenkään että pentuja ei saisi käyttää jalostukseen. Joskus kävi niinkin että olin itelle jättänyt uroksen, niin se ei saanutkaan mitään aikaseksi, niin oli tuuri että saman pentueen naarasta oli käytetty, sain sieltä sitten pennun. Tokihan se ei oo hyvä että jotkut lapset yhdistelee mitä sattuu värejä...yms, mutta eipä oo mun kohdalle moista ikinä sattunut (siis ainakaan niin että oisin kuullut).

Marla

#691
Lainaus käyttäjältä: "Sintturainen"Mitä oon cremejä nyt seurannut niin ovat melkeimpä kaikki sukua toisilleen, ja nämä valkoiset samoin. Että piiri pieni pyörii...
Valkoisten kohdalla on erityisesti tullut huomattua, siksi olisikin mahtavaa saada ulkomailta aivan uutta verta kehiin.

wiidii

#692
En tarkoittanutkaan missään nimessä, ettei saisi käyttää (ja Sintturainen varmaan sen ymmärsitkin), halusin vain ilmoittaa että niitä on liikkeellä tuosta suvusta. Ettei sitten tule ikäviä yllätyksiä kun yrittää etsiä jatkojalostukseen hamsuja.  :)
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Sintturainen

#693
Juu juu ymmärsin  :D  Mulle on vaan ollut yllätys että aika monet nykyään myy poikasia silleen että ei-jalostukseen.

Mut luonnonvalkoinen ja creme on siitä hyviä värejä kasvattaa yhessä että niitä voi aika surutta yhistää keskenään, eikä kummankaan väri siitä hirveenä kärsi.


Marla: onko sillä sun p.s valkoisella kirkkaan punaiset silmät? Tuolla p.s hopsulla oli silmät aika tummat jo, ihan piti valoa vasten kattoa että onhan tää punasilmäinen.

Ramone

#694
Koska aikaisintaan tietää, että emä tullut kantavaksi? Jostakin luin, että jos kiimaa ei tule 4 pvn päästä uudelleen on emä kantavana ja sitä ei tarvitse astuttaa uudelleen  :pihalla:
Little Miss Sunshine, lk musta kk
Tigris, lk suklaa vkkk
Rowena Korpinkynsi, pk luonnonvalkoinen
Sexy And I Know It, lk musta

PiiaL

#695
Naaraan tiineyden huomaa sitten kun kyljet alkavat paisua, eli vauvamaha erottuu. Kunnolla kyljet alkavat saada muotoa vasta toisella viikolla, lähempänä synnytystä. Jos on pieni poikue ja hieman pulskempi naaras, ei edes välttämättä huomaa mahan mitenkään erityisesti kasvaneen ennen synnytystä. Joskus olen näin iloisesti yllättynyt, että naaras olikin tiine eikä kiimansa kadottanut, kun löysinkin kolme poikasta pesästä.

Vaikka naaraalla ei olisi neljän päivän päästä kiimaa astutuksesta ei se ole varma merkki tiineydestä, sillä kiimat usein tuppaavat menevän sekaisin astutuksesta ja joskus talven pimeään aikaan astutettaessa tuntuu, että kiimat ovat vähän kadoksissa yhdeltä jos toiseltakin. Että kuitenkin aina seuraan naaraan kiimojen esiintyvyyttä ennen kuin olen täysin varma naaraan tiineydestä. Kuitenkin kiimat jää normaalisti pois, jos naaras on tiineenä, mutta olen kuullut kyllä että aina ei näinkään ole käynyt.. Ei ole liian helppoa siis varmistua naaraan tiineydestä xD

Ramone

#696
Jos nyt naaraalle sattuisi tulemaan 4 päivän jälkeen astutuksesta kiima, niin uskaltaako sitä astuttaa uudelleen? Vai onko siitä haittaa?. Kun ollaan astutettu yksi naaras eilen ja tuntuu, ettei uros oikein tajunnut hommaansa ;D
Little Miss Sunshine, lk musta kk
Tigris, lk suklaa vkkk
Rowena Korpinkynsi, pk luonnonvalkoinen
Sexy And I Know It, lk musta

PiiaL

#697
^ Voi astuttaa.

Minski

#698
Mä olen näkevinäni pyöristymistä tuon yhden naaraan kohdalla, painokin on noussut :peukku: Mutta en tiedä odottaisiko se poikasia, kun naaras on aika hoikka, joten luulisi vauvamasun paremmin erottuvan jo tähän aikaan odotusajasta. Tietty jos mennään mun hamsujen vanhalla kaavalla, että syntyy taas joku minipoikue niin eihän siinä sitten välttämättä kovin huomattavaa masua tulekaan. On tää jännää :) Viimeksi poikasia olikin kesällä.

Jos poikasia syntyy niin saa nähdä mitä kaikkia värejä sieltä sitten tuleekaan, kun mahdollisuus on myös punasilmäisiin lapsiin ja myös umborouksia voi tulla, ehkä mä huhuilen sitten viisaammilta värinmääritysapua täällä foorumilla :)
Hamsteriton tätä nykyä

Anonymous

#699
Meillä kolmoset kasvaa huimalla vauhdilla ja ikääkin on ensiviikolla 4viikkoa. Ihanaa katsella kun kaksi kakaroista leikkii ja vääntää keskenään, kovasti koitetaan myös emoa kiusata mutta huonostihan siinä kuitenki aina käy=selätys voitto Dominolle. XD

Saana

#700
Oon ihan kade teille, kellä on nyt syrkkivauvoja. Meilläkään ei tänä vuonna ole syntynyt kuin 2 syrkkipoikuetta ja edellinen tosiaan kesällä. Eli laittakaas pian lisää vauvakuvia niin saa edes niitä fiilistellä. :P

GaneshaX

#701
Meillä tupla jännätään. Mut kattoo ny ovatko edes tiineinä, kun on niin pimeetäkin...
Tai sitten tulee tuttu mini poikue  XD
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

KaisaM.

#702
Mun niin tekisi niin mieli kokea se hamsupoikueen kasvatuksen ihme.  :lov  Katselin tuossa ensimmäisen poikueeni kuvia ja voih.  :lov  Seuraava poikue tulee todennäköisesti Reenalle, joka on ensimmäisestä poikueestani kotiin jääneen Pamppersin tyttären pojan tytär.  :lov
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Minski

#703
Kyllä meillä näyttäisi poikasia olevan tulossa <3 Itse asiassa tänä yönä pitäisi syntyä. Ekalla yrittämällä kantavaksi tänä pimeänä aikana, jee :) Tuleva emo ei vain ole edes pesää erikoisemmin vielä tehnyt ja tuolla se vain toikkaroi pitkin dunaa ja pyytää sieltä poiskin koko ajan kuten aina muulloinkin ja muutenkin se on ihan niinkuin ei mitään poikasia olis tulossakaan, no kyllä mä luotan hamsuemojen vaistoon, kyllä ne osaa toimia oikein poikasten tullen, ainakin yleensä.

Ite oon tullut tosi taikauskoseksi, kun monesti jos oon näin etukäteen ääneen poikasista iloinnut niin jotain kamalaa on sattunut, sit kun on ihan hipihiljaa koko poikasista niin kaikki on mennyt hyvin :)
Hamsteriton tätä nykyä

Scarlett

#704
Laitetaan täällä peukut ja isovarpaat pystyyn Minskilän ja potran poikueen puolesta :) Ketkäs ovat tulevat vanhemmat?