• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikaspäiväkirjat

Aloittaja Ninde, 26.01.09 - klo:16:03

« edellinen - seuraava »

wiidii

#630
Kävin tänään hakemassa Sintturaisen luota poikueen isän ja sain samalla tutkailla poikasia, voi vitsit miten hienon väriset normaalit tytöt siellä pesässä oli!  :lov  Lisäksi oli neljä normaali umborousta (joista kaksi taisi olla rexiä?) naarasta ja neljä "cremeä" joista kaksi oli uroksia. Ne cremet oli jänniä, kolmella oli tosi vaaleat korvat ja uros oli huomattavasti tummemman sävyinen (sellainen "oikean" cremen värinen jo :D) & tummakorvainen. Eikös punasilmäisillä cremeillä ole vaaleat korvat? Ovat varmaan sitten niitä.

Pohdittiin myös sitä, että yhdelläkään naaraista ei näkynyt kilpikonnalaikkuja, että olisiko voinut käydä sellainen tuuri että yksikään normaaleista ei sitten ole kilpikonna? Cremeistähän sitä ei voi sanoa. Lisäksi pohdittiin sitä, että olisiko sitten tämä tummempi "creme" keltainen, joskaan en suurista yrityksistäkään huolimatta löytänyt pojulta minkäänlaisia merkkejä tai tikkausta. Odottelen kyllä innolla noiden kasvamista, ties vaikka sorrun siihen nättiin normaaliin naaraaseen. :)
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Sintturainen

#631
^Ne vaaleat ei kyllä voi olla punasilmäisiä cremejä, koska ihan pienenä näki että niillä on tummat silmät. Mulla on syntynyt p.s cremejä niin niillä on kirkkaanpunaiset silmät pienenä, tummuvat sitten luovutusiän paikkeilla. Aijaa näin tänään niin mietittiin voisko ne olla karamelleja, siis rs cremejä...  :c8  
No, antaapa lapsosten kasvaa niin josko selkiytyis värit...

Vevve

#632
Meidän talvikkosisarukset on oikeita sylilöllyköitä!  :sydan
Uros ja naaras ne ovat, nimiksi pistetään näin Star Wars -teeman mukaisesti ehkäpä Padmé Amidala ja Millenium Falcon.

Sintturainen

#633
Miten mä en muistanut miten kauheeta on kasvattaminen  :S

Ai miksikö? No kun kaikki pienet ihanat haluaisi pitää itellä! Ja minä päätin että tästä ei yhtään pentua jää. Pikkusisko ottaa yhen, sitä voin sitten käyttää jos siltä näyttää. Mutta ihanat pikkuiset rex-kikkurat, ja se tummin norre tytsy  :lov  :sydan  Ja ne on vielä kaikki naaraita, mä en tarvis naaraita... ÄÄH!!!  :c8

Roborovski_

#634
Onko kivaa kasvattaa ??  :)
[size=85]Minni ja Hulivili <33[/size]

Anzukka

#635
MEilläkin on taas pitkästä aikaa suunnitelmia alkuvuodelle :) suunnitelmissa olisi astuttaa Brutus pk normaali vironlaikukas ja Rio Garande Ragdoll, pk creme white. Odotettavissa on pkna: normaalia vironlaikukasta ja whiteä, mahdollisesti mustaa, cinnamonia tai cremeä kuviollisena :) Ihanaa saada nyt poikue johon laskennallisesti puolet vironlaikukasta. Toivotaan isoa poikuetta :D
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Minski

#636
Meillä on harkinnassa yhdistelmä SHY VL Roderick Rokkitähti*(lk kyyhkynharmaa) - Delfoin Gaala (lk normaali vkkk) :) Katsotaan nyt toteutuuko yhdistelmä, kovasti kyllä pikkutassujen viipotusta taas kaipailis tänne :sydan
Hamsteriton tätä nykyä

Olive

#637
Meiltä muuten irtois ens vuonna astutuskainaan lk kyyhkynharmaa vkkk naaras, jos joku on kiinnostunut. Itse teetän vaan yhden, niin toisen vois joku vielä teettää, jos haluaa.
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

KaisaM.

#638
Hamsuvauvoja  :lov  Munkin viimosesta poikueesta on melkein vuosi! Tekis niin mieli taas sitä jännitystä ja kasvun seuraamista.  :sydan
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Sintturainen

#639
Vähän mua harmittaa kun en ite pääse Oulun näyttelyyn. Mun penskat menee kuitenkin myyntiin sinne, aya ja wiidii (muistinkohan nimimerkit oikein  :p ) on kuitenkin luvanneet auttaa ja kahtoa pentusten perään. Meidän äiti ne sinne tuo mutta se ei erota niitä toisistaan saati että uskaltais ottaa käteen  :D

Toisaalta haikeeta että pennut lähtee maailmalle, toisaalta helpotus, on niistä vaan kova homma.

GaneshaX

#640
Meni sitten vähän reisille tämäkin poikue. 1 pentu pesässä. :(  Ikää 9vrk ja kova hinku pesästä ulos. Mamma raijaa parhaansa mukaan karkulaista takaisin.

Alkaa kyllä pikkuhiljaa tulla uskon puute tähän hommaan.  :mad:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Sintturainen

#641
^ Siis syrkkikö? Tiiätkö onko alunperin ollut enemmän? Ompa harmi.

KaisaM.

#642
^^Voi harmi  :(  Toivis ainokainen kasvaa isoksi ja kauniiksi.
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

GaneshaX

#643
Juuri korkean poikaskuolleisuuden vuoksi olen vasta uskaltanut katsoa pesään. Ja taapertaahan tuo jo itsekkin ulos. Emon tiineysajan painon perusteella veikkaisin, että poikasia syntyi ainakin 6.

Syrkki juu.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Heli

#644
Ymmärrän aika hyvin Ganeshan fiilikset.  :( Itselläkin on syrkkien kanssa ollut tosi takkuista. Vähän pelottaa että mitenhän tulee menemään nyt ens vuodelle suunnitteilla olevan penskueen kanssa...  :c8

Peukkuja nyt kuiteskin Ganeshalle ainokaisen kanssa.
Destiny's hamsterit 2001-2009