• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikaspäiväkirjat

Aloittaja Ninde, 26.01.09 - klo:16:03

« edellinen - seuraava »

wiidii

#900
Joo, nämä "voisitko tuoda xxx kilometrin päähän, ei me kyytikuluista makseta sulle tietty mitään ja aijoo, lähtisikö hamsu 10 eurolla kun se on jo kuusi viikkoa vanha?" -kyselyt on aina niin ihastuttavia.  :roll:
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Anonymous

#901
Tuleeks kasvattajille sit usein semmosiaki? :O

jonna

#902
Tulee. Paljon.
Noista saisi ihan oman ketjun aikaiseksi.... :roll:  Yleensä eläimelle halutaan ilmainen kotiinkuljetus tai bensarahaa jos tarjotaan niin se on just luokkaa 15-20e per 600km. Itse en ihan ymmärrä sitä että eläin pitää kasvattajalta saada ilmaiseksi kotiovelle, kun ei eläinkauppakaan harrasta eläintaksipalveluita....
Itse jeesaan kuskaamisessa jos olen muutenkin menossa paikkakunnalle X. Mutta silloinkaan en kuljeta kotiin, koska periaatteessa jos teen sen yhdelle, se on tehtävä kaikille. Treffit tehdään johonkin reitin varrelle, kaupan liki jonne olen menossa tms, pitkiä lenkkejä en lähde enää suhaamaan kuten aiemmin jolloin auton mittariin sai vuodessa satoja kilsoja pelkästään näistä "pienistä lenkeistä".

Tässä muutaman vuoden marsuja aktiivisesti kasvattaneena on nähty yhtä sun toista, puhumattakaan paljonko kaikkea ovat kuulleet ja lukeneet ne jotka ovat kasvattaneet kymmenkunta vuotta ja ylikin  XD

(sori ot)

Anonymous

#903
^ Jotain rajaa niillä ihmisilläkin sais olla..  :S

Saana

#904
Tinkijöille voi ihan suoraan myydä "ei oo:ta"!!

Meillä Isme tuntuu kovastikin päärynäiseltä. Harmi kun ei tullu punnattua ennen astutusta. Pesää on tehnyt koko ajan aivan kuin riivattuna. Ennen astutusta Isme oli oikein sylivauva ja nyt ei halua tulla käsiteltäväksi ollenkaan. Jännityksellä edelleen odotamma! :)

wiidii

#905
Pääsin kotiin ja meidän poikaset on IHANIA.  :lov  Vilkkaitahan nuo on, kun niitä ei ole niin paljoa käsitelty kuin normaalisti, mutta eiköhän ne tuosta rauhoitu. Uusia kuvia räpsin, tänään 5 viikkoa vanhat muksut. Toivottavasti toinen likka tullaan pian hakemaan omaan kotiinsa. :)
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Olive

#906
BTW, vähänkö on syrkeille kysyntää, tänäänkin puhelin soinut kolmesti aamupäivän aikana.
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

Marla

#907
Lainaus käyttäjältä: "Olive"BTW, vähänkö on syrkeille kysyntää, tänäänkin puhelin soinut kolmesti aamupäivän aikana.
Toivottavasti noin olisi myöhemminkin keväällä mun kohdalla, ettei jäisi hirveän montaa pyörimään kotosalle, vaikka mikäs siinä, sittenpähän ovat aikansa, mutta noihin vain harmittavasti kiintyy kiintymistään sitä mukaa kun ne kotona kasvavat. xD

joppi

#908
Lainaus käyttäjältä: "Olive"BTW, vähänkö on syrkeille kysyntää, tänäänkin puhelin soinut kolmesti aamupäivän aikana.

^ Toi on kyllä totta! Tännekin pitäisi syntyä ensiviikon tiistaina nakeroita, ja päivässä voi tulla jopa 10 kyselyä  :shock:  Varauslistassa on nyt 13 nimeä, ja varanneet tietävät ja ymmärtävät, että välttämättä kaikille ei riitä poikasta..

Juu, ja noista tikijöistä kun oli puhetta, niin tässä pari viikkoa sain s.postin (kopsattu):

no paljon maksaa yksipoikanen .? ja heinolaan kestää lahdesta 20 minaa niin tänne varmaa voitte tuoda vai? ja äitini oli sanonut miulle että jos hamsteri maksaa yli 10 euroo niin emme sitten osta koska häkki jo maksaa 40 euroo ja tarvikkeet 20 euroo niin ja ruoka 14 euroo joka viikko niin :) jos 5 e saisin poikasen ?? :)

^ Että tällästä -.-'
Syyrialaiset:

? Bijou Argenté, pkr hopeaminkki
? Picus Sienna Shawanna, pks hopeasuklaa
? Helia Hawaii, pk hopeasoopeli
? Yam Yam's Eyespy Ethello, pkr hopeanharmaa
? Kuneitra, lkr suklaa
? Wonderland's Langueur Tranquille, pk hopeasamppanja
? Morrison, lk ps creme laikukas

ammie

#909
^ Aika tyyristä ruokaa, jos 14€ viikossa saa siihen uppoomaan.  :haha

Kaikilla on ihan kaameesti syrkkilapsosia nyt, ihan hyvä, että se kysyntäkin on suurta, vaikka kurjaahan se on kun osa jää ilman. Laittakaahan kaikki ahkerasti kuvia poikaskuvatöpöön.  :sydan
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

Olive

#910
^^Noni :D Noi lasten kirjottamat jotenkin vielä ymmärtää, mutta aikuisten ihmisten tinkimiset ja kyytipyynnöt ei vaan todellakaan mee mun jakeluun.

Meillä kolmepäiväsiä nakkeja edelleen 11, nää on paljon pulleempia ja vaaleemmanpunasia kun edelliset. Saas nähdä miten käy :)
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

Marla

#911
Luulisi ihmisten ymmärtävän, että jos eläinliikkeet myyvät 20-35 euron hintaan hamstereita, ei kasvattajaltakaan saa mitä luultavammin kovin paljoa halvemmalla hamstereita.
Mun mielestä eläin on sellainen, jonka hinnasta ei tingitä. Jos hinta on itselle liikaa, sitten ei osta sitä.

Scarlett

#912
^No ihan totta.

Jotenkin käsittämätön ajatus, että kun on ostettu asumus ja muut härpättimet, niin sitten eläin pitäisi saada lähes ilmaiseksi kotiinkuljetuksella :D Menevätköhän ihmiset kenkäkauppaankin samalla meiningillä: "Ostin just yhden asukokonaisuuden, mutta kengät vielä puuttuu. Nyt kun rahaa meni jo muihin vaatteisiin satanen, niin kai sinä mulle nuo nahkasaappaat kympillä nyt myyt?"

Raksuttaakohan näillä tämän tyypin ihmisillä samaan malliin myös silloin, jos eläin tarvitsee lääkäriä: Kun se maksoi vain kympin, niin enhän minä nyt viittäkymppiä eläinlääkäristä maksa  :roll:

Jotenkin jo pelkkä eläimen hinnan määritteleminen on tavallaan aika inhottava ajatus, mutta siitä tinkaaminen on kyllä vielä inhottavampaa. Ei herätä luottamusta!

Anonymous

#913
^ Samat sanat!

GaneshaX

#914
Lainaus käyttäjältä: "Scarlett"Raksuttaakohan näillä tämän tyypin ihmisillä samaan malliin myös silloin, jos eläin tarvitsee lääkäriä: Kun se maksoi vain kympin, niin enhän minä nyt viittäkymppiä eläinlääkäristä maksa  :roll:


Valitettavan usein se menee just näin. Tuntuu siltä että varsinkin kun kyseessä on lasten lemmikki.

"Ei me nyt todellakaan sitä hiirtä lääkäriin aleta viemään, ostetaan sulle sitten kympillä uus."
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki