• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikaspäiväkirjat

Aloittaja Ninde, 26.01.09 - klo:16:03

« edellinen - seuraava »

GaneshaX

#885
Mä ihmettelen myös, miksi ne pitäisi erottaa niin aikaisin? 4vk on ihan hyvä ikä  :)

Meillä on ihan hassu poikue pesässä, ikää huomenna 2vk, eikä ole näkynyt vielä nenän päätäkään :|
Olis ihan kiva tietää jo pikkuhiljaa montako selvisi...
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Olive

#886
Helinän maha on tosi iso, huomenna la :)
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

KaisaM.

#887
Meillä Reena synnytti äsken, mutta ei pesään vaan terraarion nurkkaan.  :huh  Kaikki vaikuttaa kuitenkin olevan ihan hyvin, ja ainakin voin hyvin seurata poikasia.  :D  Heitän arvion että niitä on 5-10, ei oikein saanut selkoa kun Reena köllöttää siinä päällä.

Muoks. Huh. Reena äsken käyskenteli niin näin että poikasia oli 5. En voi uskoa että siinä jättimahassa olisi ollut vain 5 poikasta, joten päätin että on pakko tarkistaa onko se synnyttänyt ensin mökkiin ja siirtynyt sitten. Mökki oli ihan täynnä purua ja paperia mutta kaivoin vähän ja kyllä, sieltä löysin 4 elävää poikasta. Otin Reenan boksiin ja mietin että mitäs nyt. Päätin ottaa riskin ja siirsin nurkan viisi poikasta Reenaan hangatulla lusikalla mökkiin. Löysin myös yhden kuolleen poikasen ja otin sen pois. Laitoin Reenan mökkiin 9 poikasen kanssa, toivottavasti se nyt on ok. Onneksi Reena on tosi kiltti ja luottavainen, toivotaan ettei se häiriintynyt operaatiosta.
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

PiiaL

#888
^Toivotaan hirmuisesti, että kaikki menisi hyvin :)

Meillä ois astutus edessä kuun loppupuolella, mutta isäehdokkaalla on tulehdus toisessa silmässä. Toivon, että kun nyt päästään lääkäriin tiistaina ja saadaan antibiootit niin silmä paranisi, että pääsisin astuttamaan Hadjiran.. En tietenkään sairaalla ala astuttelemaan tai lääkekuurilla olevalla.

Juuri pahaan saumaan tuli tämä, kun Hadjiralla olisi nyt ne viimeiset mahikset menossa ikänsä puolesta lisääntymisen suhteen. Olen tarkoituksella pantannut astutusta tänne saakka, kun meillä on aikalailla täysi tupa nyt ja aika paljon noita vaille kaksi vuotiaita, että luonnollista poistumaa pitäisi tapahtua ennen kuin kasvatus kunnolla pääsee jatkumaan ja kyllä ehdottomasti kuitenkin haluan tästä kasvattinaaraastani poikaset, hän on ainokainen satiini jalostukseeni. Ei tietysti toivo, että kukaan hamsu nukkuisi pois, mutta näin vaan on. Tämä poikue onkin sitten meidän ainut tänä vuonna :) Pyrin siis saamaan tästä tulevasta poikueesta satiiniuroksen, kun uroksen käyttöikä on pidempi kuin naaraiden.

GaneshaX

#889
Meillä muutama 2 viikkonen pesässä ja Trick of the Lightilla on tänään laskettuaika. Kädet ja jalat ristissä, ettei tulis taas mini poikuetta.

Massu ainakin on valtava.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Anonymous

#890
^Toivotaan nyt parasta ja söpöjä poikasia :lov

Saana

#891
^^^Pyydä sitä antibioottia reilusti, ettei tarvitse käyttää ell:ssä, jos itse tietää, että antibioottia vaivaan määrättäisiin kuitenkin. Jos on iso hamsula niin sitä on hyvä olla pahan päivän varalle jemmassa. nimim. kokemusta on...

Mutta ihanaa taas, kun jollain on aina pentuja pesässä ja kuviakin on tullu hirmu paljon (mikä on siis aivan superihanaa :sydan)!

Meillä viikko sitten astutettu Isme on päättänyt kaivaa tunnelin vähintään Kiinaan asti. Kaikki mörtit on kasattu dunan yhteen nurkkaan valtavaksi keoksi ja dunan keskiosassa on paikka, josta näyttäisi olevan aivan pakko yrittää kaivautua läpi. Kauhea touhuaminen päällä kaikki illat ja syliin ei huvita tulla ollenkaan. Neiti ...tai siis rouva haisee ihan kiimaiselle hampsulle, mutta kiimaa itsessään ei ole. Saas nähdä mitä tuostakin nyt sitten tulee vai tuleeko mitään...^^

GaneshaX

#892
Avattu antibiottipullo menee vanhaksi puolessa vuodessa. Tai näin mulle ainakin apteekissa sanottiin...
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

joppi

#893
Täällä on nyt musta vkkk naaras Safin astutuksesta 6pvä (:

Kiimoja ei ole näkynyt, tyytyväisiä ollaan!
Syyrialaiset:

? Bijou Argenté, pkr hopeaminkki
? Picus Sienna Shawanna, pks hopeasuklaa
? Helia Hawaii, pk hopeasoopeli
? Yam Yam's Eyespy Ethello, pkr hopeanharmaa
? Kuneitra, lkr suklaa
? Wonderland's Langueur Tranquille, pk hopeasamppanja
? Morrison, lk ps creme laikukas

Olive

#894
Meillä on 11 nakkia tänään syntynyt yhdistelmästä lk kyyhkis vkkk & pk musta vn :)

Onpa pirteä ja huolellinen emo!!  :)
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

Anonymous

#895
^ Onnea!  :sydan

PiiaL

#896
Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"Avattu antibiottipullo menee vanhaksi puolessa vuodessa. Tai näin mulle ainakin apteekissa sanottiin...

Puoli vuottakin on aika pitkä aika tapahtua vaikka mitä, että sinänsä ois kiva jos sitä vähän ylitse jäisikin jemmaan.

Onnittelut Olivelle, toivottavasti tällä kertaa kaikki sujuisi mallikkaasti :)

Olive

#897
Kiitos :)

Kyllä se ihan mallikkaasti meni viimeksikin, mä kun en kaipaa neljää poikasta enempää :)
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

Olive

#898
Jatkan itseni perään...

Tulipa pitkästä aikaa todella ärsyttävä poikaskysely. Tottahan toki mä oon valmis viemään hamsterin lähes toiselle puolelle Suomea ihmiselle, joka ei varmaan oo ees lukenyt myynti-ilmoitusta ja tinkii hamsterin hinnasta. Ja kun vielä etsii hamsteria mustan normaalin kasvatukseen. Siis mistä näitä tälläsiä tulee? En tajua.
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

GaneshaX

#899
Noi on ihan parhaita  XD
Paras mitä mulle on tullut, on ollut että voitko tuoda sen (600km päähän), jos voit, niin sitten voidaan antaa sulle siitä se 20e

Ymmärrettävästi ei tule kauppoja ihan kaikkien kanssa  :mrgreen:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki