Poikaspäiväkirjat

Aloittaja Ninde, 26.01.09 - klo:16:03

Anonymous

No Inskun ois vähä paree tehä ja jättää henkiin iso kakara lauma. Meille vasta ensi vuoden puolella seuraava poikue suunnitteilla. Täällä eläinkauppa myy vain tukku ja oma kasvatti hamsuja.

Anzukka

Meillä ollut jo pitkään suunnitelmia Brutuksen ja Rian* poikueelle ja päätin yhdistää ne tammi-helmikuussa koska Brutus on silloin hippasen päälle vuoden ja Ria vähän päälle puoli vuotta :) Katsotaan miten kaikki sujuu ja miten näyttelyssä menee. Kuitenkin nyt poikasista on laskennallisesti puolet vironlaikukkaita ja olikos se puolet whiteä vai 1/4 Whiteä :D en nyt tässä hetkessä ole ihan varma mutta kyllä se siitä :D

* Rio Grande Ragdoll
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Ninde

Näistä "Rio Grande"-kasvateista muuten sen verran, että koska Tuijalla ei ole kasvattajanimi voimassa, ei hänen tänä vuonna syntyneillä kasvateillaan saa käyttää kasvattajanimeä. Tämä tiedoksi hänen kasvattiensa omistajille, joita täälläkin pulinassa pyörii. :)

Anonymous

^ Ahaa oke asia tällä selvä.

Anonymous

Meidän kolmoset lähti eilen kotipesästään liikkeele :lov

GaneshaX

Oikee rakkauspakkaus ikä  :puna:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Anonymous

Joo ja aamulla tosiian kyttäsin nenä kii dunassa nii meinasin myöhästyä bussistakin :D Kiitti Heidi hienon iskän lainasta.

Saana

Riihimäen Fauniksessa oli aika paljon (2 isoa poikuetta) itse kasvatettuja syrkkipentuja. Myyjä oli tosi mukava ja pääsin takahuoneeseenkin kurkkaamaan pienempiä pentuja sekä vanhempia. Molemmissa poikueissa oli tietääkseni pk normaali mamma ja pk (cinnamon umborous?) isä. Pentuja oli väreissä soopeli, creme(?), ps (creme?), cinnamon ja normaali (+umborous). Ainut vain, että urospennutkin olivat iästään huolimatta emon kanssa ja mielestäni katsoin, että olisivat jo nyt 5-viikkoisia. Joku voi käydä tarkistamassa päivämäärät, jos jaksaa. Myyjä sanoi, että vieroittavat urospoikaset 5-viikkoisina normaalisti. Yritin kovasti siinä sanoa, että on jo voinut käydä vahinko ja joku on jo tiine. Toivotaan, että ovat nyt erottaneet pojat sitten.

Riihimäen Petpoint kyseli kovasti pentuja heille myytäväksi. Siellä oli tosi asiallinen palvelu ja eläinten olot! Eivät kuulemma ota tukkueläimiä myyntiin.

Anonymous

Kun olin Riihimäen  Faunattaressa edustamassa yhdistystä niin minäkin pääsin katsomaan takahuoneeseen poikasia ja hiukan tuntui että puuttui tietoutta vaikkakin suht hyvin oli normi tiedot hallussa. Pleksi terrat jotka siellä oli niin näyttii kesä aikaan hiukan kuumilta ja vielä lamput paloivat päällä (puput läähättivät kuumasta).

Olive

Aloin tänään etsimään kiimaa Delfoin Helinältä (lk kyyhkynharmaa vkkk). Isänä Panda, pks musta vn.

Tänään ei tärpännyt, mutta kokeilen vielä myöhemmin uudelleen, kun näytti vähän siltä että vois kiima olla kuitenkin aluillaan.

Tätä yhdistelmää on kyselty tosi paljon...että toivottavasti onnistuis nyt!!!
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

PiiaL

Laskeskelin että omalla mittapuullani meillä on ollut tosi vauvarikas vuosi, yhteensä 29 syyrislasta neljässä poikueessa tänä vuonna (F-6 + G-1 + H-10 + I-12). :) Tosin noista yhden vauvan G-poikue oli vahinko, eikä omateettämäni, mutta tuloksena sitäkin upeampi yksilö. Muuten astutukset ja poikueen hoito meni aikalailla nappiin, neljä heikointa lasta nukkui pois alta viikon ikäisinä H-poikueesta, mutta muuten ei ollut poikaskuolemia.

Nyt sitten on saanu vähän aikaa tässä huokaista, mutta meidän Hadjiran (pk satiini normaali) kello alkaa tikittää siihen malliin, että olisi nyt otollinen aika käsillä poikasille. Ei tosin ole vuodenajan osalta otollinen aika, vähän epäröinkin, että onnistuukohan astutukset tähän pimeimpään vuoden aikaan. Pari kertaa aikaisemmin kuitenkin epäonnistuneet keskellä talvea. Saahan nähdä.. Sieltäkin olisi sitten odotettavissa iso poikue, Hadjirakin syntyi 14 poikasen poikueeseen(joista selvisi 10). Isäehdokkaitakin minulla on vaan yksi, pk soopeli Sefir, joka ei värinsä puolesta ehkä häikäise, mutta turkin pituus ja tiheys on hieno. Tarkoitus olisi lähteä yrittämään tätä yhdistelmää tämän kuun lopulla.

Oisko kirkasvalolamppu oiva hankinta, kellään kokemuksia? :haha

Anonymous

Voi elämä kun noita meidän Dominon poikasia ei millään malttais olla kyttäämättä. Kyllä ne on niin reippaita ja kovia syömään. Keltainen poika nukku pesäkopin ovensuulla  seljällään niin ettei toinen päässyt sisälle niin piti hiukan herätellä toista. :lov  (ovat alkanneet kiusaan jo äitiään)

Sintturainen

Minä aattelin ensin että vois kokeilla jotain muuta väriä kasvatukseen, vaikka normaalia. Mutta ei voi mitään, kyllä ne cremet ja luonnonvalkoinen miellyttää silmää eniten. Ja on mulla yks uus väri ja haaste, haluan saada punasilmäisiä luonnonvalkoisia  :lov  Eilen OSJH:n hamsteri-illassa ihastelin yhtä p.s hopeanharmaata naarasta, tosi kauniin värinen!

Marla

Lainaus käyttäjältä: "Sintturainen"Ja on mulla yks uus väri ja haaste, haluan saada punasilmäisiä luonnonvalkoisia  :lov  Eilen OSJH:n hamsteri-illassa ihastelin yhtä p.s hopeanharmaata naarasta, tosi kauniin värinen!
Minun ps valkoinen urokseni on ps luonnonvalkoinen. :) Oikeastaan tuo ei harmitakaan, ehkäpä jopa päinvastoin.
Punasilmäiset ovat vieneet mennessään, ovat niin tajuttoman kauniita, että... :lov

Saapahan nyt nähdä, mitä Cindy tulee tuumailemaan tuosta sulhostaan. :) Kuun puolenvälin paremmalla puolella sitten selviää, joulunpyhille kun en tuota synnyttämistä viitsi ajoittaa.
Vauvaterraa olen virittelemässä tuonne vaatehuoneeseen, laitan Cindyn sinne asustamaan tässä lähiaikoina, jotta saa vähän totutella uuteen asuntoonsa.
Onhan tässä jo yli puoli vuotta edellisestä poikueesta kulunut.

Sintturainen

^Onko teille tulossa valkoisia pentuja? Olisin erittäin kiinnostunut yhdestä naaras pennusta. Luonnonvalkoinen tai p.s luonnonvalkoinen ois paras, mutta oikeastaan valkoinen kuin valkoinen kävis  :D