Poikaspäiväkirjat

Aloittaja Ninde, 26.01.09 - klo:16:03

Juulia

^ Voi miten ikävää :( . Paljon peukkuja pienille!
Tulossa pk seepianharmaa vn Nicolas Nurinkurinen Karoliinan hamsulasta

Anzukka

Meillä on poikaset nyt kolme viikkoa ja kolme päivää vanhoja suloisia pikku natiaisia, muutama oikein iso ja muhkea tapaus ja pari ruipeloa, mutta ei nyt ihan kirjaimellisesti. Emo on laihtunut kovasti mutta eiköhän toi tosta tasaannu kun poikaset muuttaa pois emon luota :) Sukupuolijakauma näyttäisi siltä että olisi kuusi naarasta ja kaksi urosta, eihän siitä ihan sata prosenttista varmuutta ole. Poikasista kolme on varattu yksi jää kotiin ja jos yksi ei mene sijoitukseen niin sekin jää kotiin :)
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

NuclearBitch

Meillä poikaset on nyt 11 päivää vanhoja. 8 nakeroa on pesässä jäljellä, eli on sieltä pari poistunut :( Pesässä nutustetaan jo kiinteää ruokaa ja painitaan kovasti sisarusten kanssa :)

soundlovers

^Aika samanikäiset poikueet meillä. Meidän kahdeksikko on tänään tasan 2 vkon ikäisiä, sunnuntailapsia kun ovat  :) Silmätkin ovat juuri auenneet.
Täällä ahmitaan ruokaa ihan huimia määriä ja seikkaillaan ympäri terraariota kunnes emo tulee ja raahaa pesään. Saas nähdä, koska mamma luovuttaa/ kyllästyy noita kantelemaan. On tuo kyllä nuoresta iästään huolimatta niin vastuuntuntoinen ja hyvä emo ollen kuitenkin samalla todella kiltti ja luottavainen. :sydan

Minnaw

Alustavasti meillä sukupuolijakauma: 3 naarasta, 2 urosta  :sydan

lisäystä: Tänään poikaset tulivat ensimmäisen kerran itsekseen ulos pesästään syömään  :lov Ikää nyt 11vrk
Oxalis - talvikkokasvatus

wiidii

Meidän 9 vuorokautta vanhat poikaset liikkuu ympäri asuntoa ja mussuttavat kiinteää ruokaakin ihan mielellään. Harmikseni jouduin keräämään toisen kuolleen pennun tänään pois pesästä - kaikista näteimmän mustan laikkukkaan. Harmittaa hirveästi. :( Munuaiset olivat pettäneet, mahaan oli kertynyt todella paljon nestettä. Loput kuusi näyttävät oikein pulleilta ja hyväkuntoisilta onneksi.

tintsku

^Harmi :|
Onko kaikki poikaset musta laikukkaita?

wiidii

Ei ole pesässä yhtään laikukasta nähtävästi jäljellä, luulisin että kolme mustaa, suklaa ja kaksi kyyhkynharmaata. Tosin tuosta suklaasta en ole varma - se on tosi oudon värinen. Voisi olla platku mustakin.. Selvinnee tästä ajanmittaan. Toivottavasti olisi suklaa  :sydan

Aya

^Voih  :(
Mut toisaalta, eipä tarvii enää pohtia syitä miksei meille mahtuis yhtä musta laikukasta syrkkiä...

NuclearBitch

Meillä poikaset täyttävät huomenna kaksi viikkoa. Tilanne näyttää tältä:
2xmusta vn laikukas naaras
satiini musta vn laikukas uros
satiini normaali vn laikukas uros
normaali vn naaras
normaali vn uros
normaali vn laikukas uros

Aivan ihania palleroita kaikki  :lov  Kovasti mutustavat ruokaa ja seikkailevat pitkin dunaa, kunnes emo kantaa ne takaisin pesään.

EmmaTi

Lainaus käyttäjältä: "NuclearBitch"Meillä poikaset täyttävät huomenna kaksi viikkoa. Tilanne näyttää tältä:
2xmusta vn laikukas naaras
satiini musta vn laikukas uros
satiini normaali vn laikukas uros
normaali vn naaras
normaali vn uros
normaali vn laikukas uros

Kaikki pk  :)

wiidii

Meidän poikaset on alkaneet kuljeksia ympäri pesää ja maistelevat jo kiinteää ruokaa, joten päätin tarkistaa sukupuolet ja värit tarkasti. :) Isoimmalla neidillä on jo silmätkin vähän raollaan!

Väri-, sukupuoli- ja turkkijakauma ( :D ) on siis:
PK kyyhkynharmaa naaras x 2
PK musta naaras
PK rex musta naaras x 2
PK rex musta uros

Meille syntyi rexiä!!  :lov  Viime poikueeseen syntyi vain yksi tyttö joten tähän syntyi vain yksi poika. Jännä sattuma.  :)

Juulia

^ Uih, rexiä :lov .
Tulossa pk seepianharmaa vn Nicolas Nurinkurinen Karoliinan hamsulasta

tintsku

^^Kyyhkynharmaa :lov
En kyllä malta oottaa, kun alat ottamaan varauksia vastaan :D

Olive

Meidän ipanat on päivää vaille 2 viikkoa ja kaikki viisi oli vielä tallella :)
Kaks hyvänkokosta, molemmat mustia, kolme sitten ei niin hyvän kokosta.
Kaks kyyhkynharmaata ja yks kokonaan valkonen! En kyllä oo ihan varma, että oisko se joku laikukas?

Isä oli siis hunaja umbrous vn ja äiti musta. Äidin takaa löytyy mm. luonnonvalkosta, voiskohan toi yks olla sellanen? Sillä on ihan vaaleet korvat.
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)