• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikaspäiväkirjat

Aloittaja Ninde, 26.01.09 - klo:16:03

« edellinen - seuraava »

NuclearBitch

#465
Meillä alkaa olla kanssa jännät paikat, Miri on jo aika pulleana. Pari päivää vielä :) Onneksi pääsen jo tänään muuttamaan, niin saa Miri olla sitten ihan rauhassa.

PiiaL

#466
Valencian sain astutettua viitisen päivää sitten, eikä nyt eilen ollut ainakaan kiimaa. Vielä en uskalla iloita, on kokemusta, että astutus laittaa kiimat ihan uusiksi, toisilla esimerkiksi väli on ollut kolmeakin päivää ja toisilla toviksi kiimat hävinneet kokonaan (etenkin talvella meillä on ollut tätä). Sitten sen näkee, alkaako mamma pyöristymään pikku hiljaa.  :)

Nyt kyllä ois toiveena semmonen joku viis-seitsemän poikasta korkeintaan. Semmonen kivankokonen poikue, että kerkeää tutustumaan kunnolla jokaiseen nassuun (tosin nää tulee olemaan yhenväristä sakkia, että liekö mitenkä erottaa toisistaan xD ).

Oletteko muut havainneet, että astutus onnistuu helpommin pieni/keskikokoisilla ja hoikilla naarailla? Olen huomannut, tosin kokemusta tähän mennessä vain vajaasta kymmenestä poikueesta, että meillä on tärpännyt yleensä heti näillä solakoilla, vähän pienemmillä, kun taas isokokoisten ja yleensä myös vähän tuhdimpien naaraiden kanssa on ollut ongelmia, pitänyt astuttaa monta kertaa tai sitten naaras ei ole tiinehtynyt ollenkaan. Näissäkin voi olla sitten pimeän vuodenajan vaikutusta(kin) ehkä sitten.

Vevve

#467
Meillä ei taida sittenkään olla ehkä poikasia tulossa. Laskettu aika oli 29.8, mutta katson vielä tämän viikon olisiko tulossa, kun asustelivat yhdessä kuitenkin sen verran pitkään...

Olive

#468
^^On mun mielestä useammilla lajeilla todettu, että liikalihavuus aiheuttaa alentunutta lisääntymiskykyä. Ihmisilläkin :)

Mä taas oon gerbiileillä ollut huomaavinani sellaista, että mitä isompi ja "aktiivisempi" uros, sitä enemmän poikasia ja sitä nopeammin naaras tiineenä. Siis se aktiivisuus näkyy siinä, miten uros käyttäytyy naaraan kanssa.
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

Minski

#469
Voi ei, kaikilla on taas poikasia tulossa :lov Kohta saadaan vähän hiljaiseloa elelevä poikaskuvatopic taas pullolleen kaikkia suloisuuksia :)


Meillä on ehkä (huomatkaa painotus sanalla ehkä) loka-marraskuulla suunnitteilla yhdistelmä SHY VL Roderick Rokkitähti* (lk kyyhkynharmaa) - Delfoin Gaala (lk normaali vkkk). Tarkoituksena olis saada ps-hamsuja, mutta saas nähdä, mun tuurilla kaikki on tietty taas ms:ää. Tuo yhdistelmä ei ole ehkä siitä hirveän järkevä, että mulla on tuota samaa sukua kuin Roderick jo itelläni muutenkin täällä, kaikki mun omat kasvatithan on sitä sukua enemmän tai vähemmän, mutta toisaalta taas Roderick on mun lellihamsu ja jo veteraani-ikäinen ja valitettavasti ei elä ikuisesti, joten haluaisin kovasti Roderickin jälkeläisen Roderickista muistoksi, nää on taas näitä mun hempeilyjä :oops: Mutta olis ne kyllä toistensa ominaisuuksia täydentävä parikin, Gaalan kaposemmalle tyypille ja päälle Roden muhkeampi tyyppi ja pää olis hyvä vastapaino. No saa nyt nähdä, että jääkö vain suunnitteluksi tuo yhdistelmä.
Hamsteriton tätä nykyä

KaisaM.

#470
^ :lov  

Itseasiassa ajattelin tänään Roderickia, en tiedä miksi.  :D  Sun hamsut tulee mun ajatuksiin ja uniin.  xD
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Minski

#471
^ Enneuni selvästi; meinaat varata Roderickin poikasen, muttet vielä vaan ite tiiä sitä :D Tosin Roderick on Onessan äidin eno :)
Hamsteriton tätä nykyä

KaisaM.

#472
No katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan.  :D  Tällä hetkellä mun jalostushamsut koostuukin Onessasta ja Nilsistä, jotka kummatkin ovat vielä niin vauvoja että mitä vain voi tulla eteen. Että pari hyvätasoista hamsua lisää kiitos.  :roll:  :sydan
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

NuclearBitch

#473
Mirin poikaset olivat syntyneet tänään  :lov  Noin kahdeksan nakkia näkyi olevan.

Edit. Laskin uudestaan ja on niitä ainakin 11.

Hessuinen

#474
^Ihanaa ja onnea! Nyt mä täällä vain odottelen sen verran, että alkaa värejä ja sukupuolia näkymään, josko sieltä löytyis mullekin ehkä yksi sopiva nakki. :lov
(Juu, mulla on tällä hetkellä toisen hamsun hankkimiskuume huipussaan, tahdon vielä ainakin yhden ja Zack ja Miri on niin upeita hamsuja jajaja...)
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

Minnaw

#475
Täällä ollaan jo ihan lähellä synnytyshetkeä. Emolle oli nyt 2vrk aikana tullut painoa lisää yhteensä 7 grammaa (painaa nyt 59 grammaa ja paino ennen poikasmahaa n. 45 grammaa). Yhdistin parin 16.8., joten tänään yhdistämispäivästä on 16vrk. Vielä pitäisi muutaman päivän olla poikasten masussa. Varmaan kuitenkin synnyttää aikaisemmin kuin sen 21vrk.

Ja maha näyttää tältä:
//http://i74.photobucket.com/albums/i254/ticoturpo/P1010017.jpg

Lähdettiin siis tästä:
//http://i74.photobucket.com/albums/i254/ticoturpo/P1010199.jpg


Mitäpä veikkaatte, montako tulee?  :)
Oxalis - talvikkokasvatus
http://oxalis.omasivu.fi/

AnsaLucia

#476
MinnaW: jos sukuunsa tulee tytteli niin siellä on aika joukkue... 6-9...??  xD
Arja M
Tarinan talvikot, campbellit ja syyrialaiset

"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat. ..."
Tuntematon sotilas / Väinö Linna

Anonymous

#477
Veikkaisin 6 tai 7 :haha

Minnaw

#478
Jep, jotain lähemmäs kymmentä veikkaisin itsekin.

Meille on aina synytynyt kauheen suuria poikueita. Pari poikkeusta on, joissa selvisi vain 3, mutta muutoin ovat olleet juuri tuota 7-10 poikasta.

Emo viettää jo enemmän aikaa pesässään eikä ole enää niin levoton. Uskoisin, että synnyttää joko ensi yönä (ke-to) tai viimeistään sitten seuraavana (to-pe).

Kotiväki on kuitenkin valmistautunut jo pikkuisten tuloon, joten tervetuloa!  :lov
Oxalis - talvikkokasvatus
http://oxalis.omasivu.fi/

Vevve

#479
Meillä taisi sitten jäädä tulematta tällä kertaa nuo Kultakukan poikaset. Ollaan tässä nyt odoteltu lauantaista asti ja edelleen neiti on samanlainen ruippana kuin aina.
Yhdistän pariskunnan uudelleen tällä viikolla. :/