Poikaspäiväkirjat

Aloittaja Ninde, 26.01.09 - klo:16:03

Ninde

Kyyhkiksillä on poikasena ihan selkeästi punaiset silmät, ne tummuvat vasta iän myötä. Minkä väriset on isovanhemmat?

soundlovers

^ Valerianan poikueen isän vanhemmat ovat ainakin Pk satiini normaali ja Lk normaali umborous vkkk. Minun kasvattini siis ;) Mutta eiköhän poikasten värit varmistu Jyväskylän nlyssä vkonloppuna, kun on monta asiantuntijaa paikalla :)

wiidii

Nyt olen hukkateillä ja tarvitse apua tämän kaverin värinmääritykseen. Silmät ovat punaiset, emo ruoste ja isä soopelisuklaa. Värimerkkejä ei löydy.

Yksi
Kaksi
Kolme

Geneettisesti voisi olla esimerkiksi minkki tai kupari, mutta miten ihmeessä minä tunnistan sellaisen kun tuon väri kehittyy ihan koko ajan, varmaan jokaisessa kuvassakin erilainen.  :D

Edit: Ja väärään täpöönkin tökkäsin, voi hyvä ihme.  :P  No, täälläpäin kuuluu poikasille hyvää ja pikkuisetkin ovat päässeet kasvuun kiinni, ovat parissa päivässä kasvaneet ihan hurjan paljon ja pärjäävät isoimmille veljille painiottelussakin.

PiiaL

^ Minun mielestäni tuo poikanen on kupari, ainakin minun näytölläni, verraten taannoin Aijalla olleeseen kuparipoikaseen, se oli ihan tuon sävyinen.

Minkit ovat sävyltään poikasina mun mielestä enemmän sellasia harmahtavia päältä päin, oranssinruskealla pohjalla (ja siitä ruskettuvat kasvaessaan) ja miten tuo poikanen olisi minkki, kun se on kuitenkin saanut ruskeasilmäisyydengeenin molemmilta vanhemmilta (voiko se peittyä?)?

Niin ja meille odotetaan kesävauvoja toivottavasti yhdistelmästä One Of A Kind "Veeti" pks creme - Bianca pk normaali (white?)  :lov Odotettavissa olis pk ja vihdoin ja viimein toivottavasti myös pks -lapsia, ainakin normaalin värisinä, mutta myös mahdollisesti mustana, cinnamonina ja kyyhkynharmaana, mitä suvun puolesta olisi mahdollista syntyä. Näkee sitten myös, syntyykö poikueeseen white-kuvioituja poikasia, kun Biancan kuviosta ei olla oltu ihan varmoja. Ehkä eniten toivoisin, että noista syntyisi cinnamonia tähän poikueeseen ja vielä satiinina.
Cremetaustaa Biancalla ei tiedossa ole (tosin sukua en pitkälle tiedäkään), joten niitä ei nyt sitten välttämättä tule, mutta seuraavassa sukupolvessa sitten cremepuolison kanssa :)

wiidii

^Mietin samaakin juuri tuon ruskeasilmäisyyden takia, ja siksi kupari on ollut suosikkini muutenkin noista vaihtoehdoista. Minkin heitinkin lähinnä vaihtoehtona kun en viitsinyt lähtä arvailemaan vain yhtä väriä.

Toinen on tuo meidän mielettömän tumma ruoste, jolla on ruskeat silmät mutta poskimerkit on ihan ihmeellisen väriset - en ole koskaan ollut kiinnostunut ruoste umborouksesta joten en ole hirveästi kiinnittänyt siihen huomiota, minkä väriset poskimerkit umborous tekee ruosteelle?

PiiaL

Cheyenne muutaman kuukauden ikäisenä:
//http://i206.photobucket.com/albums/bb255/PiiaL/sera1.jpg
//http://i206.photobucket.com/albums/bb255/PiiaL/hamsut118.jpg

Pari kuvaa isompana vielä:
//http://i206.photobucket.com/albums/bb255/PiiaL/CIMG5448.jpg
//http://i206.photobucket.com/albums/bb255/PiiaL/CIMG5438.jpg

Nuo kuvat ovat ehkä vähän huonoja, mutta niissä on Cheyenne pk ruoste umborous. Poskimerkit on tuollaiset lämpimän ruskehtavat (eivät kuitenkaan hirveän vahvat ja tummat) ja puolikuut harmaan vaaleanruskeat (voisi ehkä sanoa vielä osuvammin että beige), kuten vatsan alunenkin on sellainen vaaleanruskean harmahtava, beige. Sävyero turkista poskimerkkeihin, puolikuihin ja vatsaan on aika liukeneva, ei hirvittävän erottuva ja räikeä, jos nyt ymmärrät mitä tarkoitan (verrataan ruoste umborousta ruosteeseen,  jolla puolikuut ja vatsa ovat norsunluunväriset).
Mutta voi varmaan olla, että on sitten tummempia ja vaaleampia ruoste umborouksia, minulla on esimerkiksi antaa vain Sera.

Pähkinä

^^ Voisiko tuo vaalea poikanen olla shamppanja? Tässä linkki //http://hamsterforeningen.se/shfsforum/index.php?topic=1837.0
Tuon viimesein kuvan mukaan se näyttäisi kyllä kuparilta.

Aya

Multa löytyis paaaljon kuvia ruoste umbbarista, yritän selailla jahka ehdin/jaksan. Voin myös laitella kuvia kuparista josko se auttais marjuttia.

Meilläkin ehkä viimein kuuluu jotain uutta poikasrintamalla! Kaksi naarasta on astutettu, rex soopeli vn:lla näyttäis maha hieman pyöristyneen! Josko meilläkin pian taas viipottaisi pikkusyrkkejä...

edit. lisäilty kuvia, josko ne linkitykset menis nyt oikein :D

Piian Cheyenne nuorempana, eli ruoste umb.
ruoste umb.

vertaa aiempien poskimerkkejä näihin
ruoste ruoste
(on muuten nämä ruosteet hieman eri tummuusluokkaa  :D)

Sitten kuparia..
kupari ja minkki kupari kupari
kupari hieman luovutusiän jälkeen

Iän myötä se väri muuttuu paaaalljon "oranssimaksi", pitäisikin ehkä joku päivä kuvailla vähän tuota nykyistä väriäkin...

eta

Nyt on minulla käynyt paha moka. Minun talvikkopoikani onkin luultavasti tyttö. Obsu on asunut isänsä kanssa tähän päivään asti eli vajaan kolme viikkoa. Moneen kertaan sen sukupuolen katsoin ja pidin sitä poikana mutta tänään sitä taas katselin ja minusta se oli lihonut joten katselin tarkemmin mahan alle ja löysin tissit. Toivon todella että olen erehtynyt mutta voipi olla että kohta on taas poikaisia, ja ihan liian nuorella äidillä.  :(
Ariel ja Vallu oli tarkoitus yhdistää kesäkuun alussa mutta nyt taidan senkin jättää myöhemmäksi jos tuo Obsu saa poikasia.

Nell_a

^Mutta onhan uroksillakin nisät?
[size=85]Normaali vkh tv Rusina 20.1.06-17.1.08
Safiiri vkh tv Jusa 5.2.08-6.10.09
+ marsut ja koira[/size]

Vevve

^ Voi hitsi. Toivotaan ettei olisi tiineenä ja vaikka olisikin, että selviäisi siitä kunnialla. :)

wiidii

Lainaus käyttäjältä: "Aya"Kupariksi mä tuon marjutin söpöliinin laittaisin. Mitkä ihanat jumbokorvat sillä onkaan  :lov
Miks poikueen ainoa tyttö on poikueen "rumin" poikanen?  :D  Muilla on ihanat päät ja hienosti asettuneet korvat, niin ehei tytöllä jonka haluaisi jättää kotiin. Taitaa jäädä kaksi sitten kotiin tätä menoa..

Lainaus käyttäjältä: "Aya"vertaa aiempien poskimerkkejä näihin
ruoste
Tämä tummempi kaveri on täydellinen esimerkki meidän herrasta, mietinkin että on väärän väriset poskimerkit umbbariksi. Mainiota.  :)

Toi on niin paljon oranssimpi kuin meidän kupari, mutta ehkä tämänkin kehittyy vielä. On kyllä joka päivä eri värinen.  :D

Ninde

Lainaus käyttäjältä: "eta"^Todella toivon että ne olisivat uroksen nisät. Mutta muutenkin nyt tuntuu siltä että Obsu on tyttö.
Uroksilla ei kyllä nisät oikeastaan näy kuin ihan vauvana. Eikä ne naaraillakaan niin kovin hyvin erotu (paitsi sitten kun naaras on tiineenä), eli nisien perusteella ei sukupuolia kannata määrittää. Luovutusikäisillä uroksilla pitäisi kivesten erottua jo myös aivan selvästi.

eta

^Nuo nisät alkoivatkin minua mietityttämään. Eli molemminpuolin on pienet nisät vatsan alapuolella. Tuo rakojen väli on pari - kolme milliä, eli minusta olisi uros mutta sittenkin minusta nyt tuntuu että onkin naaras. Kiveksiä en näe tai sitten en osaa niitä katsoa.